Tips gezocht voor rondreis in juni (3 weken)

Dag allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in juni voor de eerste keer naar Thailand (drie weken). Het wordt onze eerste echte verre reis. Daarom hadden we graag nog enkele tips voor plaatsen die we zeker zouden moeten zien. Liefst van al hadden we ook graag een mogelijke planning gekregen voor onze drie weken.

Wat alvast zeker op het programma moet:

  • Bangkok
  • Chiang Mai (met kooklessen)
  • Een tropisch eiland

We zouden zoveel mogelijk willen zien, maar willen anderzijds ons programma niet teveel overbelasten, zodat het nog aangenaam reizen blijft.

Iemand suggesties voor een mooie rondreis waarbij we toch zoveel mogelijk kunnen zien?

Alvast bedankt!!
Fien

bangkok
kanchanburi
ayuthaya
sukothai
mae hong son
als je tijd hebt pai
chiang mai
chiang rai
bkk
koh chang of een ander eiland

Hallo,

Wat karin benoemt is goed te doen in 3 weken en de plaatsen zijn dan ook echt om cultuur te snuiven. Ik zou nog wel aan het einde ook wat bangkok over laten voor wat winkelen zoal MBK is erg leuk om souveniers te kopen voor een goeie prijs.
Verder zou ik Ko Phi Phi nemen is echt een bounty eiland of Koh Tao of Koh Samui net wat voor soort eiland je zoekt.

gr van Moira

Hoi,

Bedankt voor de reacties!
Ligt Ko Phi Phi niet aan de Westkust en is dat niet te vermijden in juni?

Iemand misschien nog een idee van het aantal dagen dat we moeten voorzien per stad?

Groetjes,
Fien

bkk 1 dag

wat bedoel je met vermijden en phi phi?

gr van Moira

ik neem aan dat ze bedoeld voor de regenperiode

Hoi,

Ja, inderdaad. Ik dacht dat het in de maand juni vooral regent aan de westkust. En aangezien dat eiland aan de westkust ligt…

Zelf zou ik ervoor kiezen om iets langer in Bangkok te blijven. De meeste mensen doen de dag van aankomst niet erg veel, omdat ze willen bijkomen van de lange vlucht en willen acclimatiseren. Zou daarom zeker nog een dag extra in Bangkok in je programma plannen…

Genoeg te doen in Krung Thep ofwel Bangkok:

  • Koninklijk Paleis & Wat Phra Kaew
  • Wat Arun
  • Wat Po
  • fietsen door Bangkok
  • shoppen in een van de vele shoppingmalls (uiteraard beter om dit aan het eind van de vakantie te plannen zodat je niet de hele vakantie met al je aankopen loopt te slepen)
  • Chinatown
  • evt snakefarm
  • evt Jim Thompson House

ja dave heeft helemaal gelijk.
ik ga er vanuit dat je daar al geweest bent , maar jullie gaan voor het eerst dus moet je alles in bkk nog zien.

Dag Dave,

Bedankt voor je hulp. Ja, ik denk dat we in Bangkok wel enkele dagen zoet zijn. Het zullen ook onze eerste indrukken zijn van Thailand.
Heb jij misschien nog een goede reisplanning liggen voor een goede kennismaking met Thailand? Ik vermoed dat de planning van Karin eerder gericht was op mensen die Thailand al eens hadden bezocht?

We kunnen een binnenlandse vlucht nemen indien nodig, geen probleem. We willen zoveel mogelijk zien, ontdekken, de cultuur proeven,… Dus niet enkel bezienswaardigheden, maar ook het land op zich.

Een trektocht in de jungle spreekt me wel minder aan (ik ben een beetje bang voor de spinnen enzo…)

Nog enkele vraagjes:

  • is het nodig om cash geld mee te nemen (euro’s en ter plaatse wisselen, of kan je gewoon pinnen)?
  • als je ervoor kiest om te slapen in de gemiddelde prijsklasse (dus niet te duur), hoe is dat de kwaliteit van de kamers? Heb je dan veel kans op spinnen en ander ongedierte?

Alvast bedankt voor de moeite en antwoordjes allemaal!

