Tips en adviezen gevraagd

Goedemiddag beste mensen,

Mijn vriendin en ik gaan eind Juli dit jaar voor het eerst naar Thailand op vakantie.
We komen 30 Juli aan en gaan de 17e Augustus weer terug.
Nu heb ik een kleine planning gemaakt en wilde graag enige feedback hierover van jullie Thailand experts.
31 Juli komen we aan in Bangkok en willen 2 Augustus richting Kanchanaburi gaan.
Hier willen we twee dagen verblijven om vervolgens 4 Augustus naar Ayutthaya te gaan.
Vanuit Ayutthaya willen we 6 Augustus terug naar Bangkok gaan om daar het vliegtuig te pakken naar Chiang Mai.
Op 9 Augustus willen we het vliegtuig terug naar Bangkok pakken om op dezelfde dag met het vliegtuig naar Koh Samui te gaan.
Uiteindelijk gaan we de 15e Augustus terug naar Bangkok om vervolgens de nacht van 16 op 17 Augustus huiswaarts te keren.

Enige op of aanmerkingen zijn van harte welkom!
Alvast bedankt,
Rodney en Joyce

hallo rodney en joycel
wat wil je doen op koh samui
ik heb er 4 jaar gewoont
als je wat tips wilt laat het me weten
groetjes riekske

Bangkok zeker een aantal dagen blijven… Bezoek het Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho, Wat Arun en Chinatown (dit is op 1 dag mogelijk). Vergeet ook niet een fietstocht te maken in Bangkok, absoluut een aanrader.

Je zou voor Kanchanaburi eventueel een arrangementje kunnen boeken van de River Kwai Jungle Rafts. Boek niet via de River Kwai Jungle Rafts zelf, maar via een reisbureau in Thailand, dan ben je goedkoper uit.

Je zou Ayutthaya ook als dagtour kunnen bezoeken vanuit Bangkok. Dus eerst paar dagen Bangkok, sightseeing en fietsen in de stad, dagtour Ayutthaya en dan naar Kanchanaburi. Daarna nog nachtje Bangkok en de volgende ochtend vliegen naar Chiang Mai.
Voor binnenlandse tickets kan je komende dagen de website van Air Asia in de gaten houden. Zij vieren hun 10-jarig jubileum, dus er zit wat aan te komen, misschien erg goedkope tickets.
Nok Air heeft momenteel ook aanbiedingen, ik dacht ook voor vertrek in juli/augustus, enkele reis naar Chiang Mai vanaf 1,111 Baht (wel vertrek vanaf Don Muang Airport in Bangkok).

Als je van Chiang Mai naar Samui wilt, hoef je niet via Bangkok. Er is een dagelijkse nonstop vlucht met Bangkok Airways. Niet goedkoop, want Bangkok Airways heeft een monopoliepositie voor binnenlandse vluchten van/naar Koh Samui, de luchthaven op Samui is hun eigendom. Maar als je eerst een goedkoop ticket zou boeken met Air Asia van Chiang Mai naar Bangkok, heb je toch alsnog een ticket met Bangkok Airways nodig van Bangkok naar Samui en die zijn ook niet heel goedkoop. Bij deze constructie moet je ook voldoende overstaptijd tussen de beide vluchten inplannen, want je bagage wordt niet doorgelabeld en in Bangkok moet je opnieuw inchecken.

Plan op het eind nog een dag Bangkok in, zodat je kan shoppen. Ga bijvoorbeeld naar Siam Square en bezoek een van de shoppingmalls daar (zoals MBK).

Succes met de voorbereiding en groeten uit Bangkok !

Helaas lijkt het erop dat de Air Asia promotie (gratis stoelen) voor volgend jaar vliegen gaat worden…

@ Krung Thep:

Bedankt voor je reactie,er zitten zeker een paar handige tips tussen.
Ayutthaya boeken we misschien inderdaad als dagtrip.
Nu nog even op zoek naar een aantrekkelijke vlucht van Chiang Mai naar Koh
Samui…

@ Riekske:

Tsja,wat willen we doen op Koh Samui?
In ieder geval lekker chillen,maar we willen ook graag van de natuur genieten,snorkelen…

je kunt een boottocht rond het eiland boeken
zit snorkelen bij bq op een van de kleine eilandjes

Oeps,
ik had al het vermoeden dat ik iets niet helemaal goed gedaan had(mijn dubbele post dus).

@joepattaya: bedankt voor je tips,dit wist ik dus nog niet.
Wat mijn planning betreft,ik weet dat het een geijkte route is,maar ach,het is onze eerste keer Thailand.De volgende keer zullen we het waarschijnlijk wat avontuurlijker aanpakken.
Hoe dan ook,ik weet zeker dat we onze ogen uit zullen kijken!

@ Krung thep:jij natuurlijk ook bedankt voor je reactie(s)!

De Chatuchak- of weekendmarkt ontbreekt ! Mijns inziens te leuk om te missen, een zaterdag of zondag in BKK inplannen, en gaan !

Hans.