:wereld:
Hebben jullie nog een tip? Wij willen van Kanchanaburi naar het noorden. Chiang Mai is het doel, maar hebben drie nachten om er te komen. Is het handig om van Kanchanaburi naar Sukothai te reizen of slaan we dan echt iets over. Ayutthaya slaan we dan bewust over. Hoe komen we van Kanchanaburi in Sukothai? Iemand goede tip?
Wij hebben dit 3 weken geleden gedaan. Al zijn we wel in Ayutthaya geweest. Vanuit daar kun je met de bus (lokaal of via agency) rechtstreeks naar Sukhothai in zo’n 6 uur. Wij hebben echter gekozen voor de trein.
Vlak na Ayutthaya ligt Lopburi. Mocht je apen leuk vinden is dit misschien een plek op een overnachting in te lassen.
Succes!
Wij hadden vanuit kanchanaburi een busje naar ayutthaya en dan met de trein verder naar sukhothai. Ik weet dat er meer busjes gingen vanuit kanchanaburi, sowieso ook naar chiang mai, maar sukhothai kan ik me niet herinneren. sukhothai is wel zeker de moeite waard!
Ik weet niet precies wat het snelst is, maar er gaat voor zover ik weet geen trein naar Sukhothai. Volgens mij moet je dan naar Phitsanoluk, en dan een bus ofzo naar Sukhothai nemen.
Je kunt idd met een minibusje van Kanchanaburi naar Ayutthaya gaan en dan de trein naar Phitsanoluk nemen en vervolgens met een bus ofzo naar Sukhothai. Via Bangkok ipv Ayutthaya kan natuurlijk ook. Maar misschien gaan er wel gewoon rechtstreekse bussen van Kanchanaburi naar Sukhothai (of desnoods Phitsanoluk), dat lijkt me dan het snelst.
Maar goed, wellicht weet iemand het preciezer dan ik
Klopt. Wanneer je met de trein aankomt in Phitsanulok moet je nog een uur met de bus voordat je in Sukhothai bent. Let op, de laatste bus vertrek tussen 6 en half 7 's avonds! Dus ga je niet rechtstreeks naar Sukhothai is dat wel iets om rekening mee te houden.
Mocht je trouwens nog een leuk guesthouse zoeken in Sukhothai; wij zaten en 4T guesthouse, ze hebben enorm leuke bungalows en een zwembad. Prijzen liggen tussen de 350 en 750 bath! (Zie tripadvisor)
Hoi, bedankt voor je reactie. Wij hadden het orchid hibiscus guesthouse in ons hoofd, maar 4T lijkt een goede optie. Was het goed te doen naar de oude stad toe? Heb je een taxi of busje hiervoor genomen?
Om de oude stad te bezoeken hebben we bij het guesthouse een brommertje gehuurd. De oude stad ligt zo’n 12 km verderop. Ook liggen de ruïnes. Redelijk ver uit elkaar en met de Thaise temperaturen is het geen pretje om dat te lopen. Wanneer je eventueel me de bus of taxi gaat kun je volgens mij wel fietsen huren bij de ingang om door het park te fietsen. Maar wij waren in ieder geval erg blij dat we een brommertje hadden! Zo konden we ook de ruïnes die wat verder weg waren bezoeken. Wij betaalden als ik me niet vergis zo’n 5 à 6 euro voor een brommertje (24 uur). En een klein bedrag om met je brommer de oude stad in te mogen.
Orchid Hibiscus is wel een fantastisch guesthouse. Een wat eigenaardige eigenaar, op perfecte afstand van de oude stad. Wij hebben fietsen gehuurd, ook kindermaten, en konden zo het park op rijden. 's avonds genoeg keuze in restaurantjes, knus stadje als alle bussen vertrokken zijn. Ook de moeite waard op verder rond te fietsen in de omgeving. Onze kinderen vonden het goed te doen met af en toe een drink en ijspauze.