3 weken vraag

In maart gaan wij met 2 stellen voor 3 weken naar Thailand. Ik zit al een tijdje met veel voorpret allerlei dingen uit te zoeken. Nu heb ik een bepaald plan in gedachten, maar hoopte daar vanuit jullie ervaring wat meer sturing in te krijgen. We hebben in totaal 19 dagen in Thailand te besteden, dus de reis is daarvan af getrokken. Hoe raden jullie aan deze dagen te verdelen? En mis ik nog iets essentieels in mijn plannen, iets dat ik écht gezien moet hebben?

Ik zat te denken aan:

• Bangkok (daar komen we ook aan en kunnen we bijkomen van de jetlag en gelijk rondkijken; tempels, fietsen, floating market etc)
  • Vanuit Bangkok ook naar Ayutthaya in de ochtend en dan in de avond weer terug (of is dat slecht te doen in 1 dag, dat een overnachting daar beter is? Trein of bus?)
  • vliegen naar Chiang Mai en daar verschillende uitstapjes maken naar olifanten, jungle, stammen etc
  • vliegen naar Bangkok en gelijk door naar Koh Samui (raden jullie aan om te vliegen of per bus+ferry te gaan?)
  • vanaf Koh Samui ook wat eiland hoppen naar eilanden daar in de buurt
  • terug naar Bangkok en weer naar NL vliegen

Graag hoor ik tips van iedereen!

Je kunt ook direct van chiang mai naar samui vliegen…scheelt weer.
En misschien is de nachttrein een optie van bkk naar chiangmai,leuke ervaring en je spaart een hotelovernachting uit…

Goede tip Joenie! Maar met welke maatschappij zou dat dan kunnen? Had snel gekeken bij air asia, maar zag daar volgens mij geen mogelijkheid.

de enige maatschappijen die vliegen naar samui zijn bangkok airways en thai airways maar het is niet goedkoop(zeg maar gewoon duur) want het vliegveld op samui is eigendom van bangkok airways.

Wat ook veel mensen doen is vanaf BKK met de trein naar Ayutthaya.
Hier kun je dan 1 dag of meerdere blijven en dan s’ avonds de nachttrein pakken die vanuit BKK naar Chiang Mai gaat, deze trein maakt ook een stop in Ayutthaya.