eindelijk is het zover alles is geregeld voor Thailand en in juli gaan we dan ook eindelijk! Nu een aantal vragen voor 5 weken backpacken door Thailand denk aan de gebieden chian mai, Bangkok , krabi , phi phi , samui , koh tao , koh phangnan hoeveel zakgeld moet je dan hebben als je een gemiddeld hotel/hostel wilt , veel excursies en eten etc? We gaan met vier man dus je deelt met z’n tween de kamer. Nu de volgende vraag , chiang mai nachttrein wij willen op 9 juli de nachttrein pakken, maar is dat daar ter plekke te regelen voor 1e klas tickets mij werd verteld dat het dan al is uitverkocht en je minimaal 8 dagen van tevoren moet boeken heeft iemand daar ervaring mee?
en wanneer moet ik maximaal mijn visum aanvragen? als ik 5 juli ga? Klopt het dat als je in den haag je visum aanvraagt terwijl je je visumaanvraag formulier hebt ingevuld dat je even moet wachten en je het diezelfde dag nog krijgt?
En aan welke stranden is het het leukst om
Te verblijven? Super bedankt jongens xx Dani
Dat verhaal over de nachttrein 8 dagen van tevoren is onzin.
Chiang Mai is het goedkoopst, en dus is het devies: Als je budget niet ruim is, langer in het noorden blijven !
Er is genoeg leuks te beleven. Het zuiden is duurder (Phi Phi VEEL duurder)
In Chiang Mai slaap je voor zo’n 400 baht, verderop in Pai nog goedkoper. Helaas kun je van dat soort prijzen in Samui, Krabi en Phi Phi alleen maar dromen.
Ko Phangan gaat nog wel, qua prijsniveau. Reken voor Samui, Phi Phi en Krabi op 1000 baht per nacht, dan heb je nog niets bijzonders.
Eten is goedkoop, wanneer je Thais eet. In Bangkok zijn er zgn. “food-courts” waar je kunt eten voor slechts rond de 100 baht. Drankje, bordje eten en toetje!
Je vindt ze o.a. in MBK, Platinum en Panthip Plaza. Je koopt bonnen , en rekent af met die bonnen.
Ben je klaar , en heb je bonnen over, dan krijg je aan de balie waar je ze kocht, gewoon je geld terug .
In Platinum kent men precies hetzelfde systeem, maar dan met een ingenieuze chipkaart.
Je vraagt: Aan welke stranden is het het leukst ? Da’s moeilijk te zeggen…
Ik vermaak me het best op stranden waar ik weinig toeristen tegenkom, maar dat geldt wellicht niet voor jou.
Bedankt voor je snelle reactie ! Ja wij gaan ervan uit dat we 1500 per persoon voor 5 weken wel genoeg aan hebben! Bangkok is al betaald en geregeld het verblijf.
We blijven 3 dagen in Bangkok , 3 dagen chiang mai , vanuit daar naar krabi 4 dagen , koh phi phi 4 dagen koh samui 4 dagen koh tao koh phangan! Dus denk dat we het met 1500 de man wel moeten redden.
Dus de nachttrein naar chiang mai kunnen we ook gewoon ter plekke in Bangkok regelen ?
En qua het visum kun je dat binnen een dag regelen?!
1500 euro is ongeveer 1800 bht per dag. 3 maaltijden per dag a 100 bht, overnachting van 200-500 bht pp en dan met minimaal 2 personen op een kamer. Dan ben je aan eten en overnachten en wat kleine dingen gewoon 1000 bht per dag kwijt. En dan heb je nog helemaal niks gedaan. Geen excursie of taxi of bus betaald.
Het is mogelijk maar het is op een beperkt budget. Ik zou toch proberen om het budget wat op te schroeven of een weekje korter te gaan, dan hoef je ook geen visum te kopen.
Nachttrein kun je zeker in Bangkok regelen, gewoon naar het station gaan of bij een reisburootje regelen. Het is echter wel mogelijk dat je niet met de eerste trein meekunt omdat die vol zit. Afhankelijk van de periode waarin je reist is de trein wel of niet uitverkocht.
Ik ga met vier mensen backpacken ! Dus kosten kunnen gedeeld worden en neem aan dat als ik meer dan 1500 euro mee moet nemen het geen backpacken meer is ?
Nachttrein moet zeker lukken zoals bovenstaande berichten ook al vertellen. Maar waarom eerste klasse? Tweede klas met airco is zeker stukken gezelliger en net zo goed imo.
Persoonlijk zou ik in Bangkok de food-court van Terminal21 aanbevelen.
Dloves, kijk eens op http://goatsontheroad.com/guide-to-backpacking-thailand/. Het zal in het afgelopen jaar eventueel wat duurder geworden zijn, maar afgelopen zomer hebben wij ook 30 dagen op die manier gereisd met een gemiddeld dagbudget van 20 euro pp. Jullie hebben meer dan 40 euro, dus dat gaat heel zeker lukken!
Bedankt voor je reactie ! Ja ik dacht dat er met een budget van 45 euro per dag wel moet lukken voor twee mensen op een kamer etc ! Ik ga het bekijken bedankt!