Budget Thailand voor een maand

Hallo, weet iemand misschien hoeveel geld je ongeveer nodig (excl. vliegticket)hebt als je een maand door thailand wil reizen? Alvast bedankt :slight_smile:

En wat als je alleen reist?? Hoeveel ben je dan kwijt?? Ook rond de 50 euro??

alleen kan je vanaf 30 euro per dag reizen in thailand alleen taxi’s en slapen word duurder de rest blijft natuurlijk even duur

30dagen verblijf in thailand mag je wel op zo’n 27000bath rekenen(per persoon)nu moet je er nog een vliegticket bijrekenen(zal het gemiddelde nemen) rond de “630euro”(natuurlijk heb je nog goedkopere tarieven als je via Dusseldorf met air berlin vliegt)630euro+700euro(verblijf)=1330euro per man!!

Alle antwoorden die je hiervoor gekregen hebt kloppen of zijn niets waard. Waarom? Je geeft namelijk helemaal niet aan wat je wilt gaan doen en wat bijvoorbeeld je luxe-niveau is en wat je eet en feestgewoonten zijn, alsmede je rondreisplannen.

Op het bijvoorbeeld hiervoor genoemde budget van Georges (omgerekend 900 baht per dag) kun je best overleven in Thailand. Maar dan moet je niet gaan feesten en zeker weten dat je graag alleen van Thaise stalletjes eet (waar overigens niets op tegen is). Drie biertjes en een Big Mac-menu en je bent al bijna 500 baht kwijt om maar even een zijstraat te noemen.

Mijn antwoord zou zijn afhankelijk van je wensen en ambities heb je een dagbudget nodig van 1000 (= 23 euro) tot 3000 (= 69 euro) baht.

Ik neem aan dat je op budget reist gezien deze vraag? Ik ga zelf altijd uit van 1000 Baht per dag (ong. 20 Euro) wanneer ik door Thailand backpack.

Dan eet je bij thaise restaurantjes/vendors, slaapt in goedkope guesthouses (200 - 400 Baht) en reist zoals de lokale bevolking (3e klas trein en bus, niet die VIP toeristen bussen). Niet alleen ben je op deze manier veel goedkoper uit, je ziet ook nog eens het ECHTE Thailand. Je krijgt een veel beter beeld van de cultuur naast het toeristenwereldje.

/Leon

mijn kosten in Thailand liggen wat lager dan wat hier naar voor komt. En ik vind mezelf niet eens een hardcore budgetbackpacker (ok, beetje)
In 2004 zaten we met 2 personen op €26 per dag
in 2005 zaten we met 2 personen op € 27 per dag
in 2006 zaten we een week in bangkok en deden “luxe”. lekkere kamer, lekker eten, lekker souvenirs shoppen. € 43 per dag met 2 personen
in 2007 ging ik mijn moeder leren backpacken. Dus ietsje luxer dan ik gewend ben (trein ipv bus etc). € 20 per persoon!
in 2008 was ik er alleen €32 per dag. Maar ik zat relatief luxe in BKK omdat ik er was voor verschillende tandarts behandelingen en ik wat comfort wilde en ik heb vrij veel souvenirs gekocht. Ik denk dat dit met gemak €5 per dag minder had gekunt.
In 2009 heb ik het niet bijgehouden.

kijk eens voor details over die reiskosten op mijn site www.bolletjeom.nl hoofdstukje “reiskosten” of via “landen” bij Thailand

Op toeristische plekken betaal je meer voor overnachten:
Neem Bangkok, Chiang Mai, Hua Hin, Ko Chang, Phuket, Kachanaburi daar is het vrij lastig om schone accomodatie te vinden voor minder dan 400-500 B.

Chiang Rai is toeristisch , maar goedkoop, en de beste deals kun je maken in plaatsen waar de toerist eigenlijk niet komt: Chanthaburi, Prachuap Khiri Khan, Trat, Phetburi, Khorat, daar betaal je 150 -250 baht, soms zelfs met TV.

In Mae Sai (Dat ligt boven Chiang Rai) betaalde ik 400 B voor een fraaie kamer met warme douche, toilet, TV, aircon, koelkast en zelfs shampoo.
Dat vond ik echt ongekend, in Chiang Rai kun je zelfs in een love-boat slapen, die echt in een kamer in water ligt, ook hier weer alles erop en eraan voor 650 baht.

Hans.

