2 weken Thailand

Hallo allemaal,

Ik ga samen met een vriend 2 weken naar Thailand. 21/7 tm 5/8.
Heeft er iemand een leuk reisschema wat we als leidraad kunnen gebruiken?
Wat zeker te doen in welke plaats?
We weten dat 2 weken kort is, maar zit niet meer in! Of toch maar georganiseerd??

Alvast bedankt!
Germaine

:chin:zeker een paar dagen Bangkok en dan licht het er een beetje aan week zuid of een week noord Thailand
laat eens weten wat je zelf in gedachte had.:thailand::cambodia:

Dankjewel.
Ik wil eigenlijk een combinatie van beiden, namelijk afsluiten met een paar dagen (2 of 3) stand op een mooie plek.
Verder de jungle in op de rug van een olifant, natuurpark enz

Dagje Bangkok, paar dagen Kanchanaburi, paar dagen Chiang Mai, naar een strand in de omgeving van Bangkok, bijvoorbeeld Samet.

Dankjewel!
Liever Chiang Mai dan Ayuthaya doen dan?
Weet je ook wat we het beste kunnen doen met excursies hotels en vervoer?
Daar regelen en waar dan? Of vanuit Nederland vastleggen?
Groetjes

Ter plekke regelen kan zonder problemen, maar kost je wel tijd met uitzoeken, eventueel bekijken, etc. En zoveel tijd heb je niet.

Ja, zou altijd Chiang Mai kiezen over Ayuthaya

Ok, dan heb ik zo ongeveer een voorlopige reisroute waarbij ik vervoer, hotels en excursies moet gaan zoeken.
Hoop dat het een beetje te doen is voor 2 weken! Vooral ook wat betreft vervoersmogelijkheden.
bangkok-kanchanaburi-(ayuthaya)-chiang mai-pak chong-koh samet-bangkok
Hoe kom ik erachter of er ook een nachttrein gaat van ayuthaya naar chiang mai? Ligt volgens mij op de route bangkok-chiang mai…
En of er een rechtstreekse trein is van Chiang Mai naar Pak Chong?
Of is het handiger Ayuthaya, Kanchanaburi en eerst Pak Chong vanuit Bangkok te doen en daarna een paar dagen Chiang Mai?
Dankjewel voor je reacties!
Groet, Gernaine

Is het niet handiger om in Chiang Mai te beginnen en dan van daaruit met de trein of bus terug naar Bangkok/Samet.

Kun je stoppen waar het je leuk lijkt, is het niks ga je een stop verder kijken…

Dankjewel voor je reactie. Zit misschien wel wat in…!

:chin:wat is het idee om naar pak chong te gaan?:thailand::cambodia:

Het nationaal park

Eerst één dag in Bangkok blijven,dan het vliegtuig nemen naar Chiangmai,een dag of drie daar verblijven.
Dan ga je met het vliegtuig naar Chiangrai(verblijf 2 dagen)
Van Chiangrai neem je het vliegtuig naar Bangkok waar je met de bus of taxi door reist via Ban Phe
2 dagen verblijven op het eiland Koh Samet,nadien neem je de bus van Ban Phe naar Pattaya om daar 2dagen te verblijven.
Je gaat via Pattaya terug naar Bangkok,om daar met de bus(of trein naar Kanchanaburi te reizen(verblijf 2 dagen)
Dan heb je nog 2 dagen over om in Bangkok allerlei bezienswaardigheden te bezoeken,Wat Po,Grand Palace,damoen sadurak(eventueel) chinatown,nationaal museum en misschien als je nog wat tijd over hebt,een fietstochtje door Bangkok met gids.
Als ik goed kan rekenen komen we op 14 dagen!

:chin:Ik zal niet een te vol programma maken je moet ook genieten van je dagen in Thailand 2 weken zijn zo voor bij.:thailand::cambodia:

Denk er steeds meer over om Pak Chong te laten zitten. Is dat wel de de moeite?
Dankjewel voor je uitgebreide reactie!!
Germaine

:chin:ik kan je daar niet meer over vertellen maar als het je eerste keer Thailand is zal ik het een beetje bij de basis route doen Bangkok ,Chiangmai en een paar dagen strand :thailand::cambodia:

Paar dagen in Bangkok blijven om fietstocht te doen, Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun en Chinatown te bezoeken, 3 dagen/2 nachten River Kwai, nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai, aantal dagen Chiang Mai en dan naar strand doorreizen. Beetje afhankelijk van je budget. Je zou kunnen vliegen van Chiang Mai naar Koh Samui, maar vrij prijzige tickets. Anders met Air Asia naar Bangkok vliegen en dan door naar Koh Samet.
Pattaya zou ik niet doen…

Mwah… “Pattaya niet doen” zou ik op voorhand niet zeggen, ligt er een beetje aan waar je vandaan komt. Als je je op de wallen niet stoort aan het straatbeeld kun je je hier zonder vooroordelen prima vermaken, ook met kinderen van 17 en 14 zoals in mijn geval.

Dit komt ook overeen met wat ik eerder schreef, alleen iets uitgebreider neergezet.
Je kunt ook rechtstreeks van Chiang Mai naar Phuket vliegen, maar gezien de korte tijd die je hebt zou ik kiezen voor Samet.