backpacken Thailand

Hoi allemaal mijn naam is Ray! Ik ga in juli backpacken door Thailand. Ik ga naar Bangkok chiang mai en dan door naar krabi , koh phi phi , koh samui! Nu is mijn vraag niet over de eilanden zelf daar heb ik mijzelf in verdiept alleen het budget wat ik in gedachten moet hebben ik ga 19 dagen en wil best veel excursies doen gewoon in een normaal geen luxe hotel verblijven maar wel schoon en basic. Ik zelf zat te denken aan 1250- 1300 euro ik heb mijn verblijf in Bangkok al geregeld via kilroy en mijn binnelandse vluchten ook dus het is specifiek het zakgeld voor de excursies en accomodatie op krabi koh samui & phi phi!

Ben benieuwd naar jullie antwoorden !

Klinkt goed Wanderlust…

Budget is ruim voldoende. Houd in de gaten dat een verblijf in en rond Chiang Mai VEEL goedkoper is , dan de rest van je verblijf.
Met andere woorden: Reken je niet rijk, want na Chiang Mai vallen alle prijzen tegen !

Budgettip: Do-it-yourself-excursies. Er zijn vele manieren van transport mogelijk in Thailand. Een brommertaxi kan je goedkoop van A naar B brengen.
Er rijden in veel plaatsen ook songthaews. In Chiang Mai kun je bijvoorbeeld naar Doi Suthep voor 20 of 30 bt. In Chiang Mai zijn de songthaews rood.

Hans.

Ter info: songthaews zijn een soort hop-on / hop-off taxi’s