Newbie Thailand

Hoi hoi,

Ik ben mezelf alvast een beetje aan het inlezen voor een vakantie naar Thailand, volgend jaar zomer.
Als het aan ons zou liggen dan willen we het liefst wat natuur/cultuur combineren met strand en een beetje shoppen.
Dus waarschijnlijk een combinatie van noord en eindigen in zuid op het strand.
Maar voordat ik mezelf helemaal lekker ga maken met alle prachtige Thailand verhalen en foto’s etc, kan iemand mij misschien een indicatie geven van wat zo’n reis gaat kosten.
Wij zijn met 2tjes en 1 kind van dan 10 jaar. We hoeven geen extreme luxe mbt hotels oid. We willen niet georganiseerd, maar wel vooraf eea geregeld hebben om niet teveel tijd te verspillen met het zoeken naar hotels en vervoersmogelijkheden?
In de reisfolders die ik gehaald heb bij het reisburo is het toch vaak georganiseerd en erg prijzig.
Kan iemand mij op weg helpen?

Tickets en eerste overnachting regelen vanuit Nederland en verder kan je daar alles op de bonnefooi doen.
Nou je bent met drie,dat zal rond de 60euro zijn per dag.
Goedkoop verblijven in guesthouses mag je rekenen op zo’n 250 a 300 bath per overnachting,eten kan je al voor een slordige 25bath(per man) aan een eetstalletje,natuurlijk ga je naar de MC Donalds tsja dan ben je wel wat meer kwijt.
Het binnenlandse vervoer in Thailand is relatief goedkoop,bussen van Bangkok naar Chiangmai vb:kosten zo rond de 400 bath(trein/650bath)vliegtuig met Air Asia gewoonlijk rond de 2200bath,als er promoties zijn kan het wel een heel stuk schelen in je budget.
Wat vooral duur is, zijn de nationale parken (200/ 400 bath.)
Nou voor goedkope vliegtickets volgens periode buiten Juli heb je al voor zo’n 530 euros,tickets vb voor het einde jaar kunnen wel heel hoog op lopen(mag je rekenen rond de 990 euro.
Altijd vroeg boeken in het seizoen is wel aangewezen,als je vb in juli of augustus naar Thailand op vakantie gaat dan kan je al best eens zien eind februari op tix.nl vliegtarieven.nl,Bmair etc…
Laat je ook inschrijven om de maandelijkse nieuwsletter te ontvangen bij deze maatschappijen

Dank je voor je snelle reactie! Heel fijn.
Dus in de zomervakantie is het wel goed te doen om “op de bonnefooi” te gaan?
En het " leven" is dus echt zo goedkoop daar? Kan het bijna niet geloven dat je voor 60 euro per dag " rond kunt komen" :smile:

Dus grof gezegd kan ik ongeveer uitgaan van:

3x vliegticket zomer: ca. 750,- pp?
Overnachtingen: ca. 50,- per nacht? (gemiddeld?)

Nou in Bangkok vind je al goedkope guesthouses al vanaf 300 bath,vermits je met een kind reis heb je wel een double room nodig,verondersteld ik?
Je kan is surfen op deze link voor overnachting in Bangkok.
http://www.lamphuhouse.com/default.htm
Ik had daarstraks nog ff gezien op het net,en voor de periode van Juli kom ik tickets tegen van 779 euro met Turkish airways.
Wanneer zou je eventueel naar Thailand op vakantie gaan,zodat ik ff kan kijken voor goedkope tickets als je dat wilt?
Nou die 60 euro is het gemiddelde,je kan daar ook ver in gaan,vb:shoppen,excurcies,lekker eten op restaurant,dan zou je wel je budget naar omhoog moeten krikken.

Hallo,

http://www.hotelsguidethailand.com/search/?l=en

Hier vind je de meeste hotels in Thailand en sommige zijn erg goedkoop.
De dag ervoor ging ik altijd naar een internetshop en zocht ik een paar hotels uit voor de volgende dag. Dan ging ik met openbaar vervoer naar de stad en liet me door een tuk tuk naar de hotels rijden en het leukste hotel uit zoeken.

http://meff.nl/compuding/?s=Thailand

Hier vind je mijn bookmarks over thailand
Bus tijden, mijn favoriete hotels, binnenlandse vlieg maatschappijen,

Je kan hier een hoop informatie over thailand vinden.
Het is een geweldig land en als je niet in de touristenplaatsen bent is het leven erg aangenaam en zijn de mensen erg behulpzaam

Compuding

Hoi je ou op agoda.nl kunnen kijken voor hotels is erg goed koop en goede hotels. En via greenwood travel kun je excursies boken of in thailand zelf . Zijn zat risburootjes die van alles aan bieden. En greenwood travel zit zelf ook in thailand

Hoi,

Wij zijn verleden jaar in juli ook voor de eerste keer naar thailand geweest
en hebben niets dan lof voor greenwood travel waar we alles van A tot Z
konden plannen.
het grote voordeel is dat ze zelf in bangkok zitten(prince palace hotel)en
dat de manager een nederlander is die je steeds ten dienste is.

veel plezier in dit prachtig land

en o ja

Wij hebben voor dit jaar tickets rechtstreeks van op schiphol voor net geen

€ 700 (e-bookers)

Groetjes

Let er wel op als je kiest voor goedkope tickets met een overstap, dat de overstaptijd niet te lang is. Een halve dag op een vliegveld rondhangen is (zeker met een kind) geen pretje.
Probeer voor een overnachting een hotel of guesthouse met kamer voor 3 personen. Ik weet uit ervaring dat bv. het First House Hotel in Bangkok kamers heeft met een 2-persoons én een 1-persoons bed.
Vanuit Bangkok kun je ook heel veel leuke (meerdaagse) trips maken. Gewoon regelen bij de tripjes-balie (meestal in of net buiten het hotel). Van de meeste tripjes kun je ook van tevoren informatie vinden op de site van bv. BMair.

hoi,

ik geef je nog even een voorbeeldje mee !!!

Wij gingen met 4 volwassenen lekker thais eten in een shopping mall in Bangkok en moesten de verwoestende som van € 15(3,75/pers)alles in betalen voor ons allen.je komt dus ruim toe met €60/dag.

groetjes

Typisch een reactie van iemand die blijkbaar connecties heeft met de site ‘bezoekthailand.nl’. Allemaal aanbiedingen zonder internationaal vliegticket naar Thailand, waardoor de prijzen laag lijken. Wat op deze site aangeboden wordt, kun je meestal (veel) goedkoper zelf of via een andere reisorganisatie regelen; zeker als je niet zoveel luxe nodig hebt.