Budget voor 3 weken thailand incl vleigticket

Hallo!

We zijn ons aan het oriënteren wat ons een vakantie van 3 weken Thailand gaat kosten (periode zomer 2015).
Dan bedoel ik echt de totaal prijs per persoon. Dus incl. eten,drinken, verblijf, lokaal vervoer, vliegticket. Route van BK, naar Chiang Mai, Krabi…
Wij zijn een stel (39 en 38 jaar) voor hem de 1e keer, voor mij de 2e keer, al telt dat niet echt omdat ik op doorreis was naar Laos/Vietnam en amper iets gezien heb van Thailand zelf.
We zijn geen echte backpakkers maar gaan ook niet voor luxe. Schone kamers met eigen sanitair zou erg fijn zijn :slight_smile:

We kijken uit naar bruikbare reacties!
Alvast vriendelijk bedankt

Kijk eens naar de reisorganisaties die complete reizen aanbieden, denk hierbij aan 333, Greenwood, Kras, etc…
Dit geeft vaak wel een goed beeld waar je op moet rekenen. Natuurlijk is alles zelf uitzoeken en regelen goedkoper. Met z’n tweeen denk ik dat je met €50 per dag al een aardig eind komt.

1 like

Bedankt Zaan,

Maar ik bedoel een individuele reis, die we zelf uitstippelen. Geen groepsreis aub :wink:
Vliegticket en eerste 2 nachten in Bangkok wil ik nog vooraf geregeld hebben, maar daarna geheel individueel!
Nog meer tips… zou zeer welkom zijn!

Wat Zaan zegt, 50 euro per dag is wel reeel. Dit is dan het budget voor twee personen, jullie geven aan niet in dure hotels te slapen.

Ik neem hierbij ook aan dat je gewoon Thais wilt eten. Maak er 70 euro van wanneer je veel excursies wilt maken.

Aan hotel of guesthouse ben je in de toeristische (strand en BKK) gebieden 1000 baht kwijt , en in de goedkopere gebieden 300-400.
Daaronder vallen bijv. Kanchanaburi, Chiang Mai, Chiang Rai en Pai.

Maaltijden zijn er voor 60-150 baht, wanneer je in een Thais Restaurant eet. Westers ontbijt is vaak prijziger, soms wel tot 250 baht.

Hans.

1 like

Bedankt voor je reactie en de richtprijzen van hotels- eten etc Hans!

Dan kom ik aardig in de richting van de €2000,- per persoon, als ik de vliegticket Amd/Bkk meereken.
Op wat voor bedrag moet ik rekenen voor een binnenlandse vlucht, van Chiang Mai naar het zuiden bijvoorbeeld…

Ben daar niet zo van op de hoogte, maar google ff nokair, air asia, bangkok air en Thai airways en je weet het.
en let op de prijzen, maar ook op de kilo’s !

Wanneer je nog wat info achterlaat, van wat je wilt (cultuur, natuur, uitgaan e.d.) kunnen we je evt helpen met en route.

Hans.

1 like

Op dit moment kun je de allerbeste deals van Airasia boeken. Goedkoper krijg je het later niet meer!

Bedankt Hans en Nunu!!

Wat we willen is uiteraard te veel in 3 weken denk ik :slight_smile:
We hebben nu een globale route uitgestippeld: In ieder geval Bangkok, Chiang Mai, de gouden driehoek… misschien nog andere tips in die omgeving??
Dan richting het zuiden, de stranden zijn natuurlijk beroemd, hoor verschillende verhalen maar Phuket lijkt mij persoonlijk minder leuk…vanwege de sekstoerisme. Al heb ik dat op vele plekken gezien in Thailand.

Wat we willen zien zijn de echte high- lights van Thailand, met daarbij bijzondere tempels/kloosters. Mooie natuur (parken?)
Plekken die niet massaal bezocht worden maar wel de moeite waard zijn…Uitgaan is leuk, lees over de Full Moon party’s… is dat wat?
We willen heel graag een trouwceremonie in een boeddhistische klooster/tempel…iemand die daar meer over weet???

Kortom we staan voor veel open!
Bedankt voor jullie hulp voor zover! Echt top!

Wat verblijf in thailand kost is lastig te zeggen. De prijzen van vliegtickets kun je gemakkelijk online vinden, dus daar ga ik verder niet op in.

Qua hotels moet je rekenen op iets in de orde van 1000 baht per kamer per nacht (warme douche, airco, net hotel) al verschilt dat een beetje afhankelijk van waar je in het land bent. Verder zou ik rekenen op pakweg 500 baht met z’n 2en voor een goede avondmaaltijd met een biertje of 2 erbij, al kan je bijvoorbeeld gemakkelijk op straat smakelijk eten voor 100 baht pp en wat drinken halen bij de 7/11.

Afgezien van vliegtickets zou ik het realistisch begroten op een besteding van 2000 baht per dag met 2 personen, voor een fatsoenlijk hotel en dagelijks ontbijt, lunch en diner. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt doen dan het ook voor de helft, maar dan lever je wel wat aan kwaliteit in.