Hallo iedereen
Deze zomer ga ik samen met een vriend voor de eerste keer naar Thailand.
We hebben een voorlopige planning gemaakt.
Tips of aanvullingen van jullie zijn heel erg welkom !!
13-07: aankomst in Bangkok om 7u20
14-07:dag in Bangkok
15-07: Bangkok -> Kanchanaburi (met trein)
- overnachting river kwai jungle rafts -> Is dit te doen qua afstand ?
16-07: Erawan watervallen
’s avonds terug naar Bangkok of naar Ayyuthaya?
Wat is er volgens jullie haalbaar en wat niet?
17-07: Ayyuthaya -> Sukhothai (trein)
18-07: ’s avonds nachttrein naar Chiang Mai
19-07 - 21-07: Chiang Mai
22-07: vliegtuig naar Surat Thani
Dan zouden we het volgende willen doen, maar we hebben hier nog geen concrete planning.
Hebben jullie goede tips voor ons ?
1 nacht richting Khao Sok
1 nacht in nationaal park
2 nachten resort
26-07: vliegtuig Surat Thani – Bangkok
27-07: vliegtuig naar huis.
Alvast bedankt !!
Hee Marjan,
Je schrijft: 17-07: Ayyuthaya -> Sukhothai (trein)
18-07: ’s avonds nachttrein naar Chiang Mai
Die vlieger gaat niet op. De trein komt niet in Sukhothai. De dichtstbijzijnde plaats is Phitsanulok.
Vanuit Kanchanaburi is het wel gemakkelijk (en goedkoop!) een minibus te boeken naar Ayutthaya,
dus dat is het probleem niet. Verder lijken de tempels in Ayutthaya en Sukhothai nogal op elkaar, met dit verschil dat de Buddha 's in de tempels in Sukhothai wat vaker nog intact zijn.
en je schrijft: 1 nacht richting Khao Sok
1 nacht in nationaal park
2 nachten resort
Je schrijft er niet bij waar het nationale park is, en waar het resort is.Daar komen we niet uit!
Hans.
Hoi Hans,
Onze bedoeling was ook om de trein te nemen in Phitsanulok.
We hebben nog geen resort geboekt, omdat we graag wat tips wouden welke plek aan te raden is om te bezoeken.
http://khaosoklake.com/ naar dit nationaal park wouden we gaan en er een nacht overnachten.
Hee Marjan,
Als ik het goed begrijp, wil je twee nachten in een resort in Khao Sok, en een nacht op het meer.
Dat kan. Er zijn een stuk of tien overnachtingsplekken bij Khao Sok NP, waar vanuit je een 2 daagse tocht (met overnachting)
naar het meer kunt boeken.
Prijzen ontlopen elkaar weining.2500 baht toen ik er was. Je wordt gehaald en weer thuis gebracht.
Morning Mist Resort is mijn persoonlijke favoriet, maar Art 's Nature and River Lodge is ook prima.
Je wordt eerst vervoerd naar het meer (80 km ongeveer) , en daarna is er een boottocht van ong. 45 min. voordat je bij je hutje bent.
Het is erg basic, maar wakker worden met de natuur is prachtig. Je kunt gratis gebruikmaken van de kano’s ,
om nog beter zicht te krijgen op bijv. de gibbons.
Bij je accommodatie is ook een gedeelte van Khao Sok NP, waar je eventueel met of zonder gids de jungle in kunt. Ook hier zitten gibbons.
Ook kun je evt. tuben op de Sok rivier, er is een kans dat je dan wilde olifanten ziet baden.
Hans.
Dankjewel voor de tips.
We hadden zelf al eens rondgekeken op het internet en toen kwamen we bij deze site uit: http://khaosoklake.com/
Hier toevallig al ervaring mee?
Hee Marjan,
Vanwege de geisoleerde ligging van het meer kan het zijn ( en daar heb ik ook verhalen over gehoord) dat er problemen zijn met de aan- en afreis.
Dit komt doordat de aantallen reizigers die direct naar het meer gaan, te klein zijn.
In Khao Sok-“dorp” wat dus 80 kilometer verderop ligt, worden mensen van 10-15 accomodaties geclusterd, en wordt daar een voertuig voor ingehuurd.
Vanaf Khao Sok is de aan- en af reis beter geregeld, er komt dagelijks een bus langs.
Hans.