2 1/2 a 3 weken Thailand (advies)

Hallo,

Volgend jaar februari willen mijn vriendin en ik voor 2 1/2 tot 3 weken vertrekken naar Thailand. Nou is mijn vriendin een backpack fanaat en ik een totale NooB qua ongeorganiseerd reizen. Desalniettemin wil ik me volledig in dit avontuur storten en heb ik er heel veel zin in!

Nou hebben we een klein overzicht gemaakt van een eventueel te volgen route. Graag zou ik jullie advies en misschien opmerkingen en/of aanvullingen willen ontvangen op dit geplande schema en de “must do” excursies. Het is trouwens niet echt de bedoeling van te voren veel dingen vast te leggen maar ter plaatsen te regelen.

• Bangkok / maandag t/m woensdag
    Vertrek met bus/trein
  • Kanchanaburi / woensdag t/m zaterdag (o.a. River Kwai en watervallen)
  • Sukhothai / zaterdag t/m maandag (Cultuurparken)
  • Chiang Mai / maandag t/m vrijdag (Jungletocht)
    Terug met het vliegtuig naar Bangkok
  • Bangkok naar Siem Reap / zaterdag t/m dinsdag (Uiteraard Ankor Wat)
  • Siem Reap naar Ko Chang / dinsdag t/m vrijdag (Zon, Zee en Strand)
  • Bangkok (het weekend weer terug naar NL)

Ik hoor heel graag jullie input!

Helemaal niemand? Of is mijn schema te ingewikkeld?

dit schema ziet er goed uit, ik begrijp hieruit dat je het laatste weekend in bangkok bent, is dit niet het geval zou ik aan het eind toch zorgen voor 1 of 2 dagen bangkok om souveniers in te kopen en dergelijke een heerlijke stad om te winkelen en op deze manier hoef je de gekochte spullen alleen maar mee naar huis te sjouwen en niet door heel thailand en cambodja

bangkok naar siem reap, hoe hebben jullie gepland om deze reis te maken aangezien dit nog best wat tijd kan kosten, of vliegen jullie? de zelfde vraag over de terug reis vanuit siem reap naar koh chang? en als jullie maar 2 a 3 dagen zon zee strand willen aan het eind is het mischien een optie om naar koh samet te gaan ipv koh chang dit is dichter bij bangkok en scheelt dus reistijd al is het maar een paar uur dit is wel zo heen en terug natuurlijk en koh samet is door de weeks (en dan zijn jullie er) een heerlijk rustig eiland alleen in het weekend veel thai uit bangkok

Het is makkelijker om vanaf Siem Reap naar Koh Chang te reizen dan naar Samet. Er zijn rechtstreekse minibusjes van SR die je voor de deur van je resort op KC afzetten voor rond de 1000THB per persoon. 's Morgens vertrek je in SR en in de late namiddag ben je op KC.

Bij mijn weten is er geen rechtstreekse verbinding vanuit SR naar Samet.
Het transport van Koh Chang naar Bangkok duurt 4u met de minibus vanaf de ferries naar het Victory Monument in centrum BKK. Prijs per persoon is 300 THB en de busjes vertrekken om het uur.

Koh Chang is zeker de moeite, het biedt tal van mogelijkheden en het is de ideale afsluiter met leuke stranden, prachtige riffen en een heerlijk groene (ongerepte) jungle.

Voor Bangkok naar Siem Reap is het de bedoeling een vliegtuig te nemen. Na het lezen van verschillende onderwerpen hier, ben ik er nog steeds niet helemaal achter of het nou echt makkelijk en goedkoop is.

Een vriend van me heeft Sukhothai overgeslagen en wees mij op Ayutthaya. Nou ligt dit vlak bij Bangkok en ik vrees dat de reis naar Chiang Mai vanuit Ayutthaya een behoorlijk stuk is. Hebben jullie hier ervaring mee of een schatting hoelang zo’n reis is.

Volgens mij valt dat wel mee en ligt het op de route. De trein reis duurt ongeveer 14 uur vanuit Bangkok. Met de nachttrein en een goed boek ben je er zo!

bangkok - chiang mai is z’n 13 uur met de trein dacht ik uit mijn hoofd ayutthaya light inderdaad vlak bij bangkok sukhothai light bij pitschanaluk en dit is ongeveer halverwege
vliegen naar siem reap vanaf bangkok kan ik geen info over geven heb dit namenlijk nooit gedaan maar weet wel dat air asia deze vlucht niet heeft je zou eens kunnen zoeken of er minibusjes rijden vanaf bangkok (victoria monument) er staat ergens hier op het forum een mooi overzicht waar ze allemaal naartoe rijden zal dit voor je op zoeken en hier plaatsen

zoals Wim aan geeft is koh chang dus een prima optie aangezien er minibusjes rechtstreeks rijden vanaf siem reap

hier het artikel met het overzicht van de diverse ritten van de minvans echter zie ik wel dat deze alleen in thailand is maar bijvoorbeeld wel naar pichanaluk (sukothai)

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=100603