Hallo,
Mijn vriendin en de grootouders van mijn dochter wonen in Thailand. Nu bedacht ik mij om samen met mijn dochter 3 weken in maart april 2015 naar Thailand te gaan als cadeau voor haar slagen van school en gelijk een bezoekje te brengen bij opa en oma en mijn vriendin.
Nu ben ik al weken aan het lezen op internet over dit gebied, het bracht mij dus op het idee om te gaan backpacken. Ik weet dat vele zullen zeggen, drie weken is echt te kort, maar ik ben een alleenstaande werkende moeder met 3 kinderen die dus niet zo maar even een paar maanden van huis kan. Het idee leek me dus hartstikke leuk en voor mij en mijn 16 jarige dochter een spannende maar mooie ervaring.
Ik heb helaas geen mensen in mijn omgeving met backpack ervaringen en vroeg mij af of er misschien mensen waren met tips en adviezen voor me.
Voor mijn 16 jarige dochter is het namelijk niet echt leuk om elke dag rond te dwalen, te bezichtigen of als het donker is over straat te zwalken. Dus ik moet een afwisselend programma hebben. Is het te doen met een 16 jarige om low budget te reizen en op zoek te gaan naar een slaapplaats en geen vast programma te hebben?
Ik had zelf een paar puntjes genoteerd wat ik gedaan wil hebben en daar tussen en omheen wilde ik het over me heen laten komen.
aankomst Bangkok, overnachting van te voren geboekt.
dag in Bangkok en een slaapplek zoeken.
vanuit Bangkok richting opa en oma die in Pattaya wonen.
2 dagen bij opa en oma
2 eilanden bezoeken Koh Chang en Koh Kut
Naar mijn vriendin die in Nakhon Ratchasima woont
2 dagen bij vriendin
park Khao Yai
Ayutthaya
brug rivier Kwai
eindigen in Bangkok
Is er dus iemand met ervaringen, advies, tips over slapen, eten, omgeving, wat dan ook, of een mooie route waarin deze dingen vallen. Is er misschien iets wat ik absoluut moet zien of rekening mee moet houden? Is het haalbaar om met de nachttrein naar Chiang Mai te gaan in die 3 weken bv…
ik hoor het graag…
groetjes Daisy