2 Maanden Backpacken

Hi,

Hoewel ik vorig jaar al voor 3 weken naar Thailand ben geweest, open ik toch dit topic. Een vriend en ik willen deze zomer een maand of 2 backpacken door Thailand + paar andere landen in Z.O - Azie.

Mijn reis vorig jaar was relatief duur, met 3 sterrenhotels, gewone restaurants en relatief dure excursies…uiteindelijk toch maar zo’n 400 euro pp uitgegeven inclusief binnenlands vervoer.

Dit jaar willen we het juist compleet anders doen, hostels/guesthouses, eten bij straatstalletjes of local-restaurants, veel zelf ondernemen (dus geen/weinig georganiseerde tours),

Wat is in dat geval een dagbudget pp waarmee we goed kunnen rondkomen? (d.w.z: Eten, drinken, slapen, bezienswaardigheden, biertje, vervoer, zonder dat we elke cent hoeven om te draaien).

Nou deze vraag is a ettelijke keren gesteld en beantwoord,je moet rekenen op zo’n 20 a 25 euro per dag.
Hoe meer luxe hoe meer je betaald!

Voordat je een nieuw onderwerp start, probeer eerst zoveel mogelijk informatie te halen uit bestaande topics. Gebruik zo nodig het zoekveld rechtsbovenaan de website

Hee Robin,

Let erop dat het gemiddelden zijn : Wanneer je een rondje van Bangkok-Krabi-Phuket-Phi Phi zou doen, dan ga je moeilijk je financieele plaatje rond krijgen. Duur , duur en duur.
Het noorden is goedkoper (Chiang Mai) tot veel goedkoper (Pai, Chiang Rai e.o) .

Ook plaatsen in “rural’” Thailand, dus buiten de toeristengebieden zijn veel goedkoper. Gebruik deze informatie wanneer een financieel gat dreigt.

Hans.

Dank. Ik had zelf bedacht om 40 euro per dag bij elkaar te sparen, maar dan zit ik dus vrij ruim, en heb ik iets van een buffer voor het geval dat (en misschien ook nog wat over als ik thuis kom).

Vind het altijd lastig om zoiets in te schatten, ook al ben ik er al geweest…meer uit angst dat ik toch halverwege te kort blijk te hebben o.i.d … of dat het toch opeens duurder uitvalt.

Algemeen. Je zou een aardige discussie kunnen houden denk ik, of je nog van vakantie (een periode waarin men onbezorgd probeert te genieten van natuur, cultuur en de ‘goede dingen van het leven’) kunt spreken, als je aan het begin of eind van iedere reisdag een tijdje moet gaan boekhouden, om te bekijken of er nog voldoende financiën zijn om nog iets leuks te kunnen doen tijdens de rest van de reisperiode.