:chin:Hallo,als de koers van de bath niet veel verder stijgt nu is 1 euro 42 bath hele slechte koers dan is het ongeveer met 30 euro per dag wel tedoen ik zal als je grote afstanden wil afleggen een nachtbus of trein nemen schilt je weer een nacht aan slaapkosten een tip:THAILAND::cambodia:

Thailand is echt een land waar je goedkoop kunt leven…maar als je niet oppast ook je geld als water uitgeeft.
Alles is relatief goedkoop,maar ikzelf bleef maar uitgeven haha…
van een ontbijtje op het strand…ijsje hier…biertje daar…uiteten…shoppen…stappen…7/11…het gaat gewoon heel de dag door…
voor 1 maand topvakantie incl 3 bin vluchten en 1 cont. vlucht en veel 3 sterrenhotels was ik tegen de 3000 euro kwijt.
veel geld natuurlijk,maar wellicht relatief goedkoper dan 2 weken kreta.
Uiteraard was dit allemaal vrij luxe en leve de lol…het ligt dus geheel naar wat je wil gaan doen…respect voor iemand die onder de 1000 baht kan blijven voor 1 dag…mij lukt het niet…haha

Jeroen

Haha, herkenbaar Joenie. Alles is daar zo goedkoop dat je blijft uitgevenlol2 En dus uiteindelijk nog een bak met geld kwijt bent! Maar als je het kan doen, waarom niet? Je moet daar niet van €1000,- leven…het kan! Denk dat wij ertussen zaten. Rond de €500,- aan hotels (ook redelijk luxe) en een kleine €1000,- aan allerlei andere dingen. (geen vluchten, wel reizen met een busje)
Maar wij waren er dik 2 weken en met z’n twee. Dus al met al nog heel netjes en we hebben echt genoten, hebben veel gedaan en bent niet zuunig geweest;)

En ja, Thailand is zeker goedkoper dan Spanje, Kreta of dat soort oorden. De vlucht is weliswaar duurder, maar dat haal je er makkelijk weer uit doordat het leven in Thailand vele malen goedkoper is dan in het bovengenoemde.

1 like

Hallo! Weet iemand waar je goedkoop een vliegticket kan scoren? Vrienden van mij zijn voor 500 euro een pr jr geleden op en neer gevlogen, maar momenteel zie ik alleen maar tickets vanaf 900 euro!

Groetjes,
Tom

[quote=“tomswa, post:12, topic:70774”]

Hallo! Weet iemand waar je goedkoop een vliegticket kan scoren? Vrienden van mij zijn voor 500 euro een pr jr geleden op en neer gevlogen, maar momenteel zie ik alleen maar tickets vanaf 900 euro!

Hoi.

Kijk eens op www.airberlin.com daar hebben ze vrij goedkope vluchten.
Het ligt er natuurlijk ook aan wanneer je wilt gaan en of het alleen een vlucht betreft.
Waar wil je opstappen?

groet Marco

1 like

Idd wanneer ga je? Wij gaan in Oktober en €500,- is mogelijk! Heb ik gezien tijdens het zoeken. Mits je met een “niet zo bekende” maatschappij gaat. Bijv Mahanair of Egyptair. Maar zoeken, zoeken en nog eens zoeken… Maar als ik naar jou €900,- kijk dan zul je a.s zomervakantie wel gaan, tja ondanks laag seizoen in Thailand, vanuit en naar Europa betaal je de hoofdprijs!

1 like

Wij willen het liefst medio juli 3 weken. Het maakt ons echt niets uit waar we opstappen als het maar een goedkope vlucht is. Ik ga is kijken op de door jullie gegeven sites en misschien dat ik wat kan vinden. Het betreft wel alleen een vlucht. we willen zelf uitzoeken wat we gaan doen, waar we gaan slapen en waar we heen gaan :).

Thanks voor de support!
en als jullie nog iets te binnen schiet let me know please!

Groet,
TOm

Ik ga zelf in oktober naar Thailand met Turkisch airlines(prijs=621 euro)komt nog wel 15euro boekingskosten bij.
Vertrek vanuit Amsterdam/ataturk/Bkk.
Heb mijn ticket geboekt bij "vliegtarieven .nl

Voor vertrek in juli kan je een ticket voor 500 euro p.p. wel vergeten. Juli is natuurlijk zomervakantie en dus gelden er hoogseizoen-tarieven. Je kan me altijd even een PB’tje sturen met meer info (reisdata, vertrek vanaf Amsterdam, Brussel of Dusseldorf etc etc), dan kan ik maandag eens in het reserveringssysteem kijken…

Ik heb nog eens even gekeken naar goedkope vluchten, en China airlines kwam er het goedkoopst uit.
950 euro pp rechtstreekse vlucht Amsterdam Bangkok v.v.
Hier komen nog wel wat kosten bij.
Het nadeel is dat je precies in het hoogseizoen gaat.
Je kan nog een gok wagen met een last minute.

gr. Marco