Ik ga van Juli tot en met half Augustus met mijn vriend voor de eerste keer naar Thailand.
Super spannend en heb er al heeeeeeeeeeeeel veel zin in.
Wat ik mij afvroeg is hoeveel het totaal plaatje kost.
We zijn van plan om met de rugzak te gaan en in guesthouses te logeren, af en toe eens een hotel. We willen daar natuurlijk niet gewoon aan het strand zitten, maar vanalles bezichtigen.
Ik weet dat dit een moeilijke vraag is. Maar heeft iemand zo een idee (ruwe schatting). Dan weet ik hoe hard ik moet gaan sparen.
wij hebben nog geen 30 euro pd met zijn tweeen uitgegeven in thailand. dus voor 4 weken zou ik zeggen rond de 900 euro.
wij hebben gereist, gegeten, gedronken die bekeken en de meeste dagen een scooter gehuurd. geslapen in gh en hotel. eten op straat maar ook westers eten. drinken ook bier. tourtjes doen we niet we doen het lekker allemaal zelf.
Ik zit op dit moment in Maleisie en ik ben hiervoor in Thailand geweest. Wij hebben met zijn tweeen gemiddeld 40 euro per dag uitgegeven. En we hebben ook zeker wel wat extra dingen gedaan. Scooter huren een stukje georganiseerd reizen en extra lekker, uitgebreid eten. Meestal zaten we in een hostel, maar ook wel eens wat luxer (met een zwembad oid). We hebben zelfs een heel excel bestandje bijgehouden met alle uitgaven die we hebben gedaan. De plannen zijn om ruim een half jaar weg te gaan, dus het is erg handig om te zien waar je geld naar toe gaat en hoe snel het gaat!
Bedankt voor jullie reactie!!!
Ben nu toch al wat wijzer geworden.
Wij hadden zelf gedacht aan 6000 euro voor E personen (vliegreis inbegrepen).
Na jullie reacties denk ik wel dat we er daarmee komen.
1000 euro pp voor ticket dan heb je voor 6 weken nog 95 euro per dag over. dat moet zat gaan lukken.
wij waren voor 178 dagen incl alles 6758,98 kwijt.
wij zijn in nov gegaan en mei terug en we betaalden 700 euro pp met emirates en pas 3 dagen voor vertrek geboekt. eerst betaalden we 500 pp met mahanair maar die mochten niet meer vliegen dit was een ticket waarvan je de retourdatum gratis kon veranderen. ticket was voor 6 maanden geldig.
maar wij vertrekken vanaf dusseldorf en dat scheelt wel echt veel met amsterdam.
maar keek gisteren op amsterdam en vond ze rond de 1000. (998 en 1038) maar het hangt er vanaf wanneer je wilt gaan.
kijk op www.bmair.nl prima te reizen amsterdam-frankfurt-bangkok of amsterdam-copenhagen-bangkok prijs tussen 650 en 950 euro afhankelijk van seizoen enz.
nadeel is alleen dat je de treugweg altijd 9 uur overstaptijd hebt in dubai. maar dat hadden wij dit jaar ook en we konden ons ticket in dubai zo omwisselen en meteen vertrekken. ik heb de voorwaarden even bij www.letsbuyflights.de gevraagd.
Emirates
ABFLÜGE 25.08.08-17.10.08
Maximale Reisedauer 2 Monate
Letztes Ticketing 30.09.08
DUBAI-BANGKOK-DUBAI NUR EK 372 / EK 373 ERLAUBT
Auf dem Rückflug immer 9 Stunden Aufenthalt in Dubai!
INKL. RAIL&FLY
Ticketausstellung innerhalb von 3 Tagen nach Buchung
Een ticket naar Bangkok heb je al onder de 700 euro en het leven daar is niet duur. Je kan het zelf zo gek maken als je wilt, maar als je het een beetje uitzoekt kan je daar met zn tweetjes een voor onder de 1000 euro 4 weken lang verblijven…
Lulkoek of je moet onder een brug willen slapen wij komen net terug uit Bangkok en bangkok is duur ook al doe je hele normale dingen.
Mocht het wel kunnen?geef dan is een paar adressen maak het duidelijk, binnenkort gaan we weer ga ik het is bekijken’ en wij weten de weg hoor, ik vindt dit verkeerde informatie.
Bangkok duur ??? Ben ik het niet mee eens. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Wil je regelmatig in een goed restaurant eten, een paar biertjes kunnen drinken in een bar en pak je voor alles de taxi, ja, dan is Bangkok idd wat duurder. Kleren nodig ? Ja, dan kan je naar een van de vele shoppingmalls…wil je minder betalen en kan je een beetje onderhandelen, dan ga je bijvoorbeeld naar Pratunam of Chatuchak.
Als je het geen probleem vindt om in een goedkoop guesthouse te verblijven met weinig voorzieningen (rondom Khao San zijn er voldoende te vinden), eet je gewoon net als de locals op straat en pak je een motorbike taxi zoals veel Thai zelf ook doen, dan kan je met weinig rondkomen.
Maar zoals ik al aangeef is het maar waar je de voorkeur aangeeft. Vriendinnen van mij die al jaren in Bangkok wonen/werken komen elke maand voor weinig geld rond.
Een wat vijandelijke toon als deze verwacht ik hier niet, maar goed…
Ik ben vorig jaar op Bangkok gevlogen en toen meteen door gegaan naar Chiang Mai. Daarna ook nog Koh Phangan en Ko Tao bezocht. Met zn tweeën waren we ongeveer 1000 euro kwijt. Het kan zeker en ik heb daar niets tekort gehad. Gewoon wat budget guesthouses uit de LP selecteren.