Yes yes yes!
Eindelijk is de knoop doorgehakt. Komende zomer ga ik voor het eerst alleen, echt alleen, op vakantie. Afgelopen zomer ben ik ook naar Thailand geweest. Helaas weinig gezien door een reisgenoot die het land niet zo kon waarderen… Vandaar de keuze om dit jaar terug te gaan, en nu dan vooral alleen. Mochten er mensen zijn die ik tegenkom of eerder ontmoet die ook veel willen zien, dan is het zeker niet onmogelijk om samen een stukkie te reizen.
Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Cecile, woon in Dordrecht en ben nu nog 28. Tegen de tijd dat ik in Thailand zit ben ik net 29 geworden. Ik vertrek op maandag 4 juli naar Bangkok en 2 augustus vertrek ik weer naar Amsterdam.
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik alleen ga rondreizen?
Zijn er plaatsen die ik echt MOET zien?
Graag zou ik of naar Cambodja of naar Laos gaan. Is dit goed te doen vanuit Thailand? Wel zodat ik ook nog genoeg van de andere gebieden ga zien.
Zou zeker naar Chiang mai en omgeving gaan voor bv een jungletrekking. Verder is het vanuit hier gemakkelijk om richting Laos/Cambodja te gaan. Alles is eventueel ter plekke te regelen in deze plaatsen. Vanuit het noorden zou je via Laos naar Cambodja kunnen afreizen en dan als afsluiting een eilandje voor Thailand kunnen toevoegen. Bv Koh Samet of Koh Chang. Maar weet natuurlijk niet wat of je wel of niet wil zien. Ben zelf een fan van het zuiden van Thailand, Krabi en omgeving. Maar dit is natuurlijk geheel aan jezelf. Verder kun je in het Noorden van Thailand een leuke kookworkshop volgen en naar een olifantenfarm gaan als je dit leuk vind. Veel plezier met je planning en vragen zijn altijd welkom.
hee cecile! jammer dat het vorig jaar zo tegen gevallen is! Ikzelf ga in juli voor de 3e keer naar Thailand dit keer met vrienden een rondreis maken, wat jij leuk vindt om te doen hangt helemaal van jezelf af!
Het noorden vind ik zelf geweldig, natuur, cultuur, en bevolking is hier 100X mooier dan richting het zuiden. Ik zie dat je bijna een maand weggaat, dat is een mooie periode om rond te reizen richting zowel noord als zuid. Tenzij je helemaal geen behoefte hebt aan een strandvakantie, dan zou ik in het noorden blijven. antwoord op je vragen:
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten als ik alleen ga rondreizen?
Vorm van criminaliteit is totaal anders dan in Nederland, maar geld is geld. Dus let daar op, als je gaat pinnen voer zelf een bedrag in en rond je bedrag zowiezo af naar boven of onder met 50 bath, bijv. geen 20.000 bath maar 19550 zodat je in ieder geval ook kleinere biljetten krijgt dan 1000. wat ze vaak niet accepteren in kleinere cafes/restaurants/winkeltjes, anders bij 7/11 wisselen.
Zijn er plaatsen die ik echt MOET zien?
Bangkok natuurlijk (maak een fietstocht)
Ayyuthaya oude hoofdstad mooie oude tempels/ruines
hangt er dus vanaf wat je wilt zien, bergen/natuurparken en gezellige toeristen: chiang mai
meakong river, feesten en gezelligheid met locals: Nong Khai/Udon thani
Graag zou ik of naar Cambodja of naar Laos gaan. Is dit goed te doen vanuit Thailand? Wel zodat ik ook nog genoeg van de andere gebieden ga zien.
mocht je richting Nong khai gaan, dit ligt heel dicht bij de Friendship bridge tussen Thailand en Laos, makkelijk te bereiken dus, ook cambodia geen probleem, vergeet alleen niet dat als je over land naar laos gaat en weer terug komt, je Visa nog maar 15 dagen geldig is. Met Cambodia heb ik geen ervaring, wel gehoord dat het heel mooi is!