Hallo beste allemaal.
Ik en mijn vriend gaan BIJNA (yesyesyes) naar thailand toe, woensdag vliegen wij er heen voor zoon lekkere 3,5 week… Wij hebben zo goed als een soort van planning gemaakt.
Alleen nog wat vraagtekens over hoe we overal heen gaan met vervoer.
Onze planning ziet er als volgt uit:
Dag 1: Aankomst bangkok.
Dag 2: Bangkok, fietsen.
Dag 3: Bangkok, naar chiang mai.
Dag 4: Chiang mai.
Dag 5: Chiang mai.
Dag 6: Chiang mai, naar kanchaniburi.
Dag 7: Kanchaniburi.
Dag 8: Kanchaniburi.
Dag 9: Kanchaniburi.
Dag 10: Kanchaniburi, naar Koh phangnan.
Dag 11: Koh phangnan. Fullmoonparty.
Dag 12: Koh phangnan.
Dag 13: Koh phangnan, naar Koh tao. Duiken padi
Dag 14: Koh tao. Duiken padi
Dag 15: Koh tao. Duiken padi
Dag 16: Koh tao. Duiken padi
Nu hebben wij hierna nog geen idee wat wij gaaan doen na het afsluiten van onze duik padi dus einde van dag 16 t/m de 21ste want daarna willen wij nog 2 dagen naar bangkok.
Hoe kunnen wij het beste reizen met bus-trein-ferry-vliegtuig?
Hoe is jullie ervaring met het weer in thailand in de maand november?
Nog leuke plekken voor erna?
Graag sirieuze en positieve reacties SVP…
Bvd! Anoeshka.:vak02:
Noonababy, wat zijn je plannen in Kanchanaburi. Als het je alleen te doen is om de brug en oorlogsbegraafplaats te bekijken, in dat geval is een verblijf aldaar van een of maximaal twee dagen voldoende. Wanneer je vanuit Kanchanaburi nog een of meerdere (dag-)excursies - bijvoorbeeld naar de Erawan-watervallen - wilt maken, dan kan ik me een langduriger verblijf, zoals aangegeven in je schema, voorstellen.
Wanneer je toch mocht besluiten om je verblijf in Kanchanaburi in te korten, in dat geval zou Chiang Rai en omgeving (vanuit Chiang Mai) een alternatieve optie kunnen zijn.
Wat de bestemming Koh Tao voor het duiken/padi betreft, hiervoor zou Phuket of Krabi een alternatieve bestemming kunnen zijn. In dat geval heb je gelijk de beschikking over een wat ruimer ‘achterland’ als mogelijke bestemming voor het doorbrengen van je vakantiedagen na afloop van de ‘duikdagen’, vooraleer de terugreis naar Bangkok wordt gemaakt.
Veel plezier toegewenst in ieder geval.
Reis naar khao sok voor een paar dagen jungle, erg mooi gebied.
Alle afstanden kun je per bus afleggen, zelf zou ik voor de grote stukken kijken naar een vlucht met airaisia.
Kanchanaburi is met een dag of 2 inderdaad wel voldoende voor een goede indruk. Verder zou ik eerst naar koh tao gaan en daarna koh phangan maar doet komt waarschijnlijk niet uit met de FMP. Of je doet kanchanaburi aan het einde van je reis.
Hoi tranger kuda, dankjewel voor je reactie.
Onze plannen in kanchanaburi zijn de watervallen, river kwai brug etc.
Wij willen zowieso naar ko tao en dat staat ook vast!
Hallo thai goods, ook jij bedankt voor je reactie!
Ja khao sok had ik over gelezen maar het leek mijn vriend niets…
Ja klopt, komt niet uit met de FMP, alleen om erna naar kanchanburi te gaan hebben we ook overwogen maar dan zitten we met gaten tussen chiang mai en koh phangnan…
Groetjes
Hee Noonababy,
November is de ideale reismaand, Thailand is dan op z’n koelst (maar voor ons nog steeds heet) , in de bergen rond Chiang Mai (mocht je op trekking gaan) kan het wel flink koud (rond 10 graden) zijn.
Dag 16 tot 21: Op je gemak terug met de trein ri. Bangkok, dit kan met een tussenstop in Hua Hin.
HH is een aangename stad, met een leuke nachtmarkt , en goede (seafood) restaurants. Toeristisch is de stad zeker.
Echter, mijn favorieten op de route zijn Prachuap Khiri Khan en Phetburi.
Beiden zijn echte Thaise stadjes, Prachuap staat bekend om zijn heuvel met tempel (fraai uitzicht!) , stranden, en vooral de beste seafoodrestaurants van heel Thailand.
Phetburi staat bekend om zijn vele tempels, tempels en paleizen op de heuvel (Khao Wang) grottempels op een kilometer van het centrum.
Kijk uit voor de vele aapjes rond de heuvel en de grottempel. Toeristisch zijn beide steden totaal niet. Interressant des te meer.
Let erop dat dag 6-7 en dag 9-10 stevige reisdagen zijn. Beide reizen hebben sowieso een of meerdere overstapmomenten, ook deze kosten tijd.
Chiang Mai-Bangkok doe je (vermoed ik ? ) met de nachttrein. Deze heeft op het ogenblik problemen, een gedeelte schijnt nu per bus te moeten. Daarna moet je met de taxi naar een ander treinstation, waar de trein naar Kanchanaburi vertrekt.
Vanuit K’buri moet je ergens overstappen op de “Southern line”, en neem je de trein naar Chumphon, waar je de ferry kunt nemen naar Phangan.
Alleen het treingedeelte duurt al een uur of 8, daarom ook het advies om op de terugreis een tussenstop te plannen. Vanuit HH is het een uur of 4 naar BKK, vanuit Phetburi een uur of 3.
Hans.
Hallo hans.
Je zegt dat het een ideale reismaand is, maar hoe zit het met de zon en de regen? in bangkok-chiang mai. en de eilanden?
Ik zal je favorieten zeker onthouden en meenemen aangezien nog niets zeker is.
Ja dat zijn indd stevige dagen denk ik, het valt wel tegen dat thailand zó groot is haha maar dat is ook de uitdaging en het avontuur waar we het voor doen natuurlijk.
Nou wij wilde wel met de nachttrein maar deze word momenteel afgeraden aangezien er werkzaamheden zijn op het spoor en er een overbrugging met de bus is… die niet aan te raden is. dus het zal helaas? het vliegtuig worden waarschijnlijk…
Ja we zitten evt te twijfelen om anders het vliegtuig te nemen vanaf chiang mai naar surat trani, alleen het was best prijzig p.p enkeltje. dus we moeten even kijken…
Groetjes!
Noonababy,
je zegt te twijfelen om eventueel het vliegtuig te nemen vanaf Chiang Mai naar Surat Thani. Als die mogelijkheid (Chiang Mai - Surat Thani rechtstreeks dus), niet sinds kort bestaat, denk ik, dat je je dan dient te realiseren, dat je dan eerst van Chiang Mai naar Bangkok moet vliegen, om vandaar een vlucht te nemen van Bangkok naar Surat Thani. Overstappen dus.