23 augustus >>>ik voor het eerst richting Thailand (DUS-BKK),voor mij is het de eerste keer Thailand, voor mijn vriend de 2e keer, hij heeft de eerste keer een reis door het noorden gemaakt, nu willen we iets anders doen zodat hij niet de complete zelfde reis maakt (behalve kanchanabur en omgeving).
Op 7 september moeten we helaas weer terug, we hebben dus 14 complete dagen om te besteden, ik heb een beetje een planning gemaakt en wil graag aan jullie vragen wat jullie ervan vinden en of ik iets heel erg belangrijks oversla of de route niet goed inelkaar zit.
23/8: Dusseldorf - Bangkok
24/8: Aankomst Bangkok 9.05 uur, stad bekijken, tempels bezoeken
25/8: Bangkok (1/2 dag fietstocht Ko van Kessel, 's middags overige
bezienswaardigheden)
26/8: Bangkok - Kanchanaburi
(Activiteiten in en rondom Kanchanaburi in 2,5 dag:
River Kwai, Spoorlijn, Tiger Temple,Olifanten, Watervallen in
Erawan National Park,overnachten in Jungle Raft Floatel 2 nachten)
27/8: Kanchanaburi
28/8: Kanchanaburi - Bangkok (einde van de middag terug)
29/8: Bangkok (einde van de dag met nachttrein richting Koh Samui
30/8: Koh Samui
31/8: Koh Samui
01/9: Koh Samui
02/9: Koh Samui
03/9: Koh Samui - Koh Tao
04/9: Koh Tao
05/9: Koh Tao - Chumpon dan met de nachttrein naar Bangkok
06/9: Bangkok
07/9: Bankok - Dusseldorf om 10.55 uur
Is de route voor jullie een beetje logisch? Ik heb er de volgende vragen over:
ik wil graag in kanchanaburi overnachten in het Jungle Resort:wub:, dat schijnt erg achteraf gelegen te liggen op de rivier, kan ik daar op elk gewenst moment vandaan komen om zelf de omgeving te verkennen of gaan er maar op bepaalde tijden boten van en naar het hotel?? Of moet ik het in een pakket boeken als een excursie (3 dagen/2 nachten vanaf Bangkok) Iemand ervaring waar ze dit floatel in hun assortiment hebben?
Is de verdeling van het aantal dagen op Koh Samui en Koh Tao een beetje goed? Ik heb gehoord dat je op Koh Tao voornamelijk kunt snorkelen en duiken en verder lekker relaxen:vak02: en dat je op Koh Samui wat meer mogelijkheden hebt om dingen te ondernemen.
Rijden de treinen vanuit Chumpon vaak? of kan ik beter vanaf Koh Tao terug gaan naar Koh Samui en vanuit daar naar het vasteland en de trein nemen? Lijkt mij eigenlijk een beetje om varen/rijden.
Iemand ervaring met thaise kookcursussen van een paar uur rondom Bangkok of omgeving?
Verder weet ik dat we in het regenseizoen gaan maar dat schijnen maar een paar kleine buitjes te zijn, ik hoop iig dat ik genoeg van de :zon02: kan genieten. Ik twijfelde tussen de ooskant (Koh Samui, Koh Tao etc) en de westkant (Krabi, Phi Phi) om te relaxen aan het einde van de vakantie, maar ikhoorde dat het in september aan de west kant wel erg veel regen valt, de meeste aanbieders bieden deze eilanden niet aan in september.
Is dit echt zo erg??
Zo dit was een lange lijst, maar ik hoop dat iemand mij antwoorden kunt geven dan kunnen wij weer verder plannen!
Ik zou er rekening mee houden dat je niet teveel dingen achter elkaar plant. Je moet wel echt vakantie hebben. En als je de hele tijd aan het reizen bent (zoals in het begin) ben je aan het einde van je vakantie echt moe. Ik spreek uit ervaring Ik ben op Koh Phi Phi geweest tot en met 19 augustus. Toen heeft het een keer geregend. Ik weet niet hoe het in september is. Op Koh Samui heb je meer zekerheid. Op Koh Samui kan je meer dingen bekijken als op Koh Tao. Snorkelen kan weer beter op Koh Tao.
Op www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp kun je alles zien.
Klik op “Southern Line” en je ziet dat er vanuit Chumphon precies dezelfde treinen
gaan als wanneer je naar het zuiden zou gaan, en daar de trein pakt.
Je hebt dus de keus uit 10 treinen.
Let erop dat je probeert een beetje “gunstige” trein te pakken.
Onderaan kun je zien wanneer de trein in BKK aankomt, dus dan kun je uitrekenen
hoelang de reis duurt met de trein van jouw keuze.
