Algemene vragen Thailand

Thailandgangers!

Sorry, dat mijn eerste bericht gelijk een heleboel vragen bevat, echter toch wil ik ze stellen:

Eind september wil ik met een maat richting thailand gaan. Ik kies voor 2 a 3 dagen Bankok en dan richting Koh Samui. Mijn vraag is of ik nu het beste bij bijvoorbeeld zoiets als fox vakanties de gehele reis, transfers, hotels kan boeken voor ongeveer 2500 euro(excl middag, avond eten) of dat ik los de tickits bestel voor 1300 euro(2 personen, incl. toeslagen) en de rest zelf boek, of ter plaatse of via internet.

Ik zal iest specifieker zijn:

Wat kost bijvoorbeeld gemiddeld een taxi vanaf Bankok airport naar mijn hotel in Bankok(centre of sukumvit)?

Kan ik gemakkelijke op de trein stappen(1e klas) om naar het zuiden (Surat Tani) te reizen en kan ik daar direct een boot pakken naar Koh Samui. Of moet ik bijvoorbeeld dagen van te voren reserveren. Zijn deze treinen altijd vol of is hier zat plek om gelijk in te stappen?

Kan ik gemakkelijk een binnenlandse vlucht nemen, of moet ik deze ook langer van te voren reserveren. Zitten deze vluchten snel vol?

Is een (redelijk lux) hotel boeken zowel in BKK als op Koh Samui voordeliger ter plaatse of kan ik dat beter per internet van te voren doen.

Ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken?

Een groet van Shadow!:egypt:

Ha Shadow,

Ik heb een deel van je vragen hier terug kunnen vinden !
http://www.aroundtheglobe.nl/allesover/informatie/thailand/34/113/

Succes met voorbereiden!
Erik

Trein: makkelijk ter plekke te regelen.
Vlucht: makkelijk ter plekke te regelen, maar: de budget airlines zijn goedkoper als je ze van te voren boekt.
Taxi: inclusief toeslagen en snelweg max. 300 Baht.
Hotel: in September/October moet het mogelijk zijn ter plekke goedkoper te vinden dan via bv Fox. Maar: normaal gesproken zijn de goede hotels goedkoper via de Nederlandse reisorganisaties, omdat die ze in bulk inkopen.

Nog meer vragen?

“Kan ik gemakkelijke op de trein stappen(1e klas) om naar het zuiden (Surat Tani) te reizen en kan ik daar direct een boot pakken naar Koh Samui. Of moet ik bijvoorbeeld dagen van te voren reserveren. Zijn deze treinen altijd vol of is hier zat plek om gelijk in te stappen?”

ik zou er niet vanuit gaan dat je altijd plaatsen kan boeken in de 1e klas ,je zou op de dag van aankomst even naar het (hua lampong)station kunnen gaan om de tickets (nachttrein) te regelen of boeken bij een bureautje die je op practisch elke straathoek kunt vinden.

bij aankomst in surat thani s`ochtends vroeg,kun je een combi ticket bus/boot kopen naar koh samui,het is namelijk nog een eindje bussen voor je op de boot zit.

Medereizigers,

Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb inmiddels de tickets gereserveerd en de rest zal ik of per internet of ter plaatse gaan regelen.

Ben al een hoop wijzer geworden over het reizen in en naar Thailand.

Nogmaals bedankt!

Voor budgetairlines kijk op:

www.nokair.com
www.airasia.com

alleen de vliegtickets hier kopen en de rest kan je daar allemaal makelijk regelen.succes

Ik weet zeker dat je alles ter plaatse heel makkelijk kunt regelen. Alleen als er een feestdag is dan zal het misschien wat lastiger zijn om een binnenlandse vlucht te boeken (hadden wij zelf ook last van, maar zelfs toen is het gelukt!)

Succes

Reserveer geen hotel via het internet, want dat is duurder dan ter plaatse regelen. Koop van tevoren een reisgids met adressen van hotels en guest houses en plattegronden van de Thaise steden en dorpen erin. Als je 's avonds bijvoorbeeld op het vliegveld aankomt en je wilt niet het risico lopen dat je met je bagage langs volgeboekte hotels loopt te zeulen (ook al zijn de hotels meestal niet vol), dan kun je ook op het vliegveld een hotel boeken (dit kan overal). Dit is altijd nog goedkoper dan via het internet.

alles ter plaatse regelen, en neem de Taxi Meter, die rijden op de meter anders heb je kans te worden afgezet.

In tegenstelling tot wat FlyingDutchy zegt, is via internet boeken WEL aan te raden. Walk-in rates zijn tot 400% duurder dan de internet-rates, vooral in het hoogseizoen. Zelf woon ik in Thailand en als we bvb. naar Koh Chang, Khon Kaen, Bangkok, Chiang Mai, … gaan, boeken we steeds via internet, steeds met goede prijzen. Wel de prijzen van verschillende sites vergelijken (vaak verschil op type van kamer, ontbijt al dan niet incl., …)
Prettige reis!

zeker ter plaatse alles boeken. Van bangkok airport kost een taxi maximaal 500 bath. Nooit meer voor betalen!!! Als je het vliegveld uitloopt…- doorgaans land je op terminal 1- dan loop je naar buiten en staat een hele rij met taxi’s!!! super simpel. In Bangkok zelf ligt het SC- Path hotel (prachtig mooi en luxe voor thaise standaards…) Laat je daar ook een pak maken want de kwaliteit dat dat vrouwtje afleverd is werkelijk waar super!!!

Prachtig land maar pas vooral op… Bangkok staat niet voor niets bekend als de meest corrupte gangstersstad!!!

veel plezier en als je vragen hebt kun je ze me stellen.

grtz!!!

oh ja en wil je naar Pattaya ga NOOIT in het centrum zitten. Ga bijvoorbeeld naar http://www.thailand-pattaya.com/ en kijk je op little hilll. Het eten wat je daar krijgt is werkelijk waar te gek net als de sfeer die er is. (zelf heb ik er een maand gezeten) Omgeving is o.a jungle dus je kunt er mooie touren maken.

Sauwa di cap cun… cap !!! :slight_smile:

Bjorn

Persoonlijk zou ik absoluut niet naar Pattaya gaan, maar een andere strandbestemming uitkiezen. Ko Samui, Ko Samet, Ko Chang, Ao Nang zijn naar mijn mening allemaal een stuk leuker dan Pattaya en hebben prachtige stranden.
Pattaya is net het Lloret de Mar of Chersonissos van Thailand en geen goede afspiegeling van het “echte” Thailand.

vlucht hier boeken met eventueel 1 of 2 nachten hotel is goedkoper
voor al de rest kan ter plaatse gemakkelijk gezorgd worden.
afdingen bij hotels ter plaatse helpt ook weleens veel succes

En wees gerust… in Bangkok wordt je sowieso afgezet :unibrow:

Hallo mensen, vergeten jullie niet te stemmen?

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=30553

Dit forum hoort natuurlijk te winnen. :nod: :nod: