Help!Route budget 4 tot 6 weken backpacken in thailand graag afsluiten in het zuiden.

Hallo!!

Ik ben van plan om eind november voor 5 a 6 weken te gaan rondtrekken in thailand en ben nu op zoek naar een leuke maar toch wel budget route.
Zelf had ik bedacht om na 2 a 3 dagen bangkok naar het noorden door te reizen (chiang mai of chiang rai) dit doormiddel van een nachtbus heb gehoord dat dit nogal goed te doen is. Het lijkt mij erg leuk om wat nationale parken te bezichtigen om mooie hike/trek/jungeltochten tochten te maken en "wilde "beesten te spotten. Natuurlijk wil ik ook een paar culturele punten bezichtigen maar heb hiervoor nog geen voorkeur. Ik denk wel dat wanneer ik vijf verschillende tempels gezien heb het dan wel weer genoeg vind. Mijn plan was om de laatste 4 a 5 dagen te relaxen ergens in het zuiden. Wie kan mij een beetje opweg helpen.
Ik snap ook dat dit een nogal ERG globale planning is maar sta open voor alle reacties.
Het is mijn bedoeling om vooral gebruik te maken van de goedkopere hotels en guesthousen. Luxe spreekt mij niet zo heel erg aan slaap net zo goed in een tentje :smile:
Ook de kroeg hoef ik niet elke dag te bezichtigen dan ga ik liever het moois van Thailand bekijken.
Is het mogelijk om in je eentje van ongeveer 20 a 25 euro per dag rond te komen? ( dit is dan voor accomodatie eten en eventueel vervoer)
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen! In iedergeval alvast bedankt :kus:

Hoi,

Aangezien je een behoorlijke tijd hebt is reizen met openbaar vervoer een leuke keuze en gezien je budget een juiste keuze. 20 tot 25 is in mijn ogen wel aan de krappe kant. Ik reken voor mezelf altijd zo rond de 50 euro. Ik denk persoonlijk dat als je het budget een beetje kan oprekken naar 35 euro het iets gemakkelijker word.

Gezien je budget zou ik als je uiteindelijk naar de stranden wil reizen eerder de richting opgaan van Koh Chang en Koh Samet aangezien dit in mijn ogen iets minder duur is. Maar misschien dat andere wel leuke en weinig kostende accommodaties weten in de buurt van Koh Tao koh phangan ?

sawasdee,

Hou er rekening meer dat eind november je nog laagseizoen prijzen heb en rond 1 dec krijg je high season prijzen en de 2a 3 weken rond kerst peak season prijzen dus dan zijn alle hotels duurder en valt er,zeker in de kerst periode minder te onderhandelen.

:chin:Het budget van 20 euro per dag is wel heel krap of je moet je niet te veel verplaatsen en goedkoop overnachten dan gaat het wel ik zal gaan voor 2000Thaibath per dag ongeveer 45 euro met de huidige koers maak je begroting gewoon wat ruimer heb je wat over is toch ook niet erg maar als elke dag op je bathjes moet letten is ook geen pretje lijkt me.

Als je groote afstanden wilt afleggen is het zeker intresant om de nachtbus tenemen schilt je weer een Nachtje hotel .
:thailand::cambodia:

Thanks!!
Aangezien ik mijn budget moet ophogen worden het waarschijnlijk maar 5 weken haha
Is dit te doen in 5 weken

Noorden
-Chiang mai
-Khoa yai nationaal park
-Khao phra viharn

Midden
-Ayutthaya
-Damnoen saduak ( de drijvende martk is dit wat of stelt het niet zoveel voor?)

  • Lop Buri

Zuiden
-Khao sok ( nationaal park)

  • en ergens een budget eiland opzoeken

-Damnoen saduak ( de drijvende markt is dit wat of stelt het niet zoveel voor?)

Nee, opgezet voor toeristen = overslaan

-Khao phra viharn

Is onbereikbaar, er wordt al langer dan 3 jaar gevochten om deze tempel
tussen Thailand en Cambodja, deze gevechten zijn onlangs weer opgelaaid met een aantal doden.

Echte budget-eilanden bestaan helaas niet meer in Thailand.

De buurt rond Kanchanaburi is ongeveer wat je zoekt, en goed betaalbaar.
Erawan National Park heeft veel watervallen, en mooie natuur, en je kunt goedkoop slapen (vanaf 150 baht) op de rivier.
Sai Yok Yai National Park heeft ook wat je zoekt, een kolkende rivier en prachtige natuur. Het is alleen wat lastig te bereiken, en ook niet supergoedkoop. www.saiyokviewraft.com kost 700 baht.

