Route en budget

Hoi allemaal,

Aankomende zomer wil ik graag 5 a 6 weken gaan backpacken in Thailand. Ik wil zo veel mogelijk zien in die 6 weken.
Ik heb nog absoluut geen ervaring met backpacken en ik zou graag van iemand willen weten aan welk bedrag ik gemiddeld per dag moet denken. Natuurlijk staat er veel in boekjes, maar het komt toch altijd anders uit, vandaar dat ik het graag van jullie wil weten.

Verder hoop ik dat iemand mij hier kan vertellen of 6 weken lang genoeg is om naar het Noorden en Zuiden te gaan, en misschien kunnen jullie me ook helpen met een route?

Alvast super bedankt!

hallo Egjel
als je rondreist door thailand met het openbaar vervoer en niet de meest luxe hotels neemt dan kan je met rond de 20 euro per dag rond komen het hangt er dan natuurlijk wel vanaf wat je allemaal wilt gaan doen
dat geld ook voor je route wat wil je allemaal gaan zien en doen in 6 weken kan je best van noord naar zuid reizen
vertel dus eens wat meer over wat je wil zien en doen dan kunnen andere je beter helpen met een route

gr dirk

In toeristen-walhalla’s als BKK, Chiang Mai en Phuket, Krabi is het vrij lastig om met 20 euro per dag rond te komen. Zeker als je bijv. ook internationaal eet.

In plaatsen die niet toeristisch zijn zoals bijv. Chanthaburi, Chumphon,
Trat, Nong Khai is het mogelijk om het met 10 euro per dag te doen.

Het scheelt bijv al als je ipv bier frisdrank drinkt, want op bier zit veel belasting. Thais eten is altijd goedkoper dan intenationaal. Derde klas in de trein ipv eerste klas scheelt ook veel, en is leuk, want je zit tussen de normale Thai.

Hallo,

Ja maar ik zou niet 3de klas reizen als je met de nachttrein gaat want dan is het echt afzien. Maar wat bovenstaande personen zeggen over budget dat klopt zeker ik zou voor de leuke dingen zoals duiken wel wat extra geld apart leggen want het zou zonde zijn als je daar niet wat geld voor reserveerd.

gr van Moira

Ik wil graag vanaf Bangkok meteen doorvliegen naar Chiang Mai om vanaf daar langzaam naar het zuiden te reizen. Ik wil de ‘standaard’ bezienswaardigheden zien, zoals de River Kwai en olifantenopvang, maar ook de minder standaard.
Op Ko Tao zou ik graag willen duiken, als laatste wil ik naar Ko Phi Phi en daarna als afsluiter een paar dagen in Bangkok.

Welke dingen moet ik allemaal ECHT zien?

Hallo,

zoals je nu gaat reizen is wel helemaal geweldig kwa reis. Ik zou zeker naar de tempels gaan in Kancanaburi ik weet even niet hoe je het schrijft.
Verder naar de nachtmarkt in Chiang mai en een trekking is ook echt aan te raden in Chiang Mai. De zoo in Chaing Mai is ook echt de moeite waard.

gr van Moira

ik zou vanaf chiang mai ook gaan kijken in Pai en dan naar het zuiden zakken via plaatsen als mae hong son, sukothai, ayutaya (laatste 2 hebben hele mooie oude tempels) katchanaburi (river kwai) en daar in de buurt de erawan watervallen bezoeken
duiken lijkt mij ook heel mooi alleen is het er nog nooit van gekomen maar ko tao lijkt me een prima plaats om dat te proberen er hangt daar een heerlijke relaxte sfeer
phi phi is wel leuk om te zien maar dat is het dan wel vind ik, echter phuket en krabi zijn niet te ver weg bangkok aan het einde van de reis doen is wel slim kan je lekker shoppen en hoef je niet al de souveniers mee te sjouwen heel de reis
in bangkok zou ik nog wel een fiets tour doen
alvast een mooie reis toegewenst

gr dirk

Wat Dirkpie en Moira zeggen ben ik het ook mee eens! Vooral de fietstour in BKK is een echte aanrader, en de trekking in Chiang Mai was ook een hele mooie belevenis, maar hiervoor is wel enige conditie vereist en fatsoenlijke schoenen… De vorige keer kwam er een stel aan waarbij de vrouw hakken aan had, en een koffer :smiley: en als je dan 3 dagen moet lopen is dat een “beetje” onhandig.

En het reisprogramma wat je in gedachte hebt is een erg goeie, alhoewel je in 6-7 weken toch wel een beetje moet haasten om alles te zien in het noorden én het zuiden, wat het gevaar met zich mee brengt dat je te veel gaat reizen…

Succes met het voorbereiden!

:dag: