Ik ga half juni voor 4 weken op vakantie naar thailand…
Begin in bangkok en ga per nachttrein naar surat thani om vervolgens een bezoek te brengen aan de eilanden phangan en samui…
Van daaruit voor 12 dagen naar phuket…
Ik regel bijna alles via een reisbureau in NL.
Behalve de binnenlandse vluchten van samui naar phuket en van phuket naar bangkok…
Ik weet nl dat je in nl veel meer betaald voor een vlucht.
Is het raadzaam om via internet te boeken via airasia?
Of is het vroeg genoeg om op plaats van bestemming het te regelen?
Als je schema al helemaal vast ligt, zou ik AirAsia wel al van tevoren boeken. Bij deze lowcost maatschappijen geldt nu eenmaal het principe: hoe eerder je boekt, hoe lager de prijs.
Ter plaatse kan je dit ook nog wel boeken, maar heb je dus grote kans dat de prijs hoger ligt dan als je nu boekt.
Helaas vliegt er geen lowcost maatschappij van Samui naar Phuket dus hiervoor zou je met Bangkok Airways moeten vliegen die deze route wel aanbiedt.
Hai Joenie!
Je kunt er inderdaad voor kiezen om in Nederland alles vast te leggen. Dan weet je dat alles in ieder geval geregeld is en kom je niet voor onverwachte verrassingen te staan. Echter, kun je ter plekke ZO goed en ZO veel regelen! Internet is een optie, maar ik heb zelf ook goede ervaringen met de plaatselijke reisbureau’s (TAT uitgezonderd, hoorde vaak dat je daar meer geld kwijt bent).
Ik heb zelf niet met Air Asia gevlogen, maar met One to fly (of One to go?) en dat beviel prima! Lekker goedkoop!
Nog één tip voor wat betreft het treinreizen naar Surat Thani; ga voor de tweede klas, in plaats van de eerste klas! Veel gezelliger en warmer! In de eerste klas zetten ze de airco zo hard aan dat je het idee hebt naar de Zuidpool af te reizen, in plaats van het zonovergoten Zuid Thailand!
Geniet van je reis!
maar ik heb zelf ook goede ervaringen met de plaatselijke reisbureau’s (TAT uitgezonderd, hoorde vaak dat je daar meer geld kwijt bent).
TAT verzorgt geen boekingen, maar geeft alleen informatie.
bedankt voor alle tips!
groet jeroen