3 weken thailand juli 2015

Dag allemaal,
We zijn een jong koppel (26 & 28j) en gaan voor het eerst op reis naar Thailand, in juli 3 weken. Onze vlucht is geboekt maar we puzzelen nu aan een mogelijk reisschema.
Graag jullie mening!

We zouden tijdens onze reis een mooie mix hebben van de lokale cultuur (gebouwen, geschiedenis, religie,voeding…), natuur, avontuur& sport (olifantentocht, lokale gyms uitproberen,waterpret…), shoppen en relaxen. Uitgaan willen we wel eens doen maar is zeker geen must voor elke avond.

Za 11/7: 14u aankomst **bangkok **(3nachten) (stad verkennen)
Zo 12: bezoek bangkok
(tempels, wat arun, wat pho, grand palace, big buddha, chatuchak weekend market),
Ma 13: bezoek bangkok (chinatown,…)

Di 14: **ayutthaya **(bus, daguitstap)
nachttrein naar chiang mai 19.45-8u15

Woe 15: chiang mai (3nachten) stad verkennen
Do 16: chiang mai olifantentocht/gouden driehoek
Vrij 17: chiang mai

Za 18 ochtend Vlucht phuket (4nachten)
Zo 19 phuket : eventueel similan islands (daguitstap)
Ma 20 phuket : phang gna bay (daguitstap vanuit phuket)
Di 21 phuket

Woe 22 phuket ferry naar ko phi phi (2nachten)
Do 23 ko phi phi (snorkelen)

Vrij 24ko phi phi naar koh samui (ferry, bus, ferry) (2 nachten)
Za 25 koh samui

Zo 26 koh tao (3nachten) (snorkelen, relaxen, gym)
Ma 27 koh tao
Di 28 koh tao

Woe 29 ko tao naar chumphon (boot), nachttrein naar bangkok (of suratani -bangkok (nachttrein 18.30-6.30) of chumphon naar bangkok) of vlucht

Do 30 bangkok (2nachten of 3 afhankelijk v vlucht of nachttrein)

Vrij 31dag uitstap kanchanaburi (bus)

Za 1 bezoek bangkok + 23u vlucht thuis

Wat denken jullie ervan? tips zijn altijd welkom!
We twijfelen eventueel om samui te schrappen en in kanchanaburi langer te blijven (erawan, olifanten).

Alvast erg bedankt!

Groetjes,
Jonas & valerie

Hee Jonas & Valerie,

Zoals alle 1e keer Thailand reizigers onderschatten jullie de afstanden nogal.
Voorbeeld: Het is een lange dag reizen van Phi Phi naar Ko Samui.
Als je van snorkelen houdt, zijn er rond Phuket veel mogelijkheden, daarvoor hoef je niet naar de Thaise golf-kant. In plaats van gym Muay Thai training volgen op een echte Thaise boksschool, op Rawai beach zijn er twee gerenommeerde scholen, ga kijken , zou ik zeggen.

Hans.

Beste Hans, bedankt voor je reactie. Ja inderdaad we beseffen dat het heel wat heen en weer gereis is. daarom denken we samui te schrappen dan kunnen we bijvoorbeeld een dag langer in Chiang mai en kanchanaburi. Of moest je locaties schrappen welke zou je schrappen?en waarom?
Ko tao zouden we toch echt wel graag behouden…
Een Muay Thai wedstrijd zouden we graag bijwonen. Heb je hier ervaring mee? Best in Bangkok zelf?
bedankt

Hee Valerie,

Meer reizen= minder genieten, Phi Phi naar Ko Tao is echt een volle dag reizen. Ik wil niet voor jou beslissen waar je wel of niet heen moet, maar wanneer je een eiland bezoekt aan de “phuket-kant” ben je een paar uur reistijd kwijt.
Gelukkig zijn jullie jong, echter het is warm en vochtig, reizen is veel vermoeiender dan in NL of B.

Houd er ook rekening mee dat je minstens vijf uur onderweg zult zijn ( en dus ook weer 5 uur terug )
van Chiang Mai naar de Golden Triangle. Nogmaals : Ik wil niet voor je beslissen, maar dat is het mij niet waard.

Ik vond Chiang Saen (de stad die er 25 km vanaf ligt) veel leuker.

Muay Thai zou ik in Chiang Mai of Phuket bezoeken. In Chiang Mai ligt het stadion bij Top North Hotel.

Hans.

ja waarschijnlijk gaan we niet naar chiang rai gaan om toch ook wat ademruimte te hebben. ok dank je dan zoek ik wat verder op over chiang saen.
Nu dachten we vanuit phuket een daguitstap te maken naar de phi phi en dan een vlucht van phuket naar ko samui te doen.
ivm vlucht chiang mai-phuket: we vliegen wss met airaisa, maar op de website zie ik low fare & premium flex. we gaan voor een vaste datum dus ik veronderstel dat low fare volstaat, enkel nog bagage bij te boeken?

Bedankt voor de tips!

Hee Valerie,

Voor eerste keer Thailandgangers ligt Chiang Saen niet zo voor de hand, het is meer
iets voor de doorgewinterde Thailand ganger, maar wanneer je leden van bergvolkeren
spullen zoals honing of mierenpoppen op de markt wil zien verkopen, ga er dan vooral heen.

Hans.