2 weken Thailand

Hey,

Ik ben volop mijn reis naar Thailand aan het plannen voor het voorjaar 2014.
Dit is het programma dat ik in gedachte had:

Za : vlucht
Zo: aankomen en fietstocht Bangkok
Ma: Tocht op de rivier en de tempels bezoeken in BKK
Di: de drijvende markt en de tijger tempel
Wo: River Kwai + begraafplaats geallieerden + Hell Fire Pass (Kanchanaburi)
Do: Ayuthhaya + vlucht chiang rai
Vr: Bergstammen + gouden driehoek + tempel + ochideenkwekerij
Za: chiang mai: Wat rong kun tempel, Doi suthep + vrije tijd
Zo: Warmwaterbronnen + Sankamphaeng + olifantenopleidingskamp
Ma: vlucht phuket
Ma-za: verblijf Karon beach
Za-zo: vlucht naar huis

Wij hebben een budget van 3000 euro per persoon. ik laat voorlopig alles door een touroperator berekenen en vraag ong 4* hotels. We komen net niet toe met dit budget.
De meesten zeggen me alles zelf te boeken maar ik zou niet weten hoe te beginnen.
Hotels lukt me wel, ben tenslotte reisagent. Maar wat doen je met het verkeer van het een naar het anderen (bv van BKK naar de drijvende markt, naar de river kwai, … , van chiang rai naar Chiang Mai) en hoe boek je alle excursies?

Ik boek meestal pakket reizen en alles zelf à la carte uitwerken is me dus volledig onbekend.

Graag tips, ideeen en antwoorden op mijn vragen, dit zou wel kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Laura

:chin:Dus voor 2 personen 6000 euro en dat voor 2 weken Thailand is dat niet teveel van het goede?
ik zal Bangkok doen en dan Noord of Zuid Thailand en later nog eens terug komen:dag:

Je wilt veel te veel zien in twee weken. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je op reisdagen veel tijd kwijt bent met in- en uitpakken, evt het zoeken naar accommodatie, het reizen zelf, oriënteren in je nieuwe omgeving en dan pas zie je wat. Dit kost vaak meer dan een halve dag!

Ik zou echt gaan schrappen, en zorgen dat je op meer bestemmingen 2-3 nachten blijft. Mijn ideale reistempo is 2-3 plekken in een week, het is wel vakantie!

Ik heb mijn reisplanning gemaakt op basis van alle brochures dat ik in mijn reisbureau kon vinden.
De meeste rondreizen zijn van die omvang en ik verblijf meestal wel degelijk ong 2 nachten (2n bkk, 2 nachten Chiang rai en 2 nachten chiang mai). Voorlopig laat ik voorstellen maken op basis van een privé chauffeur en gids en 4 sterren hotels, dan denk ik dat mijn budget niet veel te hoog ligt. (de vluchten zijn al over de 1000 euro pp met thai en etihad)
Wij zijn ook wel mensen die snel alles gezien hebben. Enkele fotokes van een tempel en wegwezen. Ik hoef alle uitleg en alle hoekjes en gangetjes niet te zien, als ik maar een beeld heb van Thailand.
Meestal doen wij gewoon 8 of 10 dagen strandvakantie. Dit is de allereerste keer dat wij een rondreis doen. Dus een week zal al meer dan genoeg zijn. Graag verdere tips hoe ik het zelf zou kunnen doen om eventueel toch het budget te reduceren.

Ik vorm pas een beeld van een land als ik niet alleen gebouwen en natuur zie, maar met name als ik in contact kan komen met de lokale bevolking. Dat is voor mij niet een geënsceneerde setting van wat hilltribes, maar dwalen door straten en over markten. Zitten in een bus met locals, eten bij lokale tentjes, enzovoorts. Ik kan je niet helpen met het type reis wat jij wilt.

Hotels boek ik meestal ter plekke, wil je het hier doen dan zou ik agoda.com proberen.

:chin:Als je in het voorjaar gaat zijn er al>>> tickets van rond de 600 /700 euro ik weet niet waar je die 1000 euro vandaan haalt vaak zijn er ook al kennis maak reizen naar Thailand van 2 weken voor rond de 1200 euro pp met vliegticket
ik vindt het echt zonde van je geld om zo veel uit tegaan geven maar ieder zijn ding.:vak02:
PS bijna 4000 euro zakgeld voor 2 weekjes als dat al niet genoeg is weet ik het niet!?!

Als je op zondag aankomt in Bangkok kun je onmogelijk dezelfde dag nog een fietstocht maken. Ten eerste heb je een jetlag en ten tweede weet je nog niet hoe laat je vliegtuig landt. Je moet dan van de luchthaven nog naar je hotel. De fietstochten beginnen om 08.00 of 13.00 uur. Dat ga je volgens mij niet redden, tenzij je aankomst in Bangkok in de nacht is. Ik wil je aanraden om op de dag van de aankomst lekker te relaxen, te wennen aan de warmte en vervolgens naar de Khao San Road te gaan. Dat is bij uitstek de plaats waar je je tochten naar Ayuttaya en de river kwai kunt boeken.

Succes met de voorbereiding. Als je nog meer informatie wenst stuur mij dan maar een PB

groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

• Updated - - -

Wij vliegen zelf eind januari vanaf amsterdam naar Bangkok met Egyptair. De tickets zijn al in maart geboekt en wij hebben per persoon niet meer betaald dan 500 euro voor een retour

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Je schrijft: Ik heb mijn reisplanning gemaakt op basis van alle brochures dat ik in mijn reisbureau kon vinden.

Houd er rekening mee dat je op dat soort rondreizen vaak als vee in een busje wordt gedreven, er na een paar uur uit mag om te plassen, of een snelle foto te maken, en dan in een moordend tempo weer door mag naar het volgende “highlight”.

Het reizen in een groep kan ook wel gezellig zijn, dat zeker, maar ik kan me niet vooorstellen dat wanneer je zelf de regie hebt, dat het je ideale vakantie zou zijn. Aan je budget gaat het in ieder geval niet liggen, dat is heel ruim.

Houd er verder rekening mee dat Wat Rong Khun bij Chiang RAI ligt , en niet zoals je aangeeft bij Chiang Mai.
Vanaf het busstation in Chiang Rai neem je de bus naar Chiang Mai en vraagt of je eruit mag bij de White Temple.
De ritprijs is 15 baht, ongeveer 40 eurocent. Reisduur 20 minuten. Let op ! Dit gaat wel van je 6000 euro af ! :slight_smile:

Verder is het nogal een opgaaf om op een dag Ayutthaya te zien , en meteen naar Chiang Rai te vliegen. Vanaf Ayutthaya zou je dan waarschijnlijk een taxi moeten nemen die direct naar het vliegveld gaat, om de reisduur binnnen de twee uur te houden. Dan nog inchecken en vliegen, reken op nogeens drie uur .
Dit zou zich ongeveer in een tempo moeten voltrekken wat ik hierboven aangaf.

Hans.

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Wat betreft mijn budget lijkt me mijn zaak.
Het is juist omdat ik goedkoper wil dat ik hier raad kom vragen.
Ik wil het wel eens een kans geven om alles zelf à la carte te boeken, maar ik heb geen idee waar te beginnen.
Wrsl eerst vluchten en hotels maar hoe je bijvoorbeeld een rit naar ayuthhaya of river kwai enz boekt, is me een raadsel.
Doe je dit best op voorhand of ter plaatse. En als je bv een tochtje wil maken op de mekong rivier of de river kwai, hoe pak je dat best aan?

Tips en ideetjes zijn welkom.

Nou je hebt dagexcursies vanuit Bangkok naar Ayuthhaya,prijs zo rond de 720 bath!
Men kom je s’morgens om 8am halen aan je hotel en teruggebracht rond 17pm
Zelf heb ik deze excursie al meerdere malen gedaan,eenvoudig te boeken bij de vele reisburautjes die aanwezig zijn in het straatbeeld van Bangkok.
Op deze excursie,krijgt men begeleiding ter plaatsen van een Engelstalige gids,middageten is in de prijs inbegrepen en men bezoekt zo’n 6 tal oude sites.

:chin:natuurlijk is het budget jouw ding maar met jouw budget kan je wel 2 maanden voor uit in Thailand en hoef je nog niks te kort te komen. :wereld:

Ik zou beginnen met de aanschaf van een goede reisgids als de Lonely Planet. Wanneer je voldoende tijd hebt om ter plekke alles te regelen en uit te zoeken kun je an sich prima zonder reisgids reizen, maar jullie planning is krapper en dat vergt meer voorbereiding.

In de LP staat precies beschreven hoeveel tijd je nodig hebt om van A naar B te komen, en wat de kosten zijn.

Zelf ben ik voor Kanchanaburi en Ayuthaya in een bus of trein vanuit BKK gestapt, ben daar in een guesthouse gaan zitten, en heb vervolgens met een fiets of te voet de omgeving verkend. Aangezien jij aangeeft het tempo er in te willen houden, zou ik in jouw geval kiezen voor een dagtrip zoals Georges zegt. In de LP staat altijd wel een aantal adressen waar je kan boeken, maar er zijn veel en veel meer aanbieders. De LP is wel een goede indicatie van wat de mogelijkheden zijn, al is het werkelijke aanbod dus uitgebreider.