Rondreis Thailand

Hoi, ik en mijn vriendin willen aankomend jaar naar Thailand (en een beetje Cambodja), we hebben een reisschema gemaakt…nu de vraag aan de echte kenners of het reëel is…

Elke tip is welkom.

1. Vlucht
  2. Aankomst Bangkok
  3. Bangkok
  4. Bangkok
  5. Bangkok - Siem Reap (Trein via Aranyaprathet)
  6. Siem Reap
  7. Siem Reap
  8. Siem Reap
  9. Siem Reap
  10. Siem Reap naar Ayutthaya (via Bangkok)
  11. Ayutthaya
  12. Ayutthaya naar Kanchanaburi
  13. Kanchanaburi
  14. Kanchanaburi
  15. Kanchanaburi naar Chiang Mai (nachttrein via Bangkok)
  16. Aankomst Chiang Mai
  17. Chiang Mai
  18. Chiang Mai
  19. Chiang Mai
  20. Nachttrein Chiang Mai richting Bangkok
  21. Aankomst in Bangkok
  22. Terugvlucht

Hee Robba,

Je plan is hardstikke reeel, maar niet overdreven handig.

Beter zou zijn: Meteen naar Kanchanaburi- Ayutthaya- de zelfde nachttrein gaat ook van Ayutthaya naar Chiang Mai- Terug naar Bangkok-Siem Reap.

Voordeel hiervan is dat je Bangkok slechts twee keer ziet. Je zou zelfs kunnen proberen (tijdwinst) om te vliegen van Chiang Mai naar Siem Reap.

Hans.

Oke, dat is goed om te horen.

Vliegen naar Siem Reap vanaf Chiang Mai zit er denk ik niet in, aangezien de goedkoopste tickets € 318,- zijn (met 2x overstappen via BKK En HCM).

de route Kanchanaburi - Ayutthaya - Chiang Mai - Bangkok - Siem Reap is ook een goede, en misschien wel betere optie…misschien als we Ayutthaya beperken tot 1 nacht, dat we er in Chiang Mai nog een dagje aan vast kunnen plakken.

Robin.

Kanchanaburi op zich is niet zo bijzonder. De brug, het museum en de begraafplaatsen kun je in een middag zien.
Je gaat erheen voor de omgeving. Erawan mag je niet missen, en de treinreis naar Nam Tok is ook erg leuk. Wel de vroege rit doen.

Nam Tok kun je dan 's ochtends doen, en dan even de waterval erbij bekijken, op 50 meter lopen.
Vervolgens neem je meteen de bus terug, en gaat K’buri verkennen. De tweede dag heb je dan 100 procent voor Erawan.

Hans.

Ik zou in plaats van de trein van Bangkok naar Aranyaprathet met de bus/minivan reizen. Treinen zijn met grote regelmaat vertraagd en bus/minivan is sneller. Overigens is er geen treinverbinding naar Siem Reap. Bij de grens Aranyaprathet/Poi Pet zal je dus sowieso van een bus/minivan gebruik moeten maken naar Siem Reap.