Kan iemand me aan tips helpen om budgetvriendelijk nr Thailand te reizen? Via Cheaptickets valt de vliegtuigreis wel mee, maar dan heb je nog geen gids en vervoer ter plaatse. In groep reizen spreekt mij ook wel aan daar ik het niet zie zitten alleen als vrouw zo’n reis te maken. Zou 8 dagen voldoende zijn? Ik heb zowel interesse in de natuur als cultuur.:wereld:
Ik zou niet voor 8 dagen zo’n eind vliegen. Persoonlijk vind ik twee weken al te kort.
Wil je de hele reis met gids (en eigen vervoer) maken? Of wil je soms een dagje alleen op stap? Bij dat laatste heb je meer vrijheid, en reizen met het OV van stad naar stad is stukken goedkoper. Af en toe kun je dan een tourtje boeken.
Zelf het ik vaak als vrouw alleen door Thailand gereisd. Je komt zoveel mensen tegen dat je nooit echt alleen bent.
Ik zou het zelfs graag een beetje avontuurlijker aanpakken en gewoon van stad naar stad reizen met OV, hier en daar excursie meepikken, maar dan eerder met een reispartner of zo. Denk dat ik op gebied van alleen een verre reis maken een drempel moet overschrijden. Beetje bang dat ik ergens in de problemen zou komen of verdwaald zou raken in de chaos. Kan er mij niet genoeg bij voorstellen omdat ik geen eerdere ervaring heb op dit vlak.:frown:
Thailand is een ontzettend makkelijk land om zelfstandig rond te reizen, en toeristisch genoeg om eigenlijk nooit alleen te zijn. Het openbaar vervoer (bus, trein) is erg goedkoop en dus per definitie budgetvriendelijk. Ook qua accommodatie is Thailand erg goedkoop. Ik zou van tevoren een globale reisroute uitstippelen, met de bus of trein de afstanden overbruggen en overnachten in kleine guesthouses waar je eenvoudig andere toeristen treft.
Zelf vind ik het reizen in het noordelijk en oostelijk deel van het land relaxter dan het zuidelijk deel. In het zuiden vind ik de Thai doorgaans wat opdringender, zeker op de doorgaande ov-routes. Dit heeft ongetwijfeld alles te maken met de vele toeristen die de Thaise stranden onveilig maken.
Wat zou je aanraden voor iemand die de eerste maal nr Thailand reist? Verloop over 14 dagen ongeveer.
Met 14 dagen moet je keuzes maken. Ik zou niet het hele land willen gaan bekijken, maar me concentreren op één of twee gebieden. Kies er voor om óf naar het zuiden, óf naar het noorden te gaan. Zuid voor strand en zee, noord voor cultuur, natuur en bergen. niet dat je in het zuiden geen cultuur en natuur hebt, maar het is maar waar de nadruk op ligt.
Hee “Engeltje”,
Het noordelijk deel van Thailand is budgetvriendelijker dan het zuiden.
In het noorden moet het mogelijk zijn om voor 500 baht (12,50) per nacht te slapen. Wil je iets meer luxe, reken dan op 800-1000 (20-25 euro) .
Wanneer je Thais eet, moet dat kunnen voor ongeveer 160 baht (4 euro) .
Wanneer je perse een strandbestemming op wilt nemen in je programma, is Hua Hin het gemakkelijkst bereikbaar. Reken hier op dezelfde prijzen.
Hans.