Enkele vraagjes

Over 4 weken vlieg ik naar Bangkok voor een 3 weekse backpack trip.

Ik heb zojuist mijn hostel geboekt in Bangkok dus slapen kan ik na aankomst:slapen:. Ik heb voor 2 nachten geboekt(o.v.b) en wil dan naar Chiang Mai.
Omdat ik reizen met de trein erg leuk vind wil ik dit stuk met een nachttrein doen.
Dus kom ik uit op vraag 1: is het verstandig deze nu al te boeken? Of is het beter dat daar te doen ivm goedkopere tickets etc etc. Ik wil wel horizontaal liggen en niet weer 12 uur zitten.
Na een aantal dagen ChiangMai en omgeving wil ik naar Koh Samui om wat te relaxen en tochtjes maken naar buureilandjes. Het snelst is vliegen maar heb al gezien daar er geen rechtstreekse vlucht is. Dus wordt het via Bangkok naar Surat Thani en daar de boot nemen. Zal ik dit nu al boeken of kan ik daar ook mee wachten(mijn gevoel zegt van niet). Of is er misschien een andere manier om er te komen.

Daarna moet ik weer terug naar Bangkok, mijn reis zal er dan zo’n beetje bijna opzitten.Alleen hoe ga ik terug, vliegen, trein, bus?
Vliegen vind ik wel een beetje zonde omdat je dan zoveel mist.
Met de trein of bus en onderweg nog ergens een stop? En wat is dan leuk? Ik ben wel een natuur liefhebber, ik hoef geen speciaal feest bij te wonen.
Dit is dus nog open heeft iemand leuke suggesties?

Alles is en beetje globaal want ik weet dat als je eenmaal op reis bent er weer van alles kan veranderen.

Na een aantal dagen ChiangMai en omgeving wil ik naar Koh Samui om wat te relaxen en tochtjes maken naar buureilandjes. Het snelst is vliegen maar heb al gezien daar er geen rechtstreekse vlucht is. Dus wordt het via Bangkok naar Surat Thani en daar de boot nemen.

Je kan van Bangkok rechtstreeks op Koh Samui vliegen.

Met de bus kan ook, dat doen de Thai meestal. Neem een trui mee, in de bus staat de airco te hoog en neem ook oordopjes mee (karaoke of van die simpele films op een TV en het geluid staat loeihard).

Als je een natuurliefhebber bent zou ik ook naar Isaan gaan.

Over de trein nemen van bkk naar cnx,is het normaal geen probleem om je tickets ter plaatse te regelen,maar voor weekend of officiele feestdagen kan het wel aangewezen zijn om tickets van tervoren te boeken!!over Koh samui;je kunt eventueel een vliegtuig nemen naar Pattaya om daar nog een aantal dagen te verblijven,en zo je terugreis met de bus te doen naar bkk,het zijn maar suggesties.gegroet:georgessiam.

Hallo,

Nou ik zit nu in kho phi phi. En ik ben ook aangekomen in bangkok en 2 dagen daarna naar chiang mai gegaan. We dachten we pakken de nachttrein… Fout dus… Er was 1 of andere vrije dag. en alles was volgeboekt toen hebben we de bus moeten pakken naar chiang mai… echt verschikkelijk. (omdat ik niet kan slapen in de bus). wij hadden een V.I.P. aircobus voor 1000 bath per persoon. Terug hadden we wel de nachttrein. 2e klas slaap wel zorgen dat je onder ligt. Daar heb je wat meer ruimte… kost volgens mij rond de 750 bath. (dus nachtrein is goedkoper als bus) en veel beter.

Hopenlijk heb je wat aan de info.

Bolletjes 123 wat ben je negatief in gesteld naar mijn idee probeer het beste van elke dag te maken als je alleen maar loopt te klagen heb je alleen je zelf er mee.
1000 bath ongeveer 20 euro lijkt me niet echt te veel voor deze reis
Heb veel met de bus gereisd in Thailand en het werkt over het algemeen prima :thailand::cambodia:

Haha… Nee helemaal niet… Want ik vermaak me prima en ik heb het reuze naar mijn zin… Maar ik zeg gewoon dat je beter de nachtrein kunt pakken dan kun je lekker liggen en slapen en het is nog goedkoper als de bus… Waar je niet goed in kunt slapen … En de nachttrein is een veel betere ervaring… Dus je moet niet denken dat ik negatief ben … Ik ben gewoon rieel…

bedankt.

De reden dat ik niet met een bus wil is omdat ik in Australie en NZ alles met een bus heb gedaan en daar heel vaak misselijk is was. Geen bus dus meer voor mij.

Heeft iemand nog leuke adresjes om te overnachten op Koh Samui en de andere eilandjes erom heen?

Jawel hoor, er is een nonstop vlucht van Chiang Mai naar Ko Samui. Bangkok Airways vliegt deze route, geen lowcost-maatschappij dus ticket kan best prijzig zijn. Kijk eens op www.bangkokair.com

De nachtrein zou ik ook boven een bus verkiezen. Maar af en toe hebben de vliegmaatschappijen in Thailand leuke acties en kun je voor echt lage prijzen overal heen vliegen - bijna net zo goedkoop als de nachtrein/bus, de moeite om in de gaten te houden lijkt mij!

de normale VIP 1e kl AC busen-er rijden er dagelijks zo rond de 100 tussen BKK and CMX_kosten rond de 550/600 THB. voor 1000 ben je OF opgelicht-OF je had de superdeluxe 999=ngao-ngao-ngao, met paarse buitenkant (met 2+1 bisnisclass seats). Door recente treinongelukken en diverse STAKINGEN (er was geen feestdag-maar door staking zijn er diverse treinen uitgevallen vorige week=dat geeft dus veel mensen tegelijk) is het treinverkeer nogakl ontregeld geraakt. BOvendien rijdt er niet 1-maar 4 nacht en 1 dagtrein BKK-CMX. de eerstkomende feestdag is 2/11=loy kratong, met ballonnen en vlotjes loslaten in de sky of the river-in het hele land.