Ik vroeg mij af of €500 genoeg is voor een maand (excl ticket). Ik blijf 2 weken in Bangkok en 2 weken in Samui. Ik heb voor beide plaatsen al een slaapplaats wat mij geen geld kost. Ik doe niet aan excursies en ga ook niet feesten. Het budget is grotendeels voor eten, drinken en transport kosten. Is dit mogelijk of te krap? Ik heb ervaring met low budget backpacken maar niet in Thailand.
Je hebt dus 17 euro per dag, waarvan je eigenlijk alleen eten en vervoer hoeft te betalen.
Ik denk dat dat moet kunnen, maar als je iets meer zou hebben zou dat handig zijn.
Thailand is warm, en je wilt af en toe wat te drinken kopen. De flessen water van 10 bath komen je na een paar dagen echt wel de neus uit, en een colaatje is meteen duurder.
Ik weet niet bij wie je overnacht, maar het is ook wel zo attent/beleefd om de gastheer een keer mee uit eten te nemen of een cadeau aan te bieden.
Met 500 euro voor één maand Thailand toekomen?
Wat als je bevoorbeeld ziek bent en je moet naar het ziekenhuis?
Heb je er ook aan gedacht dat je een budget moet voorzien als je eventueel naar een national park gaat? (ik dacht voor het bezoeken van het Khao Sok park dat je 200bath kwijt bent)
Hou met alles rekening zou ik zeggen,Dennis !
Bedankt voor alle reactie’s. Ik vergat te vermelden dat ik 15 December een laatste sollicitatiegesprek heb voor General Manager van het Sofitel Hotel in Bangkok. Hetgeen wat de keus moeilijk maakt voor mij is dat de 500euro al het geld is wat ik heb. Visa, werkvergunning en huisvesting worden vergoed door het hotel.
Nu ben ik 16 keer in Thailand geweest sinds 2007 maar vraag me af of het mogelijk is om met dat budget mijzelf te vestigen in Thailand. Dat het niet de juiste manier is daar ben ik mij bewust van. Wat als ik alleen in Bangkok blijf en de baan weet te bemachtigen is het dan mogelijk?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Een baan aangeboden gekregen als head chef bij een restaurant op Samui, maar ook in de running voor een baan als GM bij het Sofitel Hotel in Bangkok. GM bij een hotel als het Sofitel word je niet zomaar, maar alleen na jarenlange ervaring in de hospitality business.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, maar wat voor werkervaring/managementervaring heb je in de hospitality ? Als je jarenlange ervaring hebt op de hogere posities in deze sector, dan heb je toch wel meer dan 500 Euro ?