Mijn reis door Thailand + budget (voldoende?)

Goedemiddag,

In juni ga ik met 2 vrienden 3 weken naar Thailand de planning is als volgt:

Bangkok - Koh Phangan - Koh Samui - Koh Phi Phi - Phuket - Bangkok
De vlucht is geboekt en de accommodaties ook, die betalen we daar.

Nu vraag ik mij af of de begroting verder te doen is voor Thailand.

Vliegticket

Retour Amsterdam - Bangkok € 606,16
Enkel Bangkok - Phangan € 50,00
Enkel Phuket - Bangkok € 35,00
€ 691,16

Hotels
Totale reis € 231,24

Boot-/busreis
Phangan - samui € 10,00
Samui - Phi Phi € 35,00
Phi Phi - Phuket € 10,50
€ 52,16

voedsel/geld voor atracties/taxi
Eten + Drinken 21 x €10 € 210,00
geld voor atracties/taxi 21 x €25 € 525,00
€ 735,00

Totaal per persoon € 1.712,90

Het gaat mij voornamelijk over het laatste gedeelte voedsel en overig - €735 -
De activiteiten moeten nog worden uitgezocht.

Alvast bedankt!

Hee Werff,

Het eten is wat te krap gebudgetteerd, of je moet alles incl. ontbijt hebben, dan is het te doen.
Wanneer je “met de Thai mee” eet, dwz in gewone Thaise restaurantjes, dan wordt het goedkoper.

Attracties/taxi saat er geschreven, vergeet nou de taxi , en probeer met allerlei ander vervoer van A naar B te komen.
Overal rijden songthaews, dat zijn een soort pickuptruckjes die heel goedkoop van A naar B gaan. De bestemming staat erop.
Het gaat langzamer dan een taxi, maar is het is sowieso leuk om te zien hoe de gewone Thai reist.
Ook is er de brommertaxi. Dat zijn mannetjes op brommers met gekleurde hemdjes aan met een nummer erop.
Die vervoeren je ook goedkoop van A naar B.

Wanneer je een aantal keren gebruik maakt van deze vormen van vervoer, houd je zoveel geld over, dat je ondanks het krappe budget voor je eten, je toch uitkomt. Tenzij je heel veel bier achterover wilt slaan, want dat is in Thailand duur, door de hoge taks.

Hans.

Zelf reken ik altijd 20-25 euro per dag voor eten, maar dan hoef je ook niet elke dag op straat te eten. En een keer naar de Mac is ook wel lekker!

Als je van een biertje houdt dan komt daar nog eenzelfde bedrag bij, drink je geen alcohol dan vallen de kosten voor een drankje wel mee.

Bedankt voor jullie reactie! Ik zal het bedrag voor eten verhogen.
Denk dat er ook wel geld overblijft van attracties e.d. te bezoeken dmv een stranddag.

Via Wereldwijzer app

Ook ff in je budget incalculeren als je eventueel een nationaal park gaat bezoeken,dat sommige parken 400 a’ 500 (bath) entreegeld vragen!
succ6 nog met je voorbereidingen,werff!

Dus als ik het goed lees, heb je €35,- per dag te besteden?

Wel een beetje aan de krappe kant denk ik…

Hee Werff,

Denk er ook aan dat langer op Ko Phangan en korter op de andere bestemmingen ook geld kan besparen.
Phi Phi en Phuket zijn ongeveer de duurste bestemnmingen die er te verzinnen zijn…

Hans.

Ik denk dat je een goed budget hebt, wellicht zou ik het anders indelen. Eten en vervoer zou ik wat beter verdelen. Eind 2012 was ik voor 3 weken in Thailand en Myanmar, uiteindelijk had ik ongeveer 43 euro per dag besteed, maar dat was inclusief het slapen.

Ik reken in Thailand zelf altijd op ongeveer 50 euro per dag, all in. Dus inclusief transport. Idd veel lokaal vervoer en bussen i.p.v. binnenlandse vluchten. Transport is bij veel verplaatsingen toch altijd een flink deel van het budget. De hotels zijn - behalve BKK - dan bij mij altijd wel de goedkope middenklasse: goed en schoon maar geen luxe. Daar tegenover staat dat ik in tegenstelling tot veel mensen van BKK hou en dat gemiddeld toch wel duurder is dan de rest van het land

Bedankt!
Hebben in NL de binnenlandse vluchten en bootreizen geboekt-betaald en hotels gereserveerd.
Buiten de kosten van hotels die we moeten betalen gaan we uit van €50 p.p.d. en moeten het hier wel makkelijk mee redden als ik overige berichten en topics heb gelezen.

Nog 4 maanden wachten maar heb er zin in!

Hoi Werff,

Jij gaat een fantastische vakantie beleven. In je 1e bericht ging je nog uit van €1712,90 p.p all in, dus vliegtickets, hotels, tours enz. Voor 3 weken (21 dagen) is dat ca. €82,- per dag. Vier jaar geleden waren wij als gezin achteraf berekend, €70,- p.p.p.d kwijt. En dat incl. vliegtickets, (luxe)hotels, tours, transport, eten & drinken en (dure) souvenirs. Als je nu je dagbudget verhoogt naar €50,- kan je best een paar biertjes nemen! Proost:bier: