Hulp nodig reis thailand

Hallo Allemaal,

Hopelijk wil en kan iemand mij helpen!
Korte uitleg:

Wij gaan (met zn 2e) voor 2,5 weken eind Augustus naar Thailand.
Nu is het zo dat ik daar nog nooit geweest ben (wel in Bali)

Het plan is om 3 dagen Bangkok te doen, dan met de trein of evt een binnenlandse vlucht naar Chiang mai te reizen, en vervolgens daar een dag of 6 te blijven, en dan door met de trein of ook een binnenlandse vlucht naar Koh Samui voor 2 dagen en dan ook Koh Penang en Koh Lantra pakken voor 2 dagen per eiland ofzo…

Het liefst zouden we ook naar Koh Pi Pi gaan maar dat is denk ik helaas niet haalbaar en bovendien kan je geloof ik niet op dat eiland slapen dus zou je op Koh lantra moeten zitten wat naar heb ik horen zeggen minder bounty achtig aan doen als de eilanden id Thaise Golf…

Nu wou ik het volgende vragen…

Is het verstandig om de binnenlandse vluchten in Nederland te regelen? (bv via skyscanner)

Stel dat we toch voor de trein kiezen, kunnen we dan zo het station van Bangkok binnen lopen en dit aan het loket regelen? (wel enkele dagen voor je daadwerkelijk vertrekt) we willen dan wel een nachttrein en slaap plaatsen…

Is het mogelijk om bij aankomst in Chiang Mai zelf het hotel te regelen (alleen waar moet je dan zijn) of is het verstandig om dit in Bangkok te regelen

In chiang mai is het mogelijk om daar een hotel te regelen voor Koh Samui? (en evt ook het vervoer er naar)

Zelfde geld voor Koh Samui…

En dan heeft iemand tips wat je in 6 daagjes in Chiang Mai en omgeving kan doen?

En als belangrijkste misschien wel, heeft iemand een betrouwbaar bureau in Bangkok waar je dingen kan boeken en zo ook in Chiang Mai…
Sorry voor de vele vragen maar alvast Super bedankt voor de hulp…

Grtjs Kris

Je kunt op Phi Phi overnachten, er zijn veel hotels/guesthouses.
Ik neem aan dat je Koh Phangan bedoelt in plaats van Penang.

Als je naar Samui gaat zou ik niet er Lanta aan vast knopen, dat ligt aan de andere kust en gaat aardig wat reistijd kosten.
Boek je hotels online, vrijwel altijd goedkoper dan ter plekke bij een reisbureau.

Phi Phi is een enorme aanrader, wij verbleven er nu wel in een resort met een prive strand en recht over Maya Bay, idyllischer als dat komen ze niet vaak.

Persoonlijk zou ik naar Krabi of Phuket vliegen en dan koh phi phi, Koh Lanta en bijvoorbeeld Koh Lipe doen en Koh Samui laten vallen. Voordeliger vliegen, en alle drie de eilanden liggen aan de zelfde kant waardoor je beter uitkomt met je reistijd.
6 dagen chiang mai en omgeveing is prima te doen, je kan dan echt wel wat van de omgeving zien, natuurlijk is er dan nog veel wat je niet gezien hebt maar dat zal je altijd houden!
Eind augustus moet je normaal gesproken gemakkelijk een kaartje voor de nachttrein kunnen kopen. Doe dit echter zo snel mogenlijk nadat je in Bangkok bent, je kan het maar hebben!
Hotels idd online boeken is voordeliger, vaak kan je dit een dag van te voren nog doen en soms zelfs tot een dag van te voren anuleren waardoor je toch nog flexibel blijft.