Mijn naam is Lisa, en ik vertrek vrijdag 5 juli met mijn vriend Chris naar Thailand, we hebben tot 23/7 de tijd, want dan gaat ons vliegtuigje helaas weer terug naar Nederland.
We zijn nog niet eerder in Thailand geweest, en willen graag wat hulp (wat betreft vervoer/afstanden/leuke plaatsen/hotels…van alles!)
We hebben alleen de eerste 2 dagen in Bangkok een hotel geboekt, dus dat staat al vast.
Dan hadden we deze route gemaakt:
*Bangkok
Chiang Mai
Phuket
Krabi
Koh Samui
Bangkok (+Kanchanaburi) *
In Chiang Mai willen we een jungle tour doen. Tussen Phuket en Krabi willen we een aantal eilanden (Koh phi phi) bekijken.
We zaten eraan te denken om van Bangkok naar Chiang Mai te vliegen, en van Chiang Mai naar Phuket te vliegen. Kunnen we de vliegtickets ter plekke boeken of is het verstandiger om dat in Nederland te doen?
En hoe komen wij van Krabi naar Koh Samui?
En belangrijker; hoe komen wij van Koh Samui weer terug naar Bangkok?
En hebben jullie nog wat tips, wat we moeten doen/zien in Bangkok bv?
Denken jullie dat dit te doen is in 2,5 week, of hebben jullie nog suggesties?
Alvast bedankt!
:chin:zal een weekje noord Thailand doen en een weekje 1 eiland en de paar dagen die je over hebt voor Bangkok gebruiken ik ken je budget niet meer als je veel binnenlandse vluchten>>> gaat doen doet dit een behoorlijke aanslag op je budget
groetjes fransjes
Maar wij willen juist meer tijd doorbrengen in zuid thailand, we willen alleen naar Noord thailand om even het plaatsje te bekijken en om een jungletour te doen van 2/3 dagen. Daarna gaan we meteen door naar Phuket.
:chin:zal dan er voor kiezen alleen zuid Thailand te doen en Bangkok zonde om maar 3 dagen in het noorden te verblijven en later nog eens terug te komen in Thailand.
Ik zelf persoonlijk zou Phuket overslaan maar dat is mijn persoonlijke mening aangezien Thailand zoveel moois te bieden heeft en Phuket mij meer de indruk gaf als party eiland wanneer je ko phi phi bezoekt hou dan ook rekening met massa toerisme
Voor het noorden zou ik meer de tijd nemen mooi gebied , ik zou daar ook een keuze in maken het noorden of zuiden scheelt ook weer vliegen
Tips wat betreft Bangkok is lastig er is zoveel ik weet ook niet wat jullie interesses zijn maar goed google eens en je vindt genoeg wanneer je 2,5 week gaat zou ik dus Bangkok en het zuiden kiezen of dus het voor het noorden en nog een keer weer terug komen