Groetjes,
Fien

hallo Fien,
het is niet nodig om cash geld mee te nemen aangezien je in thailand overal kan pinnen, en als je hotels neemt van de prijs klasse hoef je niet bang te zijn voor spinnen
het schema van Karin is niet special gericht op mensen die al eerder in thailand zijn geweest en lijkt mij ook zeker een mooi schema voor jullie
bij aankomst zou ik bangkok ook maar een dag doen maar aan het einde toch zeker 2 dagen als je echt wil zien hoe de gewone man in bangkok leeft zou ik zeker een fietstocht maken in bangkok
groetjes dirk

nee hoor mijn schema is verder ook zeker voor mensen die voor het eerst gaan. maar ik had bkk wel heel weinig dagen gezet voor de eerste keer. je hebt daar nog niets gezien.

maar zoals dirkpie ook zegt ik zou de eerste dag blijven en aan het eind een dag langer om de dingen te zien die je wilt zien.
dan ben je gewend aan de warmte en het thaise leven en als je dit meteen in het begin doet is het veel te heet en je weet nog niet hoe en wat dingen werken.

Hallo,

Mocht je goedkoop willen vliegen kan dit met de volgende maatschapijen

www.airasia.com
www.nokair.com

gr van Moira

*Dus dan blijft ongeveer dit schema over:

31/5 's middags: aankomst in Bangkok
01/6: Bangkok
02/06: Kanchanburi
03/06: Kanchanburi - Ayuthaya
04/06: Ayuthaya
05/06: Ayuthaya - Sukothai
06/06: Sukothai
07/06: Sukothai - Mae Hong Son
08/06: Mae Hong Son
09/06: Mae Hong Son - Pai
10/06: Pai
11/06: Pai - Chiang Mai
12/06: Chiang Mai
13/06: Chiang Mai
14/06: Chiang Mai - Chiang Rai
15/06: Chiang Rai
16/06: Chiang Rai - eiland
17/06: eiland
18/06: eiland
19/06: eiland - Bangkok
20/06: Bangkok + vertrek naar België
**
Zoiets? Of heb ik nu iets te weinig tijd in Bangkok voorzien?
**
Nog suggesties voor een eiland? Liefst met zeer mooie stranden en palmbomen en dat er toch nog wel wat te beleven is. Misschien met mogelijkheid tot snorkelen of duiken?
**
Bedankt!
*

Dan kan ik je koh Tao aanraden dat het duikeiland van Thailand ongeveer daar word veel gedoken en het is ook nog eens niet heel duur. Voor je Padi open water betaal je daar 9800 Bath wat ongeveer 200 euro is. Ze doen daar ook veel snorkeltours als je dat leuker vind.

gr van Moira

Bedankt voor de info allemaal.

@ Moira: Kan je op elk eiland waterpret beleven? We zijn geen ervaren duikers, maar zouden dat misschien eens willen proberen. Is Koh Samui ook een eiland waar je kan duiken. Ik las dat dit wel een “dolce vita” eiland is en dat spreekt me wel aan. Wat is jullie ervaring met dit eiland?

Kan iemand nog een reactie geven op het reisschema dat ik voorstelde?

Groetjes,
Fien

Voor een tropisch eiland wil ik Ko Samet aanbevelen.
Bij het kustplaatsje Ban Phe overvaren.
Ook de kuststreek is mooi en nog niet zo toeristisch !

Hele goede massage ervaringen bij www.bua-sawan.com !!:thumbsup:
Ook gezichtsbehandelingen worden gegeven. Trouwens de eigenaresse spreekt ook Nederlands.

Heel veel plezier in Thailand.

Koh Samui is heel toeristisch als je dat prettig vind dan is Koh Samui leuk. Het eiland is ook heel erg groot. Koh Tao is niet zo groot en ik heb altijd meer gevoel dat ik op een eiland ben dan met Koh Samui. Het is heel persoonlijk iedereen heeft een ander idee om smaak met eilanden. Wij mijn man en ik zijn verlief op Koh Tao en zijn dan inmiddels al zo’n 5 keer geweest voor langere tijd en vanaf juni zullen wij er weer zijn heel veel zin in.

Op Koh Samui kun je natuurlijk ook duiken net wat je wilt zou je in het Nederlands willen duiken kan dit ook heel goed op koh Tao ik kan je een adres geven van 2 duikers die daar wonen.
Ik heb je dit gestuurd in een email.

gr van Moira

Dat adres om te duiken op koh Tao zou ik ook wel graag willen hebben :teeth:
Ik ben de eerste 2 weken van Juni in thailand waarvan de laatste paar dagen op Koh Tao. Dit alles voor de eerste keer! We willen graag duiken en sommige willen ook graag hun PADI halen.

Alvast bedankt!

:zon02: