Wie kan me helpen met een leuk reis schema, voor 35 tot 42 dagen Thailand ?? :-)

Een vriend van mij gaat er voor ongeveer 4, 5 of 6 weken backpacken…
En misschien ook leuke dingen om te doen en te zien…
En, misschien tips over goede low budget hotels/hostels :slight_smile:
Maar als het kan alles low budget, ivm verdere reizen, dan alleen Thailand
(start 2e of 3e week van augustus)

En zat voor hem een beetje te googlen enzo…
Ben zelf niet heel bekend met Thailand,
alleen Bangkok en Pattaya… (helaas, hopelijk ook ooit nog eens een leuke rondreis :slight_smile: )

Dacht zelf aan als eerste Bangkok… en dan richting het noorden…
Chang mai en/of rai, longneck dorpen bijv… en de Isan…

En dan rustig aan weer naar beneden…

Van 11 tot 25 september in Pattaya/Jomtien… want dan ben ik er ook :stuck_out_tongue:
Dan nog even uitgaan en genieten…

En na die tijd misschien nog koh chang ofzo,
en dan gaat hij verder backpacken naar een buurland (nog niet bekend)

Ik vraag veel, hopelijk wil/kan iemand hier iets mee :wink:

Hopelijk veel leuke tips/reacties :slight_smile:
Alvast bedankt :wink:

Hee Kevin,

Waar denkt hij zelf aan qua budget per dag, 30 euro of 50 euro is beide niet zoveel, door hier en daar een concessie te doen aan “wilde reisplannen”, is beide wel mogelijk.

Wat wil hij zien ? Tempels, natuur, bergvolkeren. In ieder geval is het noorden qua budget aan te bevelen, Chiang Rai, Pai en omliggende steden zijn goedkoop.

Voor meer backpack-avontuur is Cambodja een aanrader, de prijzen verschillen zo’n 40 procent met Thailand. Dat effect wordt nog versterkt als je bier drinkt, dat is in Cambodja oneindig veel goedkoper dan In Thailand.

Hans.

1 like

Zijn budget is hij volgens mij nog een beetje aan het uitpuzzelen omdat hij best lang weg gaat, hij gaat zowiezo ook naar Australie, en misschien ook Nieuw Zeeland… en dan inderdaad nog een buurland van thailand, maar ongeveer 4 tot 6 weken thailand wou hij…
Maar hij dacht zowiezo ongeveer aan 50,- per dag (slapen niet meegerekend omdat hij niet weet of dat lukken gaat, maar dat moet lukken lijkt mij, vooral op de NIET toeristische plaatsen)
En hij wil van alles wat, cultuur, natuur, bergvolkeren misschien ook inderdaad…
Zat zelf ook aan de Isaan te denken voor hem, ziet hij ook het echte Thailand.
En inderdaad is een biertje vrij prijzig in thailand, naja prijzig…

Als hij geen behoefte heeft aan luxe dan is zijn budget erg ruim! Misschien zijn de full moonfeesten op koh phangan een leuke bestemming? Als hij veel natuur wil zien, dan zeker naar het noorden gaan. Ik vond Chiang Mai leuk en Pai nog leuker. chiang Rai geen bal aan. Nauwelijks backpackers. Jullie gaan wel in het regenseizoen…dus dan zijn de eilanden aan de oostkust meestal droger. Ko Tao leuk om te duiken en je padi te halen. Qua budget echt geen problemen. Daar kun je goed van genieten in Thailand. Ik zou zeggen: schaf een lonely planet aan. Staat alles in en kan hij zelf bekijken wat hij leuk vindt. Op die plekken zijn ook veel backpackers en staan leuke hostels in voor een goede prijs.

1 like

Bel even met Green Wood Travel via Skype. We geven graag (gratis) advies wat de leukste routes zijn en hoe je flink kan besparen op reizen in Thailand. In een post kan ik niet een kort advies geven voor meer dan een maand reizen.

Gelieve niet elke keer in je posting Green Wood Travel te vermelden !!!
Met vriendelijke groet,georgessiam.:chin:

1 like