6 weken backpacken Thailand, budget?

Hi,

Ik ben van plan om in september/oktober/november 6 weken aleen (mischn 2 pers)door Thailand te reizen. Ik wil starten in Bangkok, verder reizen naar Chiang Mai vanuit Chiang Mai rondtrekken in de omgeving. Misschien nog een eiland meepakken maar ik hoor dat dat erg duur is? Qua verblijf zit ik richting goedkope dormrooms, guesthouses te denken. Daarnaast ben ik van plan om veel bij eetstalletjes op straat te eten, niet in dure restaurants (misschien zo nu en dan McDonalds) Duiken, meerdaagse trekkingen e.d. zijn activiteiten die ik niet van plan ben om te gaan doen waarmee ik denk ik aardig wat geld kan uitsparen. Wel zit ik te denken aan het bezoeken van tempels, olifantpark, fietsen, snorkelen evt., verder wil ik daar vooral zien wat leuke plekken zijn om naar toe te gaan. Ik heb tickets gezien (retour Amsterdam-Bangkok) voor +/- 600 euro. Mijn budget excl. ticket is zo’n 1200.

Is dit voldoende of nog even door sparen? (ik krijg mogelijk nog belastinggeld terug, alleen geen idee of dat voor sept. binnen is, dat zou mn budget wel wat vergroten)

Verdere tips wat betreft leuke uitstapjes, activiteiten, reisroutes zijn ook van harte welkom.

Zes weken Thailand kan je rondkomen met 1200 euro,geen vuiltje aan de lucht zou ik zeggen.
Goedkope guesthouses vind je in de backpackerswijk kao san road/ rambuttrie road in Bangkok!(prijs van 180 bath en up)
Goedkope guesthouses vind je in Chiangmai aan de Anusarn Market(vlak aan de loy kroy road) prijzen rond de 250 bath en up.
Om geld te besparen kan je fietsen huren per dag in chiangmai voor zo’n 20 a 25 bath.
Wat je zeker niet mag vergeten aan te strepen in je agenda,is een bezoekje aan het Doi Inthanon gebergte met zijn adembenemde watervallen zoals de Mae Klang watervall.(Chomtong 58km verwijderd van Chiangmai)
Blauwe pickup taxi nemen overkant van de Pin rivier,éénmaal aangekomen in Chomtong kan je met een gecharterde red pick up de Doi Inthanon route doen,je komt er een paar Karen dorpen onderweg tegen.
Sommige guesthouses in het noorden hebben een reiskiosk waar je goedkope dag excursies kan boeken,vb naar Chiangrai,Pai etc…

:chin:Ik vindt een budget tussen de 250en 300 euro per week een nette begroting zeker als je ook van de geld moet slapen en verplaatsen 6 weken lijkt me net iets te lang voor 1200 euro zal voor 4 weken gaan:dag:
beter iets over houden dan om geld verlegen zitten zo ver van huis:finger: