Kire77, twee weken Thailand in mei, leuk vooruitzicht, maar jammer genoeg erg kort voor een vakantie in Thailand.
Daarom raad ik jullie aan om jezelf inderdaad te beperken tot iets dergelijks, zoals je kort beschrijft in je bericht.
Dus bijvoorbeeld:
Na aankomst in Thailand twee, maximaal drie dagen in Bangkok blijven, om o.a. te acclimatiseren, de stad enigszins te verkennen en een dag uit te trekken voor een uitstapje naar Ayutthaya.
Vervolgens met een binnenlandse vlucht van Bangkok naar Krabi of Phuket.
Al naar gelang waarvoor gekozen wordt, zou het schema er vervolgens ongeveer als volgt uit kunnen zien:
Een aantal dagen Krabi, bijvoorbeeld Ao Nang (of een van de tot deze provincie behorende eilanden in de Andaman Zee, zoals o.a. Koh Lanta Yai), daarna met een boot naar Koh Phi Phi (een dag of twee) om vandaar met een boot naar Phuket te varen, om aldaar de vakantie vol te maken en uiteindelijk terug te vliegen naar Bangkok.
Dit schema is ook in omgekeerde volgorde te doen, dus:
Bangkok naar Phuket, Phuket naar Koh Phi Phi en van Koh Phi Phi naar Krabi (Ao Nang of een van de in de buurt gelegen eilanden). Waarna dan uiteindelijk vanuit Krabi de terugvlucht naar Bangkok wordt ondernomen.
Meer zou ik in jullie geval - gezien de zeer beperkte beschikbare vakantietijd van twee weken - niet inplannen. Er is natuurlijk alle ruimte om op de diverse bestemmingen activiteiten te ondernemen waar jullie voorkeur naar uitgaat.
De binnenlandse vluchten (Bangkok naar Phuket of Krabi en terug Krabi of Phuket naar Bangkok) kunnen naar mijn mening het best nu al online geboekt worden. In dat geval is er wellicht nog wat prijsvoordeel te behalen. En ook het feit, dat jullie slechts twee weken vakantie hebben, maakt het in feite nauwelijks mogelijk om gedurende die tijd veel te schuiven in het reisschema. Dat reisschema kan dus eigenlijk net zo goed nu gelijk vastgelegd worden.
Het boeken van hotel/resort o.i.d. (je bent niet langer afhankelijk van wat je zelf een ‘studentenbudget’ noemt), kan ook prima nu al via een website zoals bijvoorbeeld booking.com gedaan worden.
Er zijn legio van dit soort boekingsites, maar ik noemde alleen booking.com, omdat ik het voordeel daarvan vind, dat je (bijna altijd) pas na aankomst in het hotel/resort betaald, of dat het verschuldigde bedrag pas na een verblijf aldaar van je rekening wordt afgeschreven.
Een fijne vakantie gewenst overigens.