Route en budget

Hoi allemaal,

Aankomende zomer wil ik graag 5 a 6 weken gaan backpacken in Thailand. Ik wil zo veel mogelijk zien in die 6 weken.
Ik heb nog absoluut geen ervaring met backpacken en ik zou graag van iemand willen weten aan welk bedrag ik gemiddeld per dag moet denken. Natuurlijk staat er veel in boekjes, maar het komt toch altijd anders uit, vandaar dat ik het graag van jullie wil weten.

Verder hoop ik dat iemand mij hier kan vertellen of 6 weken lang genoeg is om naar het Noorden en Zuiden te gaan, en misschien kunnen jullie me ook helpen met een route?

Alvast super bedankt!

hallo Egjel
als je rondreist door thailand met het openbaar vervoer en niet de meest luxe hotels neemt dan kan je met rond de 20 euro per dag rond komen het hangt er dan natuurlijk wel vanaf wat je allemaal wilt gaan doen
dat geld ook voor je route wat wil je allemaal gaan zien en doen in 6 weken kan je best van noord naar zuid reizen
vertel dus eens wat meer over wat je wil zien en doen dan kunnen andere je beter helpen met een route

gr dirk

In toeristen-walhalla’s als BKK, Chiang Mai en Phuket, Krabi is het vrij lastig om met 20 euro per dag rond te komen. Zeker als je bijv. ook internationaal eet.

In plaatsen die niet toeristisch zijn zoals bijv. Chanthaburi, Chumphon,
Trat, Nong Khai is het mogelijk om het met 10 euro per dag te doen.

Het scheelt bijv al als je ipv bier frisdrank drinkt, want op bier zit veel belasting. Thais eten is altijd goedkoper dan intenationaal. Derde klas in de trein ipv eerste klas scheelt ook veel, en is leuk, want je zit tussen de normale Thai.

Hallo,

Ja maar ik zou niet 3de klas reizen als je met de nachttrein gaat want dan is het echt afzien. Maar wat bovenstaande personen zeggen over budget dat klopt zeker ik zou voor de leuke dingen zoals duiken wel wat extra geld apart leggen want het zou zonde zijn als je daar niet wat geld voor reserveerd.

gr van Moira