Wij gaan van half september tot begin oktober ruim 3 weken naar Thailand met 4 jonge mannen, tussen de 22 en 25. We hebben bedacht dat we minstens een week culturele dingen willen bezoeken, een aantal dagen door de jungle trekken en een paar dagen zon, zee, strand en uitgaan in het zuiden. :zon02:
Toen we op een rijtje gingen zetten wat we allemaal wilden doen, zijn we tot dit strakke reisschema gekomen:
18-sep Aankomst 9:15 in Bangkok Attractie; Royal Palace
19-sep Bangkok Rondkijken
20-sep Bangkok Rondkijken
21-sep 's Ochtends reis Kanchanaburi per (taxi)bus Bridge over the river Kwai
22-sep 's Ochtends naar Erawan National Park
23-sep 's Ochtends terug naar Kanchanaburi Doorreizen naar Ayutthaya
24-sep Ayutthaya Rondkijken 's nachts reis naar Chiang Mai
25-sep Chiang Mai Rondkijken
26-sep Chiang Mai Jungle Trip
27-sep Chiang Mai Jungle Trip
28-sep Chiang Mai Jungle Trip
29-sep Chiang Mai Olifanten kamp (optie)
30-sep 's Ochtends naar Chiang Rai Rondkijken
1-okt Chiang Rai Brommer rijden
2-okt Chiang Rai Gouden 3hoek
3-okt Vlucht naar Ko Samui Via Bangkok
4-okt Ko Samui
5-okt Ko Samui
6-okt Ko Phanang (eventueel)
7-okt Ko Phanang (eventueel)
8-okt Naar Bangkok Laatste overnachting
9-okt Terug naar huis
Wat vinden jullie er van? En hebben jullie nog tips voor ons? We hebben al bedacht dat als het echt slecht weer is aan de oostkust dat we niet naar Ko Samui maar naar Phuket gaan. Liever bezoeken we de eilanden.
Verder boeken we alleen een hotel voor de eerste dagen in Bangkok en is het vliegticket al in de pocket. Daarna regelen we alles ter plekke.
Ik zou kwa eilanden dan alleen Koh Samui doen, nu heb je 2 korte periodes op 2 eilanden en ondanks dat ze dicht bij elkaar liggen moet je weer reizen, zou voor de volle periode relaxen en uitgaan op Samui gaan. Daar op Chaweng verblijven aangezien je daar kwa uitgaan wel goed zit (goeie clubs en ander vertier).
Samui zou ook mijn voorkeur hebben boven Phuket waar je, ga ik van uit, waarschijnlijk op Patong wil verblijven gezien het uitgaan? Vond dat echt een matig strand (vies en veel strand verkopers), Pattaya is dan ook nog een uitwijk mogelijkheid als het weer tegen zit (vond ik ook minder dan Chaweng, maar uitgaan kan je er zeker en lekker dichtbij Bangkok)
Houdt er wel rekening mee dat uitgaan in bovengenoemde plaatsen een tandje prijziger is dan een biertje ergens in Chiang Mai (al zijn de clubs ook daar prijzig), alle keren nog de duurste gedeeltes van mijn reizen geweest
Jungle trip in Chiang Mai heb ik helaas (nog) niet gedaan, evenals Chiang Rai dus dat gedeelte kan ik helaas niks zinnigs over zeggen …
Hartelijk dank zo voor de eerste reacties. We wilden niet eerst naar het zuiden gaan maar daar eindigen, helaas missen we ook net de half moon party. Als het nu echt vet/geweldig is, laat het even weten. Kan ik misschien mijn reisgenoten nog overtuigen van een paar dagen eerder Kho Phanang >>> Verder is ook vooral de planning op een eiland te blijven maar we hebben nog geen voorkeur.
Het klinkt alsof je in Erawan wilt overnachten, dat hoeft echt niet.
Je laat je spullen in je hotel, en neemt camera en voldoende water mee.
Eventueel ook wat eten, want er zijn alleen restaurants bij de ingang van Erawan.
Je gaat vroeg naar het busstation van K’buri , en neemt de (gammele) bus naar Erawan, kost heel weinig.
Vervolgens heb je tot 2 uur 's middags de tijd (dan gaat ie weer terug) om Erawan te verkennen. Dat moet voldoende zijn.
Je slaapt dan gewoon weer in K’buri.
Chiang Rai overslaan, jullie reizen wel erg veel, brommeren kun je ook in Chaing Mai, en gouden driehoek stelt echt niks voor.
Bangkok op het laatst doen, om souvenirs te shoppen.
Dag van aankomst in Bangkok zou ik lekker niks doen, beetje acclimatiseren en bijkomen van de vlucht. Grand Palace & Wat Phra Kaew zou ik dus de volgende dag doen (zo vroeg mogelijk zodat je de grootste drukte en hitte ontloopt; denk aan gepaste kleding). Na bezoek aan Grand Palace & Wat Phra Kaew kan je ook nog de Wat Po en de Wat Arun bezoeken, deze liggen allemaal op korte afstand van elkaar.
Ook leuk om te doen is een fietstocht door Bangkok, omdat je dan op plekken komt waar je normaal gesproken niet zo snel komt als toerist (www.bangkokbiking.com).