Is dit reisschema te druk?
Eigenlijk hadden we ook graag Ayuthaya gedaan, maar waar passen we dit nog in of is Sukothai beter?
Is er een leuke drijvende markt in Bangkok zelf of is het beter om langs Damoen Saduak te passeren op weg naar Kanchanaburi?Wat doen we dan met de bagage?
Kent er iemand een rustig hotelletje in de buurt van Kho San road?
Iedereen alvast bedankt voor tips en goede raad.
Ik weet niet hoe goed sukhothai vanuit pitsanulok te bereiken is, hoe laat kom je er met de trein aan? Misschien is sukhothai mooier dan ayuthaya maar je moet er wel meer voor reizen terwijl je ayuthaya in 1 dag vanuit Bangkok kan bezoeken. Gezien de beperkte tijd misschien een betere oplossing.
Sukhothai is goed bereikbaar vanuit Phitsanulok. Je kan eventueel vroeg vervoer regelen van Kanchanaburi naar Ayutthaya, daar een aantal tempels bekijken en in de avond de trein naar Phitsanulok nemen. Nadeel is dat je dan na middernacht of ergens rond 4 uur in Phitsanulok aankomt.
Je kan ook een directe bus nemen van Ayutthaya naar Sukhothai, laatste bus gaat volgens mij rond 21:00 uur, reistijd ca. 6 uur.
Alvast bedankt voor de tips. Is de verbinding Kanchanaburi- Ayuthaya niet te moeilijk-2 bussen dacht ik? Hoeveel tijd neemt dit in beslag? Zou een taxi of minivan-we zijn met 4-nog redelijk van prijs zijn? Dan kunnen we inderdaad Ayuthaya nog een halve dag bezoeken en om 19u45 de trein nemen tot Phitsanulok, , die aankomt om 00u11, daar overnachten en 's morgens naar Sukothai door reizen. Dat zou dan wel een hele lange dag worden.
De prijs voor een minivan (prive) van Kanchanaburi naar Ayutthaya weet ik niet, maar er gaan wel join minivans waarbij je dus ook met andere mensen reist. Kosten zullen wel meevallen.
Een minibusje van Kanchanaburi naar Ayutthaya kost 400 THB. Ik heb eergisteren deze route gemaakt en ben vanuit Kanchanaburi busstation vertrokken met een local bus voor 50 THB, duurde ongeveer 2,5 uur. Daarna moet je overstappen op een minibusje en nog een uur rijden voor 80 THB. Een stuk goedkoper dus en goed te doen! Ik vond Ayutthaya niet heel geweldig dus zou zelf voor Sukothai kiezen. Morgen ga ik het park in Sukothai bekijken dus ben heel erg benieuwd!