Budget voor 3 wkn backpacken Thailand

Hallo, mijn vriend en ik gaan eind aug. voor 3 wkn backpacken door Thailand, tickets hebben we al geboekt dus daar hoeven we niet meer naar te kijken maar zou graag een beetje een indicatie willen van wat we daar kwijt zullen zijn (overnachtingen, eten, reizen met ov, excursies) gemiddeld. Iemand die me dat kan vertellen?

Als je 3 weken door Thailand gaat backpacken en gewoon ‘normale’ guesthouses en hotels bezoekt (dus hoeft niet eens heel low budget) dan red je het makkelijk met 900 euro.

Als je met zijn tweeen reist dan red je het voor 20-25 euro per persoon per dag.

(Mensen die alleen reizen zijn wat meer kwijt, omdat ze geen kamers en vervoer kunnen delen.)

Het hangt tevens af van de plekken die je bezoekt, blijf je langer hangen in het noorden, en bijv rond Kanchanaburi, dan kost dat veel minder (uitgaande van hetzelfde type accomodatie) dan op Phuket, rond Krabi (of vooral Phi Phi).

Ook Bangkok is niet al te goedkoop.
Wil je (of moet je ) enkele dagen rustig aan doen met je budget, reis dan naar plekken als : Phetburi, Trat, Nong Khai, Chiang Khan, met andere woorden plekken waar weinig toeristen komen, dan kom je er met 10 euro pp nog wel.

Hans.

Nou als je voor de eerste keer naar Thailand gaat dan mag Chiangmai en omstreken zeker niet ontbreken op je agenda!
Heb je een motorrijbewijs, dan zijn er in Noord-Thailand mooie ritten te maken. Lijkt je dit wat dan geeft de volgende link zeer uitgebreide informatie.
http://www.gt-rider.com/

Ik was in mijn eentje 250 euro per week kwijt.
Inclusief trekking, snorkelen, vervoer (ook binnenlandse vlucht) etc.