Bangkok-Koh Samui en alles wat er tussen ligt! Tips gezocht!

Hey beste medereizigers,
Wat een gaaf forum en wat zijn we al een hoop wijzer geworden, THNX!!
Zoals iedereen wil ook ik een stukje bevestiging en heeeeeel graag tips & tricks voor onze geplande reis halverwege juli '13…JAAAA dat duurt nog lang he!!
Wij gaan met 3 volw en onze grote bink van dan bijna 8 jaar, beetje rust hier en daar is dus wel ideaal!!
Vooralsnog is dit ons idee:

Dag 1 Vliegen Schiphol/Dusseldorf naar Bangkok *
Dag 2 Aankomst Bangkok
Dag 3 Bangkok
Dag 4 Bangkok
Dag 5 Reis naar Kanchanaburi door bus of trein (floatel op de kwai)
Dag 6 Kanchanaburi (watervallen? Olifanten?)
Dag 7 Reis naar en bezoek aan Ayutthaya, dan door naar Chiang Mai
Dag 8 Reis naar Chiang Mai (Nachttrein ‘s ochtends aankomst)
Dag 9 Chiang Mai
Dag 10 Chiang Mai (jungletocht geschikt voor 8 jarige?)
Dag 11 Chiang Mai
Dag 12 Chiang Mai naar Chiang Rai
Dag 13 Chiang Rai
Dag 14 Van Chiang Rai naar Koh Samui (zal vliegen worden?)
(vanaf waar neem ik dan een ferry?)
Dag 15 Koh Samui
Dag 16 Koh Samui
Dag 17 Koh Samui (Snorkeldag)
Dag 18 Koh Samui
Dag 19 Koh Samui (zal vliegen worden of trein?)
Dag 20 Terugreis van Bangkok naar Schiphol/Dusseldorf
Dag 21 Terug thuis

• Dit bij een rechtstreekse vlucht. Is er bv ook een vlucht met tussenlanding op een andere bijzondere stad ?

We staan open voor alle bruikbare ideeen dus kom maar op!!
Alvast bedankt
Nancy :zon02:

Dag 10 Chiang Mai (jungletocht geschikt voor 8 jarige?)Je moet weten dat gewoonlijk zo’n jungletochten voor 2 dagen zijn.
Men rijd al 2 a3 uur na een plek om de jungletocht aan te vangen,éénmaal aangekomen begin men aan deze trekking die wel echt pittig is(3 a 4uur stappen in de jungle is toch wel niet aan te raden als je met een kind reist)
Gewoonlijk ben je in een internationaal gezelschap,jonge mensen die wel een gezapig tempo op na houden.(wat ook niet ideaal is voor jou kind Nancy!)
Wat je wel kunt doen is dagexcursies boeken in één van de vele reisbureautje’s in Cnx naar vb; Doi Inthanon (watervallen)ligt ongeveer 58km van Chiangmai.

1 like

Nancy,ik snap je vraag niet goed?
Dag 14 Van Chiang Rai naar Koh Samui (zal vliegen worden?)
(vanaf waar neem ik dan een ferry?)
Normaal neem je een vliegtuig van Thai Airways in Chiangrai tot Bangkok en dan kan je met Bangkok Airways rechtstreeks vliegen naar Koh Samui zonder dat je een ferryboot moet nemen!

tussenlanding in een intresante stad? Instabul, Cairo, Dubai, Wenen, Moskou

Hee Nanc,

Je schrijft: Wij gaan met 3 volw en onze grote bink van dan bijna 8 jaar, beetje rust hier en daar is dus wel ideaal!!

Daar zit een probleem, je reist van hot naar her, zonder de tijd te nemen om te genieten.
Ik zou Chiang Rai schrappen, of juist in plaats van Chiang Mai zetten.

De overgebleven dag gaat naar Kanchanaburi, let erop dat je floatel IN Kanchanaburi zou moeten zijn, anders ben je zo weer een uur kwijt met reizen van/ naar K’buri. En dus ook een uur extra naar Ayutthaya.

Hans.

Goeie avond,

@george: Thnx voor je reactie! Ik ben nog erg zoekend naar wat we nu eigenlijk het beste kunnen doen! Wat betreft het transport; vliegen, varen enzzz daar ga ik me is goed op focussen, de route
It in elk geval!
En ja die trektochten door de jungle zijn idd best pittig, wellicht maken we er een andere bijzonderheid van…

@Dirk: Ja dat zijn inderdaad mooie steden voor een overstap. Ik zal er eens over nadenken!

