2,5 week naar thailand zonder ervaring

hallo allemaal…

in juli ga ik met mijn vriendin 2,5 week naar thailand… dit is voor mij al een overwinning want ik hou van alles geregelt en nu gaan we gewoon heen en we zien wel…

we weten al wel een beetje de route…

Bangkok
Chiang mai
phuket
koh phi phi
bangkok

of hebben jullie nog ideën?

kan je op deze plaatsen redelijk aan een hotel komen of moet je van te vooren boeken??

we willen zo veel mogelijk met binnenlandse vluchten werken om tijd te besparen maar hoe zit het met tickets kopen? moet je dat van te vooren of kan je ook gewoon daar kopen, zo ja moet je dan naar het vliegveld een ticket te kopen of kan je ook ergens anders?

wat is het weer in juli in thailand??

alvast bedankt voor jullie antwoorden:wereld:

Genoeg ideeen, maar jullie hebben slechts 2,5 week…

River Kwai is zeker nog de moeite waard, Ayutthaya, Sukhothai, Mae Hong Son, Khao Yai, Khao Sok…om maar wat te noemen. Maar misschien bevalt Thailand wel zo goed dat jullie hier terug willen komen en dan kan je altijd nog wat andere plaatsen bezoeken…

Juli is zomervakantie dus drukker dan andere perioden, maar er is altijd nog wel wat te vinden.

Tickets kan je ter plaatse boeken, maar over het algemeen is het van tevoren goedkoper, vooral bij lowcost-maatschappijen als Air Asia.
Je hoeft tickets niet op de luchthaven te kopen, maar je kan tickets bij elk reisbureau kopen…(je kan mij er dus ook voor mailen/bellen).

Juli is regenseizoen, dus je kan er bijna vanuit gaan dat het wel een keer zal regenen. Maar regenseizoen betekent niet dat het dagenlang 24 uur per dag regent. Vaak vallen de tropische buien aan het eind van de middag of 's avonds/'s nachts.

maar is het een beetje haalbaar wat wij in gedachten hebben of is het net allemaal even te kort

2 dagen bangkok
5 dagen chiang mai
4 dagen phuket
3 dagen koh phi phi
en dan nog bangkok
???

maar is het veel goedkoper van te voren tickets boeken?? want wij hadden zo iets van jaa als het leuk in chiang mai is dan blijven we daar een paar dagen langer maar als je al van te vooren geboekt heb ben je zo tijg gebondigt… hoelang raad jij CM aan??

en over dat hotels wel is gehoort dat mensen niets konden vinden ivm met vol ofzo haha jaa ik ben er totaal niet van om maar jaa ik moet het ooit een keer doen

Grr

:chin:Waarom van die grote afstanden over bruggen als je maar 2,5 week daar bent zonde van je tijd om je steeds maar te verplaatsen lijkt mij!
in noord en centraal Thailand is al zoveel te zien .
en af sluiten met een paar dagen kust wat dichter bij Bangkok:THAILAND::cambodia:

wat advies jij ??

:chin:mijn advies is om van Bangkok naar Noord Thailand te gaan daar een week je verblijven en dan af te zakken naar een van de mooie stranden van Thailand :vak02:succes:THAILAND::cambodia:

Maar dat is toch ook precies wat ze willen doen ??

:chin:ik meen dat ze behoorlijk zuid Thailand nog willen aan doen kan natuurlijk en daarvan daan weer naar Bangkok voor de terug vlucht lijkt me gewoon zonde van alle extra reis tijd als je zo kort in Thailand bent.:thailand::cambodia:

Je schrijft:

2 dagen bangkok
5 dagen chiang mai
4 dagen phuket
3 dagen koh phi phi
en dan nog bangkok

Wat men bedoelt is:

BKK-Chiang Mai is een halve dag, of een nacht in de nachttrein
Chiang Mai-Phuket is minstens een halve dag, bij een directe vlucht.
Bij een overstap in BKK ben je meer tijd kwijt.
Phuket-Phi Phi is een halve dag.
Phi Phi -Bangkok is een dag.
Deze tijd ben je allemaal kwijt als je alles wilt doen. Zonde, maar als dat is wat je perse wilt doen, dan moet je gewoon je gang gaan.

Bangkok-Chiang Mai en dan een strandbestemming nabij BKK zou logischer zijn.
Hua Hin, Cha Am, of Ko Chang zouden logische keuzes zijn.

Hans.

ik ben het met Hans eens, en als je dan meer als 1 eiland wilt bezoeken zou je koh chang met koh samet kunnen combineren maar het geen jullie willen is wel te doen in 2,5 week alleen ben je dan vrij druk met reizen tussen al het moois in

een ticket bij air asia zal als je het vooraf boekt toch al snel 10 tot 25% goedkoper zijn, maar dan ben je inderdaad de vrijheid van het ergens langer blijven als het leuk is kwijt

je schrijft dat je geen ervaring hebt in het op reis gaan zonder de boel vooraf geregeld te hebben en het is ook je eerste keer thailand, ik denk dat je net als de meeste mensen die hier eenmaal geweest zijn er zeker een keer naar terug zou willen dus als je voor je gevoel iets mist(niet ziet) dan komt dat de volgende keer wel :vak02:

Phi Phi viel ons vreselijk tegen, wij hadden spijt dat we daar 5 dagen geboekt en betaald hadden.
Naar verhouding veel te duur en maar een klein eiland, je bent snel uitgekeken.