Ik volg al een tijdje alle forums hier omdat we in december/januari ook een tweetal weken naar Thailand willen. Langer zit er helaas niet in i.v.m. vakantiedagen… We willen het wel grotendeels plannen, wél veel zien maar ook onze rust pakken en een avondje stappen in Phuket vinden we ook wel leuk. Hebben de volgende route in gedachten.
Dag 1: Bangkok
Dag 2: Bangkok - Fietstocht
Dag 3: Bangkok - Hoogtepunten bekijken
Dag 4: Kanchanaburi
Dag 5: Kanchanaburi
Dag 6: Bangkok
Dag 7: Bangkok naar Phuket vliegen
Dag 8: Phuket
Dag 9: Phuket
Dag 10: Phuket
Dag 11: Koh Phi Phi
Dag 12: Koh Phi Phi
Dag 13: Koh Phi Phi
Dag 14: Phuket naar Bangkok vliegen
Dag 15: Bangkok
Denken jullie dat dit goed te doen is of wordt het erg vermoeiend in 15 dagen?
Hebben verschillende leuke (tweedaagse) tours gezien naar Kanchanaburi. Er staat vaak bij dat enkel handbagage toegestaan is. Iemand praktisch gezien ervaring hoe dit te doen met de rest van de bagage? Een hotel voor de eerste zes dagen boeken in Bangkok en hier de rest van de bagage laten liggen?
Vanuit Phuket of Bangkok zouden we nog graag een tour doen naar Khao Yai of Khao Sok. Khao Sok lijkt ons het mooist maar zover we hebben kunnen vinden zijn dit vaak meerdaagse trekkingen. Ik ben namelijk ook diabeet en grote jungletrekkingen van een paar dagen worden denk ik erg vermoeiend. Iemand ervaring met een eendaagse jungle trekking in Khao Sok of is dat echt veel te kort? Of is Khao Yai vanuit Bangkok ook zeker aan te raden voor 1 of 2 dagen?
Bedankt alvast voor jullie reacties!
We kijken er naar uit!
Het programma zoals je dat nu hebt opgesteld is goed te doen. Mocht je ook Khao Yai of Khao Sok nog willen bezoeken, dan wordt het naar mijn mening wel erg druk in zo’n korte tijd (of je zou bijv Phi Phi eruit kunnen laten).
Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen in Kanchanaburi. De reisorganisatie in Thailand waar ik werk biedt bijvoorbeeld een River Kwai arrangement (3-daags en 2-daags) aan waarbij je een nacht op het Floatel (Jungle Rafts) verblijft. Hiervoor wordt idd aangeraden om alleen het meest noodzakelijke mee te nemen omdat je met een bootje naar de accommodatie vaart. In dat geval is het handig om voor en na het arrangement hetzelfde hotel te boeken in Bangkok zodat je de overige bagage in het hotel kan achterlaten en na de tour weer terugkomt in het hotel.
Als je gewoon in een hotel in Kanchanaburi verblijft, kan je best alle bagage meenemen.
Bedankt voor je reactie Dave.
Gaan jullie site ook eens bekijken, ziet er goed uit.
Misschien toch een dag of drie er aan vastplakken en Khao Yai meepakken.
Of wellicht niet naar Koh Phi Phi maar op Phuket verblijven en met de boot een paar dagen gaan island hoppen. Pfff lastig die keuzes maken :chin:
Hebben al redelijk wat gereisd maar weet niet of het gebruikelijk is dat je bagage zoals een backpack in ons geval (kosteloos) achterlaat in het hotel om drie dagen later weer terug te komen en een kamer te boeken.
Als ik alleen kleren bij had maakte het me niet zoveel uit en nam ik alleen het hoogst nodige mee op zo’n driedaagse trip. Gezien ik nogal wat medicatie en noodzakelijke apparatuur bij heb twijfel ik daar een beetje over. Maar goed, dat moeten we maar eens bekijken…
Is het in Thailand ook gebruikelijk dat je een taxi huurt die je gedurende de hele dag een beetje rondrijdt naar plaatsen waar je graag heen wilt? Zo hebben we ons met name in Indonesie getransporteerd en dat is ons goed bevallen.
Andere tips zijn altijd welkom!
De voorpret blijft leuk…
Kleine aanvulling: als je voor het 3-daagse River Kwai-arrangement zou kiezen, kan je overbodige spullen ook in de minivan achterlaten, omdat je dezelfde minivan weer na de overnachting op het Floatel weer terugziet.
Ik weet niet exact hoeveel medicatie en apparatuur je meeneemt, maar wellicht dat dat gewoon meegenomen kan worden naar het Floatel. Kan me voorstellen dat je dat niet graag achterlaat.
