Dag allemaal,
Ondertussen hebben we nog vrij veel in de reisgidsen gelezen en informatie gewonnen, maar toch zou ik graag nog even jullie mening horen. We hebben een grote kaart van Thailand in onze woonkamer opgehangen en daarop de plaatsen aangeduid die we graag zouden aandoen, maar we weten niet of alles even interessant is, **hoe lang **we er moeten verblijven en in welke **volgorde **we ze best aandoen. Want ondertussen weten we dat er geen rechtstreekse vlucht is van Chiang Mai naar Koh Samui bijvoorbeeld en misschien moeten we daarom onze route een beetje overhoop gooien.
Dit zijn de plaatsen die we graag zouden bezoeken:
Bangkok
Damnoen Sadoeak (drijvende markt)
Kanchanaburi
Erawan National Park
Ayuthaya
Lopburi
Phitsanulok
Sukhothai
Chiang Mai
Koh Samui
Koh Tao
We komen aan in Bangkok op 31/5 's middags en we vertrekken in Bangkok op 20/6 om middernacht.
Denken jullie dat we door dit programma af te werken een goed stukje van Thailand hebben gezien? Kiezen is altijd een beetje verliezen, maar hopelijk zijn er geen steden die we nu vergeten en die we echt absoluut moeten zien? We willen geen trektocht maken, dus ik weet niet hoe lang we dan best in Chiang Mai kunnen blijven. Er zijn blijkbaar nog enkele interessante steden in het noorden, maar ik weet niet of dat interessant is als we geen trektocht maken. Bovendien zou een verplaatsing van Chiang Mai naar Mae Hong Son zo’n 11 uur in beslag nemen en ik weet niet of dit dorp zó de moeite is om die grote verplaatsing te maken?
Laten jullie aub eens jullie mening horen? Graag hadden we deze week nog de binnenlandse vlucht(en) vastgelegd.
Alvast superhard bedankt voor jullie reacties!
Fien en Thomas
Hallo,
Kwa vluchten zou je dus inderdaad van Chiang Mai naar Bangkok kunnen vliegen en dan overstappen op de andere vlucht van Bangkok naar Koh Samui dat kan wel.
Je zou ook kunnen overwegen om met de trein te gaan van Bangkok naar Chumphon en dan de boot naar Koh Tao en daarna verder met de boot naar Koh Samui.
gr van Moira
Hoi,
Bedankt voor de feedback. Ik heb ondertussen wel een vlucht gevonden die rechtstreeks gaat van Chiang Mai naar Koh Samui voor 4.700 baht. Ik vind dit precies nog wel meevallen.
Wat denk je over het reisschema en de plaatsen zelf?
Groeten,
Fien
Sommige plaatsen ken ik niet althans ken ik wel maar ben er nooit geweest.
Pitsanoluk, lopburi en Ayutahaya vind ik helemaal geweldige plaatsten en erg mooie oude opgravingen hebben ze daar.
Koh Tao is mijn favoriet wij zijn er vanaf juni ook weer voor 6 weken het is zo relax en fijn omdat elke keer weer te zijn. We hebben er ook vrienden wonen.
Chiang Mai vooral de nachtmarkt vonden wij helemaal geweldig daar kun je geweldig shoppen ook voor je interieur dat hebben wij ook gedaan. Zoals placemats en foto’s voor aan de muur.
Verder kun je er zeer goed afdingen. Mocht je dat willen doen en de prijs is niet naar je zin gewoon weglopen ze lopen je altijd achterna met een betere prijs dat is geweldig.
gr van Moira
Dag Moira,
Bedankt voor je feedback, dat is echt welkom. En heb je er soms ook nog een idee van hoe lang we moeten/kunnen blijven in elk stadje, zodat we er niet te lang en niet te kort verblijven?
Groetjes!
Hallo,
Wij zelf zijn gemiddeld 2 a 3 dagen in de plaatsjes geweest en dan weer verder gereisd. In Chiang Mai hebben we 5 dagen gezeten zo’n leuke stad.
gr van Moira
@nicnivin,
als je naar sairee beach gaat kan je volop duikscholen vinden. Island dive club heb ik bij gedoken. Is een van de kleinere scholen dus als je daar een paar keer gaat duiken ken je de meeste instructors na een keer of 2/ 3 dat je weet waar je mee bezig bent dus kan je zelf je spullen bij elkaar zoeken en schrijf je gewoon je naam op het bord voor een interserrante duik als je een keer langs loopt. je plekje is dan geregeld en betalen dat komt dan wel na de duik een keer… zo’n sfeertje…