Over iets meer dan drie weken vertrekken we voor het eerst naar Thailand. We hebben eigenlijk onze hele reis al gepland, met o.a. een kort bezoek aan Ayutthaya. We hebben het meeste zelf geregeld, maar hebben ook een paar bouwstenen (korte excursies) geboekt bij Thailandonline.
De bedoeling was als volgt:
- BKK zaterdag t/m zondag
- Kanchanaburi maandag t/m woensdag (bouwsteen Thailandonline)
- Ayutthaya woensdag t/m donderdagavond, nachttrein (donderdag op vrijdag) naar Chiang Mai.
Aankomst CM dus vrijdagochtend, en zaterdag een excursie geboekt vanuit CM.
Nu had ik een mail dat Ayuthhay zoals het nu lijkt ontoegankelijk is tot eind november, dus ik wil dit eigenlijk uit onze reis schrappen…
Ik had zelf bedacht om Ayutthaya te vervangen door 2 nachten Khao Yai, maar mijn contactpersoon van Thailandonline geeft aan dat dat te kort dag is, te lange afstanden. We zouden dan namelijk op woensdag vanaf Kanchanaburi naar Khao Yai moeten reizen, en vrijdag(avond) in Chiang Mai moeten zijn, omdat zaterdag de excursie begint.
Zij adviseert ons nu om Ayutthaya te vervangen door Sukothai. Dus van Kanchanaburi terug naar Bangkok (één nacht) en dan met de bus naar Sukothai. Daar één dag verblijven en dan door naar Chiang Mai.
Ik denk inderdaad dat dit prettiger is dan Khao Yai er tussen proppen, alleen vind ik het wel jammer dat we eerst weer terug moeten naar BKK, want ik lees dat er geen rechtstreekse bus of treinverbinding is van Kanchanaburi naar Sukothai. Klopt dat???
Is Sukothai leuk voor een dag? En heeft iemand een hotel of guesthouse tip? Graag met zwembad, mag best een beetje luxe!
Of andere suggesties?