Ook in Thailand is het mogelijk om een hele dag met de taxi op pad te gaan. Alleen niet elke taxichauffeur spreekt (goed) Engels. Ik denk alleen wel dat het in Thailand iets minder goedkoop is (zeker weten doe ik het niet, want heb in Indonesie vrij weinig reiservaring en al helemaal niet met de taxi). Maar je kan bijvoorbeeld ook met een minivan op pad.
Succes met de voorbereidingen en de voorpret ! Mochten jullie zeker weten wanneer jullie willen gaan, wacht dan niet te lang met boeken. Uit ervaring weet ik dat met name de vluchten in december goed geboekt worden, en hoe langer je wacht met tickets boeken, hoe duurder ze zullen worden !
Nu alles is al praktisch gezegd door Dave,kan er nog alleen aan toevoegen moest je in Bangkok zijn
dan kan je eventueel het Siam ocean World gaan bezoeken!Het is het grootste aquarium van Zuid-Oost-Azië. Het is opgedeeld in zeven zones, waarin je alle mogelijke oceaandieren tegenkomt. Je kan er ook een tochtje maken in een boot met een glazen bodem, een 4D-film bekijken en het voederen van de dieren bijwonen. Het aquarium ligt in het winkelcentrum Siam Paragon,ik dacht ergens aan de Rama1 road?
Gegroet:georgessiam.
Bedankt allemaal.
Waarschijnlijk wordt het eind november of eind januari.
December gaat ons sowieso niet lukken maar tot op heden zijn de tickets in Januari een stuk duurder dan in November. Terwijl ik het eerder andersom had verwacht aangezien November al dichtbij komt.
Maar goed, dat zal wel schommelen en is een kwestie van goed in de gaten houden.
Bedankt voor de tip ook George, die waren we nog niet tegengekomen…
Om oud en nieuw te vieren in Bangkok kan je naar het WTC (World Trade Center)gaan. Groots feest, festiviteiten, duizenden mensen en om 12 uur middernacht een fantastisch vuurwerk.
tsja hoe dichter dat je naar het eindejaar gaat hoe duurder het vliegticket,je kan best ff zien voor een ticket van bv:half December en terug komen de eerste week in januarie(bv:rond de 6de)prijzen zakken dan wel een beetje naar beneden.
Wel zien moest je een vliegticket boeken,dan kan je best vertrekken op een woendag of donderdag(normaal zijn die tickets goedkoper dan moest je gaan op een zaterdag of zondag!!)
Bedankt voor je reactie George.
Hoe is het bijvoorbeeld met oud en nieuw op Koh Phi Phi of ergens op de zuidelijk gelegen eilanden.
Niet dat het ons zoveel uitmaakt maar een beetje feest is nooit weg.
Wordt toch nog een dilemma. Tussen kerst en oud en nieuw komt ons waarschijnlijk het best uit, maar de prijzen voor tickets (rond de €1100,-) zijn nogal grof.
Zag iets over een dag een taxi huren, kan iemand me vertellen wat dit ongeveer kost! Wij willen 1 dag naar de drijvende markt, de Tiger Temple en daarna naar Elephants World! Dank!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Jolanda.
In Indonesie waren we gewend om op die manier te reizen en omgerekend betaalden we dan denk ik 25 euro voor een hele dag met chauffeur.
En dan gaven we nog een flinke fooi, volgens mij was het hooguit 18 euro per dag (per chauffeur en dus niet per persoon).
Wij zijn inderdaad ook Bali gewend! Wij reden soms 10 uur per dag met onze chauffeur en dat was rond de € 35! We gaven vaak € 50,–! Is toch niks voor een hele dag?
Ik heb net ook flink zitten Googelen en ik vond een site met een enorm luxe minivan waar je ook in kunt liggen, met airco en tv voor 2300 Bath per dag!! Is dan van 7.00 tot 18.00 en elk extra uur of gedeelte daarvan kost dan 100 Bath. En dat is dan online, kan vast nog goedkoper ter plaatse geregeld worden!
De trip die hierboven staat kan ik online boeken voor 3850 Bath per persoon en als ik het zelf organiseer met een chauffeur kost het ongeveer 3550 in totaal!!! Scheelt meer dan de helft! Heel bizar!
Je mag dan wel rekenen op zo’n 1600bath als je een taxi+chaffeur afhuur voor de hele dag,ik zou zeggen ff onderhandelen met de taxidriver om de prijs te drukken.
Uiteraard kan je ook met de auto naar Chumphon. Maar het is nog een eind rijden, en niet erg goedkoop. Nachttrein is een stuk voordeliger en nog leuk ook…
Weet je hoe ver het reizen is met de auto? De terugweg doen we sowieso met de trein, voor de ervaring! Weet je misschien ook vanaf hoelaat Tiger Temple open is?