Ticket incl. binnenlandse vluchten boeken??

Hallo,

Ik en mijn vriend gaan in september naar thailand voor 3 weken.
Ik heb een goede vlucht gevonden voor 1111 euro bij LTU.>>>
Ik vraag me alleen af of het verstandig is om alvast binnenlandse vluchten te boeken.
We willen van Chiang Mai naar Koh Samui vliegen en daarna van Koh Samui naar Bangkok.
Of zijn er andere opties die beter zijn? Ik heb al gezocht maar vind de binnenlandse vlucht ook best duur. Vraag me ook alleen af of andere mogelijkheden niet ontzettend veel reistijd kosten.

Het zou fijn zijn als iemand informatie heeft wat het beste is.

Alvast bedankt!

Groetjes

Als je non-stop van Chiang Mai naar Ko Samui wilt vliegen, ben je gebonden aan Bangkok Airways. Er is geen andere maatschappij die deze route vliegt. Bangkok Airways is inderdaad niet een van de goedkoopste maatschappijen.

Je zou bijvoorbeeld met de lowcostmaatschappij AirAsia of NokAir van Chiang Mai naar Bangkok kunnen vliegen. Vanaf Bangkok kan je dan met AirAsia doorvliegen naar Surat Thani en vanaf Surat Thani verder reizen naar Ko Samui.
Voor de terugvlucht van Samui naar Bangkok, zou je weer eerst naar Surat Thani kunnen reizen en vanaf daar vliegen met AirAsia of de nachttrein pakken.
Andere mogelijkheid is om de vroegste of laatste vlucht van Samui naar Bangkok te boeken, deze vluchten zijn vaak iets voordeliger dan vluchten midden op de dag.

Zoals je zelf al aangeeft, is dit wel een stuk tijdrovender…

Nog even een klein vraagje…ik mag toch hopen dat de prijs van 1111 euro die je aangeeft voor 2 personen geldt en niet per persoon !!!

Wat dave zegt over de low budget vliegmaatschapijen ik zou die wel zo snel mogelijk boeken dit omdat ze dan goedkoper zijn. Zo werkt dit bv bij Airasia hoe eerder je boekt hoe goedkoper.

gr van Moira

Bedankt, voor jullie reacties! Ik heb nog niet op de sites gezocht maar dat ga ik zeker doen vandaag!! De prijs van de vlucht is inderdaad voor 2 personen :).

Hebben jullie verder misschien nog tips voor een resort op Koh Samui?

Groetjes

Ik heb destijds in het Pavilion Samui Boutique Resort gezeten in Lamai, direct aan het strand gelegen:

Prima resort !

Hallo,

Je kunt ook kijken bij www.tripadvisor.com en dan koh samui intypen daar krijg je reviews van hotels waar mensen hebben gezeten. Er is in ieder geval genoeg te vinden.

Nu we het toch daarover hebben weet iemand een goed hotel in Koh Phangan zo’n 5 minuten van Full Moon party vandaan?

gr van Moira

Hallo Dave,

Ik heb even gekeken op de site van het resort maar dat gaat echt boven ons budget. Het is ontzettend mooi dat is een ding wat zeker is!

Toch bedankt voor je reactie

Misschien dat je hier nog een leuk resort kunt vinden:

http://kosamui.bestelinks.nl/

via www.booking.com zag ik onwijs veel resort voor een redelijke prijs staan misschien zit er wat voor je tussen je kunt er ook reviews lezen.
Trouwens kun je ook reviews leven bij www.tripadvisor.com

gr van Moira

Hoi,
wij waren dit voorjaar in Chiangmai en reisden met de nachttrein naar Bangkok. Een leuk alternatief en niet duur. je vertrekt rond 18 uur in Chiangmai en bent rond 07.00 uur in Bangkok. Tickets eerste klas, een coupe voor 2 personen, kosten heen en terug voor 2 personen ongeveer 130 Euro, je kan uiteraard ook enkele reis boeken. Wel best direct bij aankomst in Chiangmai tickets gaan nkopen in het station. je spaart meteen ook een nacht hotel of guesthouse uit.

September is laagseizoen. Laagseizoen betekent dat er werkelijk geen enkele reden is om vooruit te boeken.

Dus: Laat je stemming bepalen wanneer je van A naar B gaat, het zou toch zonde zijn als je het erg naar je zin hebt in Chiang Mai, en weg moet omdat je een ticket op een datum hebt staan. Omgekeerd kan het ook zo zijn dat je eigenlijk twee dagen eerder naar strand verlangt.

Het kan zijn dat je dan wat meer betaalt voor je ticket, die kans is niet zo groot, want het is dus laagseizoen. De bedragen waar het om gaat zijn sowieso klein. Hooguit een paar tientjes.

Bedankt voor jullie tips!