@Hans: Vindt je onze tocht te druk beladen of was het een algemene opmerking omdat je toch een rondreis maakt waarin de focus ligt opmzoveel mogelijk zien?

Mensen alvast bedankt voor de reacties, laat maar komen!!
Gr. Nancy

Nou Nancy ken je budget niet,maar ik was er nog vergeten te zeggen dat vliegen met Bangkok airways niet goedkoop is.
Andere goedkopere alternatieven zijn met Air Asia van Bangkok naar Surat Thani vliegen en daar de ferry nemen naar Koh Samui.
Je kan ook met de bus vertrekken van de Southern bus terminal rechtstreeks naar Surathani en daar een taxi of andere bus nemen naar de pier in Donsak(ferry’s die naar Koh Samui varen)
Er is wel een addertje onder het gras(goedkoop vervoer,maar je moet weten dat je er ongeveer een dikke 11 uur overdoet met de bus van Bangkok naar Surathani)en dit met een kleine van 8jaar?tja ik zou zeggen met de vlieger van Air Asia naar Surathani en daar de oversteek nemen naar Koh Samui.
Op www.airasia.com vind je spotgoedkope vluchten vanuit Bkk naar Surathani.
Je hebt al tickets vanaf 1400 tot 2400 bath per persoon,prijzen in de vroege ochtend of de laatste vluchten zijn normaal goedkoper dan dat je gewoon een vlucht boekt in de dag.
Kijk ook naar de datums het kan je aardig wat geld besparen Nancy!
Ook heeft Airasia regelmatig promo tickets.
Succ6 nog Nancy!

Hoi nancy,
geweldig dat je naar thailand gaat pas op na de eerste x wil ik elke x weer terug,
heb toen ik 50 jaar was (wel een goede conditie sportte toen nog veel) een trekking gedaan in chiang mai het was geweldig slapen bij de bewoners op een olifant door de rivier met een vlot de rivier af. ben heel blij dat ik die tocht gedaan heb maaaar doe dit niet met een kind van 8 jaar,
de jonge mensen 20 tot 30 jaar hadden al moeite met de trip. sinds die tijd voor mij nooit meer bergen in mijn vakanties, ( je bent ook in thailand medische verzorging is er niet bij op zo.n trip,
wij hebben een vrouw van 50 jaar door de jungle gesleurd ie later bleek een gebroken voet had,
er zijn zoveel andere leuke dingen in thailand.
veel plezier op je trip.
gr ritty

Air Asia biedt sinds kort ook combinatietickets aan vanaf Bangkok naar Koh Samui; vlucht op Surat Thani en dan verder met bus en boot. Lekker makkelijk en stuk goedkoper dan Bangkok Airways. Uiteraard wel wat langere reistijd.

Overigens zijn er genoeg jungle trekkings die ook geschikt zijn voor kinderen. Vrijwel alle gidsen houden rekening met de groep en zullen het tempo aanpassen als er ouderen of jonge kinderen bij zijn die het tempo niet aan kunnen.

Mocht je het toch niet aandurven…wij bieden de ‘Jungle Experience’ aan, geen echte jungle trekking, maar meer een kennismaking met de jungle. Er hoeft maar weinig gelopen te worden, maar je slaapt wel bij een bergstam, maakt een rit op een olifant en een tochtje met een bamboevlot.

Goeie avond,
Wat een hoop goede tips weer Thnx ik kan er weer een hoop mee!
@krung Thep: wat een toffe site, ik heb meteen contact gezocht ivm die snuffel jungletrek! Wat gaaf zeg en precies wat ik zocht!

@George: onze budget zal pp €1500,- zijn… Das een redelijk bedrag toch?!

Heb alles nog eens de revue laten passeren en wil graag nog een mening van jullie; Als eind bestemming hadden wij Koh Samui in gedachte. Buiten het feit dat het aan de zuidkant ligt, het dus wel even duurt voor je er bent, neemt het wel een hoop reistijd in beslag! Is dit de moeite waard? Qua eiland?
Als ik bv naar Koh Samet kijk dan is het dichterbij maar naar mijn idee net zo goed als Samui?! Wij gaan zeker niet voor weelderige luxe maar een heerlijk strand en een goed hotel om echt te chillen :vak02: de laatste dagen zijn wel mooi mee genomen!!
Graag tips, vergelijkingen en adviezen!! THNX!

Gr. Nancy