Twee weekjes Thailand -kosten?

Hey allemaal!

mijn man en ik zijn helemaal geen Azië-kenners, maar horen vaak positieve verhalen over Thailand. Nu is mijn vraag aan de mensen die wel ervaring hebben met Thailand: waar zouden we heen moeten als we in februari/maart 2014 naar Thailand zouden gaan, en vooral natuur en veel strand willen zien? Vooral een relax-vakantie dus, met het liefste een beetje luxe hotel(s). En wat zouden we incl vliegtickets ongeveer kwijt zijn voor anderhalve week a twee weken Thailand? Zou dat voor max 3000 euro kunnen? (Incl zakgeld?)

hoor heel graag jullie tips!

groetjes! Annelies

Hee Annelies,

Vliegen zal zo’n 750 euro kosten, en wanneer je een overstap ergens op de route niet erg vindt, kan de vlucht zelfs een eindje richting 500 euro.

Aangezien je maar korte tijd wilt gaan, is een verblijf op Koh Chang een goede mogelijkheid.
Als voorbeeld: www.warapuraresort.com kost zo’n 65 euro per nacht. Er zijn duurdere adressen op het eiland, maar ook veel goedkopere. Je zou bijvoorbeeld een of twee nachten in dit resort kunnen boeken, en bijv. na een paar dagen kunnen verhuizen naar een ander resort aan een ander strand. Je zit niet in de piektijd, dus plaats er genoeg
Eten is niet duur, wanneer je uitgaat van Thais eten. Bier is wel prijzig, 2 euro, frisdranken niet.
Op Ko Chang is veel te doen: Je kunt een jungletrekking maken. www.jungleway.com
Ook kun je een rit op een olifant maken (in Ban Chang, middenop het eiland) , en je kunt bijvoorbeeld ook een Thaise kookcursus volgen. Deze bevindt zich bij Blue Lagoon Bungalows, op Khlong Prao Beach. Heel leuk om te doen.

Ook kun je overwegen een trip te maken naar een ander eiland. Dan moet je naar de Bang Bao Pier, er is keuze uit zes verschillende.
Koh Maak is een klein eiland met kokospalmenstranden, en een leuke sfeer. Koh Kood is groter , maar ligt veel verder weg.
Beide eilanden zijn iets goedkoper dan Koh Chang. Op beide eilanden kun je goed snorkelen.
Op bepaalde kleine eilanden is het snorkelen nog beter, echter daar kun je dus niet overnachten, of wel, maar dan is de keuze beperkt tot een accommodatie. Deze kun je dan beter als dagtocht doen.

Conclusie: 3000 euro is ruim.
Hans.

Ik neem aan dat euro 3000 voor 2 personen is en dat hans2007 bedoelt dat euro 750 voor een ticket voor één persoon is?

Dan wordt het natuurlijk al wat krapper…vooral als je toch de nodige dingen wil zien en ook nog eens in een beetje luxe aan het strand wil liggen.

Kosten de vliegtickets al snel tussen de Euro 1000 en 1500 (voor TWEE) voor 2 personen, blijft er nog Euro 2000 over en dat is zo’n THB 5400 per dag. Daar moet je van slapen, eten, vertieren en vervoeren.

Mijn 5 centen: Ga vanuit Bangkok met de nachttrein naar Chiang Mai en blijf daar een week…doe wat jungletrekking en doe een trip naar de Gouden Driehoek. Uiteraard kun je ook eigen houtje de omgeving verkennen.
Vanuit Chiang Mai vlieg je naar de zuidelijke eilanden (Krabi, Pipi, Phuket of Samui) en daar laat je je verwennen.

In Chiang Mai vindt je leuke onderkomens voor rond de THB 1500 per nacht (2 personen) en op bv. Samui ben je wel duurder uit natuurlijk.

Twee weken is veel te kort. Vorig jaar twee weken Thailand gedaan. Van Bangkok met de bus naar de Gouden Driehoek, onderweg alles een beetje bekeken en vanuit Chang Mai met de nachttrein naar het zuiden. Was overigens ook nog een heel gedoe, vanwege al die overstromingen.

Dit jaar ga ik drie weken, ben benieuwd hoe dat bevalt :slight_smile:

Hallo Annelies

Als je 3000 met zijn twee bedoelt of per persoon dat is een groot verschil.

Alles hangt af van of je veel excursies wil gaan doen, je alles zelf regelt, je tevreden bent met een nachtrein of je liever vliegt binnen Thailand, waar je eet, wat je drinkt etc…

Om je een idee te geven: wij hadden vooraf een budget van 50 euro per kamer vastgelegd en dat is overal prima gelukt behalve in het zuiden, wij kozen voor Phuket en daar was het toch wel heel wat duurder.
Voor dat geld hadden we overal een mooie kamer met zwembad en ontbijt.

In totaal waren we met 2 volwassenen en 1 kindje zo een 4000 euro kwijt alles meegerekend( vlucht, 2 binnenlandse vluchten, excursies, en zelfs enkele kleine cadeautjes).
Met 100 euro per dag met twee kom je al een heel eind.

Twee weken is natuurlijk kort en er is zoveel te doen, je kan naar het noorden gaan met de nachttrein maar je kan ook kiezen om Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya en dan een paar dagen strand te doen.

Veel succes met de voorbereidingen als je vragen hebt stel ze gerust!

Ik heb aardig wat gezien in Thaildand, maar ga NIET naar Koh Chang (veel Russen, zelfs alle menukaarten en borden op straat zijn in het Russisch!!!), Phuket, of natuurlijk Pattaya.

Koh Kood is erg mooi, Phi Phi ook maar wel druk en veel jeugd, Railay is ook erg mooi. Qua natuur is Kanchanburi een aanrader, en Ayutthaya is ook leuk om geweest te zijn! Niet te vergeten Khao Sok National Park, maar dan wel met jungle tocht bij Cheow Lan Lake en door de Nam Talu Cave!

Je kunt al geld besparen als je vliegt met Egypt Air. Mijn vrouw en ik gaan eind januari 2014 voor de vierde keer met deze maatschappij van Amsterdam, via Cairo naar Bangkok. Het is ons alle keren prima bevallen. Vooral het toestel van Cairo naar Bangkok is comfortabel. Het is overigens zo dat hoe eerder je het toestel naar Bangkok boekt hoe voordeliger je uit bent. Wij boekten al in maart 2013 en vliegen in januari 2014. Wij betaalden toen nog geen 600 euro per persoon retour
Voor het zoeken naar hotels zou ik je de volgende site willen aanbieden nl www.hotelscombined.nl. Weet wel dat je in de periode dat je gaat in een redelijk hoogseizoen zit qua prijzen.
Dit jaar zijn wij vanuit Bangkok met de bus naar Hua Hin gegaan. Hebben daar wat natuur bekeken en zijn vervolgens met de bus en de boot naar Koh Panghan en naar Koh Samui gegaan. Vanaf die plaats zijn wij vervolgens weer gevlogen naar Bangkok.
Wij rekenen altijd 50 euro per persoon per dag voor verblijf en eten en drinken .

Veel succes met het voorbereiden van de reis

groeten Cor en Wilna >>>:zon02::wereld: