Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen ik ben Chivany Ginter ik ben 23 en woon samen met mijn vriend. toen ik een jaar of 12 was ben ik met mijn ouders naar thailand geweest, al weer een tijdje terug dus. Hierna heb ik altijd nog een keer willen gaan nu is het eindelijk zover eind maart gaan we samen in maart 4 weken naar thailand!
Ik heb nu een vlucht gezien voor 487,- pp voor 2 personen incl tax kom je dan op 1003.00,- met een tussenlanding.
Is dit goedkoop voor in deze tijd? het lijkt mij namelijk wel maar je weet het nooit:)
Omdat voor mijn gevoel 4 weken eigelijk te kort is wil ik graag alle tips en info zodat we zoveel mogelijk kunnen doen en zien!
We willen een combinatie maken van de ene keer een hutje op het strand en de andere keer een hotel wat wat meer luxe heeft.
Het is de bedoeling dat we op bangkok vliegen daar een dag of 2 blijven en dan naar een andere plek gaan. We willen ter plekken de overnachting regelen hoe is jullie ervaring daarmee?
verder willen we naar koh samui, koh phi phi, krabi
Hebben jullie nog tips om ook nog naar andere plaatsen te gaan?
En zijn er nog dingen die we echt moeten zien of doen?
Verder is het voor mij vrij onduidelijk wat je gemiddeld kwijt ben, ik begrijp dat je het zelf zo gek kan maken als dat je zelf wil maar wat zou je ong. kwijt zijn per dag? en verschilt dit veel per regio?
MOcht iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag
Alvast bedankt!
Chivany & freek
Hoi Chivany & freek,welkom op wereldwijzer!
Om op enkele vragen te antwoorden:de prijs van 1003 euros voor 2 personen is wel goedkoop!
Ik vermoed dat je met Egypt air of Etihad airways naar Bangkok afreisd?
In begin van je reis kan je heel goedkope guesthouses vinden aan Banglamphu(kao san road)
Prijzen vanaf 150 bath tot de betere kamers 350bath.
Een degelijke hotel vind je al vanaf 350bath tot euchh 1200 US dollar(eerlijk gezegd geen spek voor mijne bek,he he he )
Nu op de bonnefooi gaan geen enkel probleem,je kan alles terplaatsen regelen(overnachtingen,trekkings,openbaar vervoer spot goedkoop etc…)
Gewoonlijk kom je ruim toe met 1000 bath per dag,ga je uitgebreid eten of je gaat een lekkere massage doen met nadien een happy ending,dan ben je wel wat meer kwijt.
Voor de rest kan je je vragen stellen op het Thailandforum.
Suc6 nog met je reis naar Thailand,Chivany & freek !
Zoals gewoonlijk sluit ik mijn welkomsberichtje af met een leuke foto.
http://www.destination360.com/asia/thailand/images/s/bangkok.jpg
Bedankt voor je antwoorden!
Ja klopt met Eypt air! met een tussen stop is dat goed te doen?
Wat moet ik me voorstellen bij zo`n guesthous?
Waar bij mij namelijk de verwarring ontstaat is dat als ik bijvoorbeeld op Agoda wat als goedkoop staat omschreven je nog naar mijn idee een hoop kwijt ben. Dus als ik het goed zie is het per plekken veel goedkoper.
en die 1000bath is pp ?
Heb je verder nog tips
groetjes chivany
Nou een gewone guesthouse,laten we zeggen van 150bath,daarvoor heb je een bed en een wastafeltje,alsook een aftandse fan beschikbaar.
De guesthouses in de prijsklasse van 250 bath daar heb je soms een shower voorhanden in je kamer.
Up vanaf 350 bath zijn de volgende nutsvoorzieningen aanwezig op je kamer,airco,tv alsook wordt je beddenlinnen elke dag ververst als je dat wilt!
Nou heb al verschillende malen met Egypt air gevolgen,lekker eten aan boord,vriendelijke mensen en je moet maar ongeveer een klein 2 uurtjes wachten voor je aansluiting naar BKK.
1000 bath per persoon,voor gewone dag dagelijkse dingen(hotel,openbaar vervoer,eten alsook de toegang voor bepaalde museums.
Opgepast!!!
Hoe verder dat je met het openbaar vervoer gaat,hoe meer dat je moet betalen voor een rit(vb)
per trein van Bkk naar Chiangmai betaal je al (2de klasse)650bath.
Als je met de bus van Bkk naar Chiangmai reis betaal je het goedkoopste ticket rond de 400bath.
Vliegen met Air asia(low budget company betaal je volgens seizoen een slordige 2150bath one way.
Ik hoor je al de vraag stellen,wat voor 4 weken? laten we zeggen om veilig te spelen zo’n: 1200 euro per persoon meenemen.
Voor andere tips,gelieve te posten in het Thailandforum!
groet,georgessiam.