Mijn naam is Lisa, en ik vertrek vrijdag 5 juli met mijn vriend Chris naar Thailand, we hebben tot 23/7 de tijd, want dan gaat ons vliegtuigje helaas weer terug naar Nederland.
We zijn nog niet eerder in Thailand geweest, en willen graag wat hulp (wat betreft vervoer/afstanden/leuke plaatsen/hotels…van alles!)
We hebben alleen de eerste 2 dagen in Bangkok een hotel geboekt, dus dat staat al vast.
Dan hadden we deze route gemaakt:
*Bangkok
Chiang Mai
Phuket
Krabi
Koh Samui
Bangkok (+Kanchanaburi) *
In Chiang Mai willen we een jungle tour doen. Tussen Phuket en Krabi willen we een aantal eilanden (Koh phi phi) bekijken.
We zaten eraan te denken om van Bangkok naar Chiang Mai te vliegen, en van Chiang Mai naar Phuket te vliegen. Kunnen we de vliegtickets ter plekke boeken of is het verstandiger om dat in Nederland te doen?
En hoe komen wij van Krabi naar Koh Samui?
En belangrijker; hoe komen wij van Koh Samui weer terug naar Bangkok?
En hebben jullie nog wat tips, wat we moeten doen/zien in Bangkok bv?
Denken jullie dat dit te doen is in 2,5 week, of hebben jullie nog suggesties?
Alvast bedankt!
Hee Lisa (en Chris),
Ik heb NUL ervaring in het van tevoren vastleggen van binnenlandse vluchten . dat zeg ik eerlijk. Maarrrrr…
Men moet mij ter plekke staande houden, wanneer het volgende dat ik beweer NIET waar is:
Het prijsverschil tussen vooraf boeken, en ter plekke boeken zal niet zo snel meer zijn dat 25 euro…
Vrijheid kost dus 25 euro, ik heb het ervoor over.
Net even gekeken voor je, vandaag vertrekken CM-Phuket kost 4,400 Baht, overmorgen vertrekken 2,700 Baht. Dus meer dan 25 Euro verschil. Maar: dat is alleen bij boeken op de vertrekdag, indien minimaal 1 dag vooruit geboekt blijven de verschillen inderdaad ruim onder de 25 Euro, meestal rond de 400 Baht, dus 10 Euro.