Ik zie dat je aardig wat dagen op Ko Samui zit. Dat eiland beviel mij absoluut niet en zal er ook niet meer naartoe gaan. Ze hebben wel een heel erg mooi vliegveld! Als ik jou was zou ik dan een paar dagen langer op Ko Tao relaxen ofzo.
Verder zit ik er ook aan te denken om weer naar Thailand te gaan, maar twijfel over de reismaand. Augustus is in het regenseizoen en weet niet of het dan ook erg veel regent…
26/8: Bangkok - Kanchanaburi
(Activiteiten in en rondom Kanchanaburi in 2,5 dag:
River Kwai, Spoorlijn, Tiger Temple,Olifanten, Watervallen in
Erawan National Park,overnachten in Jungle Raft Floatel 2 nachten)
Als je de watervallen helemaal wil zien kost je dit bijna een hele dag maar t is zeker de moeite waard. Wat ook wel leuk is is met de kano over de river kwai, dan zie je de spoorlijn ook en de omgeving. Stel je niet te veel voor van die spoorlijn of het rijden in het treintje, valt erg tegen. Ook het doprje vond ik niet veel aan. Ik weet nix van de jungle raft.
Bedankt voor de reacties, hier heb ik zeker wat aan!
Iemand nog tips over het Floatel Jungle resort? Kan je als je dit los boekt, zelf met een boot naar het ‘vaste land’?
Ik zie dat dit hotel veelal in combinatie met excursies word geboekt!
Alvast bedankt!
Als je op koh tao bent kun je het beste naar chumphon gaan en dan de trein nemen. Je kunt in Koh Tao of Koh Samui de combinatie helemaal kopen dat ze je oppikken met de taxi van je hotel en dan naar de boot brengen. Het bootticket naar chumphon. Dan brengen ze je naar een restaurant waar je kan avondeten en rond 22.00 geloof ik gaat dan de trein naar bangkok waar je de volgende ochtend vroeg aankomt. Zo reizen wij dit altijd. Als je sneller wilt kun je ook terug naar Koh Samui gaan en vanaf daar vliegen.
Ondertussen alweer wat weken gelden dat ik voor het laatst heb gepost, maar ondertussen is onze route zo goed als rond.
We hebben ook een website gemaakt, voor wie het leuk vind om ons te volgen check vanaf 23 augustus de volgende site: http://www.heukelumgoes2thailand.web-log.nl/
(of natuurlijk al eerder want er staan al wat blogjes op!)
Wij gaan ook ruim 14 dagen naar Thailand en ik had het zo in gedacht, is dit reëel?
4 sep smiddags aankomst Bangkok
5, 6, 7 sept Bangkok
8 sep s ochtends naar chiang mai
9 sep chiang mai
10 sep vanaf chiang mai naar surat thani via bangkok met vliegtuig
11 - 17 sep ko samui, phanang of ko tao
18 sep s ochtends naar bangkok en dan 19 sep savonds naar huis.
Wat is jullie ervaring met Koh Samui, Koh Phanang en Ko Tao?
Zelf zou ik wat langer in Chiang Mai blijven, leuke stad en voldoende te doen, ook in de omgeving.
Ook de oude hoofdstad Ayutthaya, in 1767 verwoest door de Birmezen, is een bezoek meer dan waard, maar het ligt er natuurlijk ook maar waar je interesses liggen, cultuur of strand en jullie hebben ‘slechts’ 2 weken.
Ko Samui vind ik een heerlijk eiland, prima stranden. Drukste plaatsje is Chaweng, hier vind je de meeste barretjes en restaurantjes, Lamai is iets rustiger.
Ik ken jullie budget niet, maar je kan evt ook nonstop vanaf Chiang Mai naar Ko Samui vliegen met Bangkok Air.
Ko Pha Ngan ken ik alleen van de Full Moon Party, overdag ben ik er nooit geweest en Ko Tao moet ik nog bezoeken.
Ayutthaya is vanuit Bangkok op 1 dag te bezoeken, veel reisorganisaties bieden dit ook als dagtour aan.
Je kan ook de trein nemen in Bangkok en in een paar uur zit je in Ayutthaya. Volgende dag kan je bijvoorbeeld de nachttrein nemen van Ayutthaya naar Chiang Mai.
Had in februarie Ayutthaya bezocht met mijn vriendin,en het is zeker tedoen op 1 dag!
In kao san road had ik bij een plaatselijke reisbureau,650bath betaald per persoon.
Ik heb echt waar gekregen voor mijn geld!5oude tempels hebben we bezocht,daar aangekomen in Ayutthaya werden we rondgeleid door een plaatselijke gids,ook nog ff vermelden dat het middageten in de prijs was inbegrepen!(verschillende rijstschotels,en fruit)dranken waren appart te betalen.
gegroet:georgessiam.