Tips en vragen 14-daagse rondreis Thailand

Dag allemaal,

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik dit forum echt super handig vindt. Ik heb er al heel wat informatie kunnen op vinden, waarvoor dank!

We gaan in juli 2 weken naar Thailand en ik wou jullie eens het voorlopige programma voorstellen. Is dit doenbaar, wat zouden jullie veranderen?

Aankomen in Bangkok (2 dagen)
Nachttrein naar Chiang Mai (4 dagen: 2daagse trekking, doi suthep, mss kookcursus, markt, …)
Vlucht van Chiang Mai naar Koh Samui (4 dagen)
Met ferry, bus en trein naar Bangkok (2 dagen afsluiten)

Nu heb ik een paar vragen:

• Ik heb gehoord dat de kust van Koh Samui, Ko Tao, … het minst risico geeft op regen in juli en augustus. En omdat we kunnen vliegen naar Koh Samui heb ik dit gekozen.
    Nu vroeg ik me wel af hoe toeristisch dit eiland is? Kiezen we beter een ander? Of valt het allemaal nog wel mee.

• Voor de trektocht in Chiang Mai vroegen we ons af of we een slaapzak moeten meesleuren tijdens onze reis. Of wordt dit voorzien van de reisbureau’tjes die de trekking organiseren?

Nog opmerkingen.

Heel erg bedankt

dit schema is prima te doen zo voorzie geen problemen Koh Samui is behoorlijk toeristisch maar er zijn ook nog genoeg verlaten of bijna verlaten plaatsen te vinden welke niet zo toeristisch zijn dus lijkt mij een prima keuze voor een eerste bezoek aan thailand (hier ga ik van uit) voor een trekking rond chiang mai hoef je geen slaapzak meenemen die zijn er daar voldoende te huur voor een goede prijs (meestal inderdaad via reisburoo’s daar ter plaatse

groet dirk :chin:

In Bangkok vond ik dit leuk om te doen http://www.covankessel.com/, de 5 uur tocht.

Als je maar 2 weken gaat zou ik naar Chiang Mai vliegen. Slapen in de trein wil niet altijd lukken en dan ben je de volgende dag brak.

Leuke bar in Chiang Mai. Guitarman in de buurt van de Iron Bridge.

Chaweng op Koh Samui is wel toeristisch maar valt erg mee. Er is in ieder geval savond wat te doen. Overige plekken op Koh Samui zijn stiller.

Koh Tao is erg klein, Als je niet gaat duiken valt er niet veel te doen. Aan de andere kant als je met de boot terug naar Bangkok gaat kom je er toch langs en kan je er wel een dagje blijven.

Ik was er in december, temperatuur is er dan lekker. In de zomer zal het er erg warm zijn.