wij vertrekken eind deze maand naar Thailand. Ons vliegtuig is geboekt alsook onze hotels zijn geboekt. We zouden 4 nachten naar Bangkok gaan en dan verder naar khao lak. Ik vroeg me af welk budget ik voor ogen moet houden voor 2 personen voor eten, drinken, uitstapjes en souvenirs. Ons budget zit tussen de 750 - 1000 euro. Ohja we vertrekken 31 augustus en komen 12 september terug.
Wordt dit voor jullie de eerste keer? De leefomstandigheden zijn daar namelijk erg goedkoop.
Want je kan gewoon op straat eten voor €1 à €2 heb je al warm eten. Dus voor €10,- per dag is (ruim) voldoende.
Tenzij je voor de verandering iets luxer wilt. UItstapjes en dergelijke is persoonlijk, want ik weet niet wat je allemaal wilt zien, maar reken maar op een gemiddelde prijs van €30.-. Souvernirtjes zijn natuurlijk ook persoonlijk tenzij je een heel verlanglijstje vanuit Nederland moet mee nemen. Het bezoeken van tempels e.d / musea is over het algemeen ook goedkoop circa €10,- entree.
Ik zou daar genoeg aan hebben aan dat budget waar jullie nu op zitten. Als je gekke dingen wilt doen als jetski ofzo.
Dan komen er weer andere prijzen om de hoek kijken.
Any way, veel plezier en fijne vakantie
groetjes Debby
Ik ga altijd uit van 1000 bht pp voor eten en 1000 bht pp voor uitstapjes, dan moet het toch wel makkelijk lukken aangezien je niet elke dag een excursie doet of goedkoper eet. Ga je voor de backpacker variant dan kan het veel goedkoper
er van uitgaand dat je met z’n 2e gaat reizen kan je vanaf 50 euro per dag reizen door thailand dan reis je wel met openbaar vervoer slaap je in guesthouses en eet je bij stalletjes langs de straat
dit wil niet zeggen dat je moet afzien in thailand bij reizen op deze manier guesthouses zijn prima accomodatie’s met meestal eigen badkamer met warm water en eten bij straat stalletjes is minimaal net zo lekker als in restaurants.