Tevens zou je Hua Hin of Cha Am kunnen overwegen, je zit dan niet op een eiland, maar wel aan een strand. Beiden kunnen dienen als uitvalsbasis naar Kaeng Krachan National Park en Kha Sam Roi Yot National Park.
Tevens spaar je hiermee wat reiskosten uit, en is het goedkoper dan op de eilanden in het zuiden.

Hans.

1 like

als je zoals Hans voorstelt zowel kanchanaburi als hua Hin of Cha Am zou bezoeken kan je ook de drijvende markt in Amphawa bezoeken deze is lang niet zo toeristisch ook kan je vanaf hier via de rivier bij vuurvliegjes gaan kijken welke in gigantische hoeveelheden rond somige bomen aan de oever vliegen, dit laatste heb ik nog nooit zelf bezocht maar staat wel op mijn nog te zien lijst

1 like

:chin:Vergeet zeker een paar dagen Bangkok niet zeker als je nog wat geld over hebt aan het eind van de vakantie de shopping mals moet zeker eens van binnen hebben gezien of een van de vele markten in bkk en what pho niet te vergeten
succes:THAILAND::cambodia:

Jaaaaaaaaaaaaaaaa Dirkpie,

Amphawa Floating Market staat ook hoog op mijn lijst !
Ik weet dat er minibusjes rijden vanaf Victory Monument, en dat het in het weekend druk is vanwege vele Thai die de markt zien als een uitje.

Ik denk er in dec-jan te komen, als jij er eerder komt, breng dan even verslag uit op dit forum, alvast bedankt !

En nog even voor sandra2: In bepaalde plaatsen lukt het om rond te komen van 20 euro per dag.
In plaatsen zoals BKK, Phuket, en andere eilanden en toeristische plaatsen ben je voor overnachting vaak al 10 euro of meer kwijt.
In Hua Hin-Cha Am moet je kunnen overnachten voor 350 baht.
In niet-toeristische plaatsen zoals Lopburi, en ook Phetburi, wat een leuke tussenstop is tussen Kanchanaburi en Hua Hin/Cha Am betaal je slechts 150-250 baht. Nadeel van dat soort plaatsen kan zijn dat ze een toeristen-infrastuctuur missen, dit merk je aan de volgende zaken:
Geen of weinig westerse restaurants (vind ik geen probleem)
Weinig of geen kennis van het engels bij hotelpersoneel en taxi’s e.a.
(Probeer een paar woordjes Thai op te pikken, en communiceer met handen en voeten, en bid tot Buddha dat het goed komt)
Voordeel: Je ziet het echte Thailand !

Hans.

Jullie zijn echt fantastisch!!! Communiceren met handen en voeten is absoluut geen probleem dat is wat ik zoek het “echte” thailand!!

op koh phangan kun je bungalows vinden vanaf 5 euri’s per nacht, fan en koud water.

daar hebben we laatst nog een apart topic aan gewijd en geloof niet dat we er echt uitgekomen zijn wat het echte Thailand is

Ik ben ook ‘‘bang’’ dat we daar ook nooit uit zullen gaan komen,het is voor iedereen toch iets anders. Iedereen beleeft LOS toch op zijn eigen manier.

Rik071 schrijft: Ik ben ook ‘‘bang’’ dat we daar ook nooit uit zullen gaan komen,het is voor iedereen toch iets anders. Iedereen beleeft LOS toch op zijn eigen manier.

Conclusie :
Voor sommigen zal de hoofdstraat van Pattaya “het echte Thailand” zijn.lol2

hans.

hans als je het topic het echte thailand leest zul je lezen waarom we zeggen dat iedereen daar zijn eigen mening over heeft en als je jouw “echte” Thailand wil omschrijven kun je het daar doen.

mijn vraag is dan ook leg uit waarom de hoofdstraat va pattaya niet het “echte” Thailand zou kunnen zijn maar wel in het topic het echte Thailand

Waarom is het nodig om andere mensen zo te veroordelen? Stel je voor dat iedereen zich wat zou aantrekken van die oordelen en massaal van de hoofdstraat van Pattaya naar het noordoosten zouden trekken… Dat is toch ook niet de bedoeling neem ik aan.
Ik vind dat iedereen Thailand, en welk land dan ook ter wereld, moet ontdekken en beleven op de manier waar hij/zij zich goed bij voelt. Voor de een is dat Khao San Road, voor de ander is dat een dorpje in de middle of nowhere. Laat mensen lekker, zolang niemand je dwingt om een plek te bezoeken waar je niet naar toe wil is er niets aan de hand lijkt me.

Helemaal mee eens :dag: