Vooraf boeken trein/binnenlandse vluchten en goede hostels

Hoi allemaal,

Ik ga samen met 2 andere reizigers in september naar Thailand. Ik ben van plan om per vliegtuig van Bangkok naar Ko Samui te reizen om vervolgens te vliegen van Ko Samui naar Pattaya. Is het handig om de vliegtickets ter plekke op de desbetreffende vliegvelden te boeken zodat je niet tijdsgebonden bent? Ik heb inmiddels begrepen dat het goedkoper is om vooraf de tickets te boeken, maar het gaat me meer om de beschikbaarheid daar waar in Ko Samui 1 vliegtuig per dag vertrekt naar Pattaya.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes

vliegen naar en vanaf samui is erg duur omdat het vliegveld van samui eigendom is van bangkok airways.
als je van te voren boekt willen ze nog wel eens aanbiedingen hebben, maar dan nog is het prijzig.

1 like

ik ga 16 oktober voor de eerste keer naar thailand om te backpacken. heeft er nog iemand tips voor mij …alvast bedankt

Start even een nieuw onderwerp, Theo, en vermeld daarin wat je graag wilt doen, waar je interesses liggen, en geef een indruk van je budget.
Dan kunnen we alles voor je regelen . Misschien heb je al wat dingen gehoord waarvan je wilt weten of het echt zo leuk is als men zegt.

In Thailand kun je bijv. jungletour doen, bergstammen bezoeken, watervallen bekijken, orchideeen bekijken, wildklimmen, ruines bekijken en nog veel meer.

Een maaltijd kost tussern de 1 en 100 euro.
De prijzen van een overnachting liggen tussen 4 en 4000 euro.
Kortom, je kunt het zo gek maken als je wilt.

Hans.

Hallo Hans

Ik ben dus totaal onervaren wat dit betreft. maar ik hou wel van n beetje avontuur. Ik ben ook meer een natuurmens. maar goed, ook van cultuur moet je iets meepikken als je in thailand bent. maar zoiets als n jungletocht,bergstammen bezoeken lijkt me wel iets. ik zelf had in gedachten om naar pucket en naar koh phi phi te gaan. maar alle andere iedeen zijn van harte welkom. hoe zijn de slaap mogelijkeheden in thailand. ik lees wel veel over guesthouses maar is dat ook zo. om iedere keer een duur hotel te pakken hakt er natuurlijk ook goed in, wat mijn budget betreft, natuurlijk heb ik wel iets over voor deze reis maar het moet natuurlijk ook niet te gek worden. en dan is er nog zoiets van, wat neem je allemaal mee aan kleding. heb totaal geen idee. ook wat een rugzak betreft er zijn er zoveel op de markt, wat is de ideale grootte,

Groetjes Theo

Heb ff de topic opgesplitst,men kan hier verder reageren op de vragen van Messela en Theo beers!