Reisschema en vragen

Hoi,

hier zijn we weer, maar nu met ons reisschema. We hebben graag tips over of dit redelijk haalbaar is, of het te eenzijdig is of als jullie gewoon andere tips hebben.
We hebben ook nog een paar vragen.
We gaan in de maand juli.

Dag 1: Aankomst Bangkok - stad verkennen, Golden Mount
Dag 2: Bangkok - Grand Palace, Wat Phra Kaeo, Wat Pho, Wat Arun
Dag 3: Bangkok - Chinatown, Wat Traimit, Khlong-tour
Dag 4: ('s ochtends naar) Kanchanaburi - Bridge over the River Kwai, Begraafplaats
Dag 5: Kanchanaburi - Erawan National Park
Dag 6: ('s ochtends naar) Ayutthaya - Wat Mahathat, Historisch park.
's Avonds Nachttrein naar Chiang Mai
Dag 7: Chiang Mai - stad verkennen, oude stad
Dag 8: Wat Phra that Doi Suthep, evt. Boi Sang
Dag 9: Mae Sa Elephant Camp of ander olifantencentrum
Dag 10: Doi Inthanon
Dag 11: ('s ochtends naar) Sukhothai - Historisch park
's Avonds Nachtbus/trein naar Bangkok
Dag 12: Bangkok - Fietstocht
's Avonds Nachtbus/trein/vliegtuig naar Surat Thani
Dag 13: Khao Sok
Dag 14: Khao Sok
Dag 15: ('s ochtends naar) Koh Samui - relaxen
Dag 16: Koh Samui - relaxen
Dag 17: Koh Samui - relaxen
Dag 18: Koh Samui - relaxen
Dag 19: Vanaf Surat Thani naar Bangkok
Dag 20: Bangkok - uitrustdag, Lumphini park
Dag 21: Vertrek Bangkok

Vraag 1:
Raden jullie aan om vanaf Sukhothai/Chiang Mai gelijk naar Surat Thani te vliegen? (als we een goedkope binnenlandse vlucht vinden)

Vraag 2:
In Khao Sok willen we een hutje midden in het park, aan het water. Ik heb gehoord dat dit kon?

Vraag 3:
Nachttrein plaatselijk boeken of thuis, voor in juli? Zelfde voor het vliegtuig van vraag 1.

Vraag 4:
We willen vrij graag Sukhothai zien, maar we weten niet of het in dit schema past. Zou je ook een dagtour kunnen maken naar Sukhothai vanuit Chiang Mai? Het lijkt me wat ver…
Zou je vanaf Phitsanulok/Sukhothai naar Surat Thani kunnen vliegen?

Alvast hartstikke bedankt! :cheer: We kijken enorm uit naar volgend jaar en zijn met grote vreugde bezig onze reis uit te plannen!

lijkt me wel een héél druk schema ; hou rekening met de reistijden .
als je 's morgens ergens vertrekt kom je meestal 's middags op je bestemming en blijft er niet zo veel tijd meer over om nog iets op een relaxe manier te doen .
ik zie bv dat je van Kanchanaburi naar Ayuthaya gaat , daar wat gaat rondtoeren en 's avonds al terug de trein neemt naar volgende bestemming .

het is geen wedstrijd hé ; wil je de sfeer van een plaats opsnuiven moet je toch minstens een dag of twee ter plaatse blijven .

Je kan Ayuthaya bezoeken vanuit Bkk,had overlaatst een dagtrip geboekt in kao san road voor slechts 650bath(lunch inbegrepen)Men komt je halen in je hotel met een minibus en s’avonds wordt je terug gebracht.
In Ayuthaya heb ik alle tempels bezocht,ook krijg men uitleg van een gids(engelstalig)
Echt het was zijn 650bath waard.
Vermits ik Chiangmai door en door ken,kan je beter:Wat Phra that Doi Suthep(alsook Doi Pui en Kingspalace),combineren met de plaatselijke dierentuin.
Bo Sang combineren met Sankampheng+ de hotsprings(echt zalig,je voetjes in het warme water)
Mae Rim,(Mae Sa Elephant Camp)combineren met de orcideeenfarm,en snake farm)
Doi Inthanon,is gemakkelijk te bereiken vanuit Chiangmai,elke 20 minuten rijden er bussen naar het stadje chomtong(58km verwijderd)éénmaal aangekomen kan men met de pick- up naar de hoogste berg van Thailand.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“4sUqB1LsXbc” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Hi George ,

Jij kent Thailand vrij goed en ik vroeg me af of jij ons wat tips kan geven in onze keuze mogelijkheden. We zitten nu in pai, hiervoor zaten we in chiang mai, en het is eigenlijk onze bedoeling om vanuit pai, via chiang mai voor 1 nacht, naar chiang rai te reizen. En:beef: daar hebben we dan ongeveer 5 à 6 dagen. Nou begon ik gisteren eigenlijk te twijfelen of we niet beter vanuit chiang mai direct naar het zuiden kunnen afzakken en dan via Sukhokthai en Kanchanaburi naar 1 van de eilanden (afhankelijk vh weer wordt dit Hgw koh samui en of ko tao of ko chang). Wat dank jij (en de rest natuurlijk ook). In het noorden blijven (ook gezien de overstromingen in midden thailand) of vanuit chiang mai naar het zuiden en chiang RAI en omgeving overslaan?

Hoor het graag, Tnx!

Groet,
Christel

In Khao Sok kan je overnachten in een boomhut (Tree Tops). Verwacht absoluut geen luxe, het regent er regelmatig dus de boomhutten zijn ook wat vochtig, maar als je je er van tevoren op instelt dat het back-to-basic is, is het absoluut een leuke ervaring.

Nachttreinen in juli/augustus kunnen soms volgeboekt zijn, afgelopen maanden paar keer mensen moeten teleurstellen omdat ze geen treinkaartjes meer konden boeken op de route Bangkok-Chiang Mai v.v. en Bangkok-Surat Thani v.v.

Kanchanaburi naar Ayutthaya kan met de bus (overstappen in Suphanburi). Zoals Shantiguru al aangeeft, heb je wel erg weinig tijd ingepland voor Ayutthaya (ik weet namelijk niet hoe laat de bus aankomt in Ayutthaya).

Vanaf Phitsanulok/Sukhothai kan je niet naar Surat Thani vliegen.
Wel kan je vanaf Sukhothai naar Bangkok vliegen met Bangkok Airways en vanaf daar verder met nachttrein/vliegtuig naar Surat Thani.

Maar na River Kwai kan je dus ook terug naar Bangkok, nachtje verblijven en een tour boeken: Ayutthaya - Sukhothai - Chiang Mai. Vervolgens kan je vanaf Chiang Mai terug naar Bangkok vliegen.

:chin:ik sluit me hier bij aan wat een druk programma :thailand::cambodia:

We kunnen anders na de River Kwai terug naar Bangkok doen, een overnachting nemen en dan een dagtour doen naar Ayutthaya.
Vervolgens naar Chiang Mai met de nachttrein en dan op één dag Chiang Mai - Sukhothai - Bangkok doen?

We weten het niet echt. We zouden graag allebei de steden (Sukhothai en Ayutthaya) zien, maar als het echt te druk is, gaat dit natuurlijk niet.

Bedankt voor alle meningen. :chin: